Radeon 9800 Pro Defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Ik kan van iemand een Radeon 9800 Pro overkopen voor een zacht prijsje. Hij denkt dat ie kapot/defect is, maar hij heeft er niet veel verstand.

Hij kan de computer wel opstarten in veilige modus en dan krijgt ie gewoon beeld. Maar zodra hij Windows gewoon opstart blijft ie hangen.

Nou zit ik eraan te denken 'm gewoon te kopen, omdat dit lijkt op een driver probleem, ofniet?

• Vlassie1980
  • Laatst online: 22:08
ik zou er nog een keer heel goed over nadenken, wat vraagt die gozer er eigenlijk voor?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En waarom denk je dat wij dat wel kunnen beoordelen? Zal vast een oplosbaar probleem zijn, ik zou me bij artifacts meer ongerust maken. Of bij "soms crasht hij"
Ligt eraan hoe zacht het prijsje is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Waarschijnlijk zit er ook nog garantie op!! ;)

• kikibu
Nee hij heeft de kaart van iemand anders op internet gekocht.

Laten we zeggen dat de prijs tussen de 50-75 ligt.

Verwijderd

kikibu schreef op 22 januari 2004 @ 16:50:

Gewoon eerst gaan kijken wat er mis lijkt te gaan, 50€ kun je je geen bult aan vallen toch? Tenminste als de kans zo groot is dat ie werkt...

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
kikibu schreef op 22 januari 2004 @ 16:50:

Wat voor een merk is het, want bij Hercules heb je geen bon nodig.
Ze kijken daar naar het serienummer dus.....

Verwijderd

kopen die handel,.ut zal wel een driverfout zijn,.of het is een warmte probleem,.maar je krijgt wel gewoon goed beeld in de veiligge mode?
dan ligt het nie aan de kaart,.mar aan de instellingen.

• kikibu
Ik zal nog even vragen wat het merk is, ook zal ik even vragen hoeveel mb ie is.

Zal vast wel aan Fast Writes liggen ofzo, hij weet nog geeneens hoe ie in het bios komt, dus. Ik heb 'm dat net uitgelegd, en gevraagd of Fast Writes aanstaat :9

Verwijderd

kikibu schreef op 22 januari 2004 @ 16:56:
Ik zal nog even vragen wat het merk is, ook zal ik even vragen hoeveel mb ie is.

Zal vast wel aan Fast Writes liggen ofzo, hij weet nog geeneens hoe ie in het bios komt, dus. Ik heb 'm dat net uitgelegd, en gevraagd of Fast Writes aanstaat :9
dat moet je juist niet vragen,..anders zet hij hem uit ofzo en dan werkt die kaart weer en dan kan jij en nie meer kopen tog?
of is hij zo noob dan hij het nie durft uit te zetten? :P ;)

• kikibu
Nou jah, dat moet ie zelf weten of ie dat doet. Als hij 'm omzet en dan doet ie het, dan heb ik 'm mooi geholpen en is hij me eeuwig dankbaar :)

Verwijderd

kikibu schreef op 22 januari 2004 @ 16:59:
Nou jah, dat moet ie zelf weten of ie dat doet. Als hij 'm omzet en dan doet ie het,
dan heb ik 'm mooi geholpen en is hij me eeuwig dankbaar :)
mar dan heb jij geen Über kaartje >:)

• Lessy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 18:09
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 16:55:
kopen die handel,.ut zal wel een driverfout zijn,.of het is een warmte probleem,.maar je krijgt wel gewoon goed beeld in de veiligge mode?
dan ligt het nie aan de kaart,.mar aan de instellingen.
Inderdaad, ziets heb ik ook al wel eens meegemaakt....
aangezien ik toen toch al winXP opnieuw wou installe, heb ik dit gedaan, drivers erop, en VOILA....werken maar!.....Dit was met een ATI radeon 9500 weliswaar...

KOPUH die handel

Suicide is just a way of telling GOD, "You can't fire me, I QUIT!!"

• kikibu
Nou jah, als ie dan ineens wel werkt, heb ik altijd nog m'n huidige 9500 @ 9700 über kaartje :7

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Wat een ongelooflijke bullshit, dit kan je toch zelf wel bedenken ?

En die laatste reply is een beetje tegenstrijdig (8>

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Verwijderd

een 9500@9700 vind ik niet echt een Über kaartje hoor ;)
ik heb deze zelf ook 8)7 . wel snel maar er zijn genoeg snellere kaartjes :z

i just keep on dreaming!? ;)

• kikibu
Dus gewoon kopen, omdat hij beeld geeft in veilige modus?

Verwijderd

koop dat ding gewoon en als ie het niet doet stuur je hem RMA. Heb je voor zover ik weet geen bon voor nodig.

• kikibu
Kan dat bij alle fabrikanten van ATI 9800's? (zelfs club3d?)

• kikibu
Sorry voor het omhoog schoppen, maar ik wil het graag even weten, of op alle R9800's RMA zit.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee, RMA is een optie die alleen door een erkend installateur ingebouwd kan worden. Onderdelen ervoor kun je wel los bij de lokale electronicazaak krijgen.

