Ik heb een aopen ax6b mobo, PII450 proc. (Slot 1) Mijn mobo kan max. een PIII 800 mhz aan (100 mhz). Nu zijn er verschillende versies van deze proc. (pga, slot 1)of is het aan te raden een tragere proc te nemen en deze over te clocken (celeron ofzo). Ik dacht dat de mulitplyer van PII's en PIII's vast zitten? En wat is het verschil tussen coppermine en katmai?? WIE ADVISEERT MIJ! kZie door de bomen het bos niet meer....
Verwijderd
De beste oplossing voor jou is om de FSB op te krikken, dit doe je of in je BIOS of met jumpers op je moederbord (even de handleiding lezen. Een celeron is denk ik voor jou geen optie, want deze hebben een 66mhz FSB en jouw PII-450 een 100mhz FSB ...
Ik heb 'm eens op 103 gehad, da's natuurlijk niet veel. Hoger werkte het niet, of moet ik dan met CAS gaan spelen (wordt hier weleens vermeld). Maar dan ik wil liever meer de hoogte in, en een PIII is natuurlijk sowieso weer sneller dan een PII op dezelfde clock.
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je ook 100Mhz geheugen (PC100) en de oudere modules willen niet veel verder dan 100Mhz dus het hoeft niet perse aan je proc te liggen ... En vanaf de Pentium II procs hebben de Intel's al een multiplier lock dus je kunt hem niet op die manier overklokken.. Ik ben bang dat de enige oplossing voor jou is om een Slot-1 PIII te kopen (met 100Mhz FSB) ..
Verwijderd
P2-450 @ 600 als tweede PC met Alpha Delta combo 2.2Vcore en Mushkin PC133 CAS2 geheugen. Loopt rete stabiel en vrij snel.
Voor de ongelovige. Windows Whistler info dingetje.
Voor de ongelovige. Windows Whistler info dingetje.
Er zijn dus geen Celerons op 100 MHZ? (BTW bestaan er nu ook PIII-celerons??) Verder is mijn compu niet zo nieuw, bijna 2 jaar, toen de PII-450 de 'duurste' was. Dus mijn geheugen trekt 133 mhz waarschijnlijk niet. En om nu 196 MB te vervangen door PC133...beetje duur wordt het dan.
Verder, wat zijn de keuzes bij een PIII-800. Ik heb toch alleen de keuze uit slot 1 of PGA+convertor. Dat coppermine etc. maakt niets uit??
vragen...vragen...vragen
Verder, wat zijn de keuzes bij een PIII-800. Ik heb toch alleen de keuze uit slot 1 of PGA+convertor. Dat coppermine etc. maakt niets uit??
vragen...vragen...vragen
Okay even kort
PIII 800E = 8x100
PIII 800EB = 6x133
Celeron 600 = 9x66
FCPGA is flip chip dus een platte (het oude systeem=nu weer nieuw
)
Slot 1 is wat je nu heb.
Je kan een FCPGA CPU op je mobo zetten dmv een CPU converter Slot 1 -> FCPGA
Katmai PIII = 512 kb cache geheugen op 1/2 proc. snelheid
Cumine PIII = 256 kb cache geheugen op volledige proc. snelheid = in praktijk sneller dan de katmai.
hoop dat je hier wat aan heb.
PIII 800E = 8x100
PIII 800EB = 6x133
Celeron 600 = 9x66
FCPGA is flip chip dus een platte (het oude systeem=nu weer nieuw
Slot 1 is wat je nu heb.
Je kan een FCPGA CPU op je mobo zetten dmv een CPU converter Slot 1 -> FCPGA
Katmai PIII = 512 kb cache geheugen op 1/2 proc. snelheid
Cumine PIII = 256 kb cache geheugen op volledige proc. snelheid = in praktijk sneller dan de katmai.
hoop dat je hier wat aan heb.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Klasse, nu is alles duidelijk aan het worden. Dus alle Celerons lopen op 66mhz en zijn tot max 600 mhz verkrijgbaar?
Zou 'm wel willen verkopen als ik een goede deal kan vinden voor een PIII 800. Hoeveel wil je uitgeven aan mijn PII450? Ik denk zelf aan minimaal 275,- ik heb namelijk niet veel pieken om de meerprijs voor de PIII op tafel te leggen..
Een TWEEDE pc met 768MB Mushkin CL222 ram???? Wat heb je (Conz) in godsnaam als primaire pc?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
heb je wel de laatste bios want dan kan die volgens mij ook de coppermine aan en waarschijnlijk ook wel een hogere multiplyer.
Verwijderd
neem een amd duron hoef je geen nieuw ram te kopen laat je op 100mhz draaien en je ben lekker goedkoop uit en je kan een duron 600 rete ver oc-en
hey gozer, de celly2 kan trouwens met een beetje cooler makkelijk op 100mhz fsb draaien hoor! dat is namelijk ook de coppermine core, die op 100mhz te krijgen is (oke heb zelf geen ervaring, maar hier hoor je het de hele tijd
)
jammer dat ik nog een 533A heb met mendocino core, dan houd het met 75mhz op
mzzl en suc6
jammer dat ik nog een 533A heb met mendocino core, dan houd het met 75mhz op
mzzl en suc6
Wat is dan een beetje goed duron-600 bord. ALs de prijs van PIII-800 hoger uitvalt dan een duronbord met proc is dat misschien wel interessant ja.
Je moet die PII 450Mhz verkopen voor wat ie waard is.. niet voor wat jij moet neerleggen voor een PIII.
F 275,00 voor een CPU die 2 generaties oud is vind ik zelf werkelijk veel te veel. In de vraag en aanbod staat bv een PIII 500Mhz Katmai (512kb cache) te koop voor F 275,00!
Aan de andere kant.. als iemand anders er 275,00 wilt geven.... dan is dat zijn probleem.
F 275,00 voor een CPU die 2 generaties oud is vind ik zelf werkelijk veel te veel. In de vraag en aanbod staat bv een PIII 500Mhz Katmai (512kb cache) te koop voor F 275,00!
Aan de andere kant.. als iemand anders er 275,00 wilt geven.... dan is dat zijn probleem.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Pagina: 1