Zoek eerst eens uit wat RMA is, dan weet je ook hoe en of het op de kaart zit ;)

Heel kort samengevat, zolang een kaart niet gestolen/gesaboteerd/door overclocken etc kapot oid is kan je hem altijd terug sturen (RMA-en) :)

[ Voor 24% gewijzigd door Pollewob op 22-01-2004 23:20 ]

• kikibu
Dat is dan toch wel vaag, want bij m'n IBM HD had ik geen Warranty meer omdat de expiring date al afgelopen was, dus ook geen RMA :'(

• kikibu
Ok ff een report. Ik heb zojuist de kaart binnen, meteen geprobeerd, het stroom kabeltje goed en de fan gaat draaien. Maar ik zie meteen in POST en in het Bios al corruptie, wanneer ik Windows XP (safe mode) opstart, krijg ik allemaal blokjes in het beeld.

Lijkt mij dus brak geheugen, ofniet? Wel balen.

Nu dacht ik, RMA'n die hap >:) . Maar dat is niet zo makkelijk, bij Madview zeggen ze dat ik naar de reseller daarvoor moet en bij ATI moet ik weten of het een Built By ATI kaart is en weten wat de serial number en de Product Bios weten. Er zitten wel wat stikkers op de kaart, maar niet een 102 nummer bv.

Momenteel ben ik erover met ATI aan het mailen.

Maar weten jullie of Mad View kaarten BBA kaarten zijn?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

"krijg ik allemaal blokjes in het beeld."

Dat zijn dus artifacts van het activeren van niet werkende pipelines

Oftewel een 9800SE die naar 9800 Pro is gemaakt maar helaas werkt de mod niet. Daarom dus ook zo goedkoop, als je de mod ongedaan maakt ( een 9800SE bios erop flashen ) dan werkt hij vast weer goed!

There is no place like ::1

Verwijderd

Jep, Madview is BBA (ff googelen)

• kikibu
Er staat achterop een (serial number/part) sticker met toch echt met R9800 Pro erop. Dus het is wel cker een 9800 Pro, geen gemodde (heb 'm trouwens voor 65 Euro gekocht), ook geeft ie al artifacts in het bios, dus dat kan denk ik al niet.

Dus ik kan gaan RMA'n als het goed is, maar dan heb ik wel wat gegevens nodig voor een RMA request en die gegevens kan ik niet vinden, dus heb jullie hulp weer nodig ;)

Ik heb een Product Part #(102- or 1025-) en een Serial Number nodig. Beide kan ik niet vinden, ook niet met behulp van de ATI site. https://apps.ati.com/rma/rma.html

De enige gegevens op mijn kaart zijn:
Voorkant:
Sticker links van de koeler met streepjescode en daaronder
"CN-0R9800-S28CP-3AD-024Y"
ook staat helemaal links boven op de kaart "PN 109-A07500-00"

Achterkant:
Één sticker met 2 streepjescodes waaronder de bovenste staat
"H0311003096 R9800 PRO 128M"
voor de onderste streepjes code staat een 4 en dan onder de streepjescode staat
"710810 933257"

Weet iemand hoe ik dit verder moet doen/wie heeft hier ervaring mee?

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
lol had message hierboven nie gezien 8)7
ouch tis toch een pro!!! :P

[ Voor 113% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 31-01-2004 17:34 ]

• kikibu
(Wie kan ff topictitel veranderen?)

Na wat searchen stond er in een topic dat dat formulier alleen was voor Canada/VS. Ik ben meteen even wezen kijken, maar dat is tegenwoordig niet meer zo, want je moet je land instellen.

Kan iemand wat vinden met die gegevens?

Kan ik eventueel bij iedere computerzaak zo'n kaart RMA'n, niet alleen de computerzaak waar ie aangeschaft is?

• kikibu
Schop ik 'm nog één keer. Ik wil graag wat hulp, als ik die kan krijgen? Plse? :|

Verwijderd

het lijkt mij dat je niet binnen 24 uur moet kicken.
Maar ik denk dat je bij de winkel moet zijn waar tie is gekocht om hem te RMA'n.

• kikibu
Maar ik heb 'm juist 2e hands gekocht he, en diegene had hem weer 2ehands, dus. Daar kom ik denk ik niet meer achter.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Uhh op je RMA vraag heb ik helaas geen antwoord voor je, geen ervaring mee en geen ervaring met madview kaarten.

Wat je nog wél kan proberen is je kaart te flashen, misschien is dat nl mislukt.
Lukt het je om een ander, wel goed werkende bios te flashen en daarmee je kaart te herstellen (als het geen hardware fout mocht zijn).

Gewoon je huidige bios backuppen en dan misschien zelfs een 9800 non-pro bios flashen, werkt ie nl dan wél dan heb je een non-pro voor 65 euro, not bad I think :)

info + biossen
http://www.extigy.nl/db/flash9800/ (goed lezen is echt simpel en veilig)
http://softmod.ocfaq.com/bios.php

suc6

• kikibu
Ik heb degene opgebeld waarvan mijn koper het over internet had gekocht. Hij heeft de originele aankoopbon nog en wil 'm naar mij toesturen _/-\o_

De reden waarom hij 'm niet heeft ingeruild is dat de kaart bij hem het nog goed deed.

Maarja, als dit dus lukt heb ik straks een werkende über kaart voor 65 Euro >:)

Verwijderd

kikibu schreef op 01 februari 2004 @ 15:25:
Ik heb degene opgebeld waarvan mijn koper het over internet had gekocht. Hij heeft de originele aankoopbon nog en wil 'm naar mij toesturen _/-\o_

De reden waarom hij 'm niet heeft ingeruild is dat de kaart bij hem het nog goed deed.

Maarja, als dit dus lukt heb ik straks een werkende über kaart voor 65 Euro >:)
of hij heeft je gewoon flink genaaid :/
Pagina: 1