Transparante GIF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94241

Topicstarter
Het lukt me maar niet om in photoshop 7 een transparante gif te maken. Zie de afbeelding hieronder, die wil ik splitsen in 3 transparante gifjes...

http://www.rhonrad.nl.nu/afbeelding.bmp

Hij blijft ze maar opslaan met dat witte eromheen. Ik wil ze graag gebruiken in een ander bestand daarom moet die witte rand weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat bedoel je met 'dat witte eromheen'? Het hele vierkant of een klein randje?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg een vierkant als ik de afbeelding in 3en splits en ze afzonderlijk als GIF opsla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:35
Je bedoelt dat je drie vierkantjes hebt en daar van wil je het witte transparant hebben? Toch?

Even kopieren en plakken op een transparante ondergrond, dan magic wand gebruiken om het witte te selecteren en vervolgens Crtl-x oftwel verwijderen (of de slectie weggummen), of zit ik nu helemaal verkeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Loogie op 22-01-2004 16:46 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Da Loogie schreef op 22 januari 2004 @ 16:44:
Je bedoelt dat je drie vierkantjes hebt en daar van wil je het witte transparant hebben? Toch?

Even kopieren en plakken op een transparante ondergrond, dan magic wand gebruiken om het witte te selecteren en vervolgens Crtl-x oftwel verwijderen (of de slectie weggummen), of zit ik nu helemaal verkeerd?
Dat had ik even nodig :P, het werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:29

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Even kopieren en plakken op een transparante ondergrond, dan magic wand gebruiken om het witte te selecteren en vervolgens Crtl-x oftwel verwijderen, of zit ik nu helemaal verkeerd?
Dat is de oplossing ja, wel heel erg basic, had je zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken, maar je moet er rekening mee houden, dat bij die plaatjes je altijd een wit randje overhoudt door de schaduw die om de icoontjes heen zit.
Als je die weg wilt hebben moet je met een alphakanaal werken en dat wordt onder andere door het PNG-formaat ondersteunt. Alpha transparantie wordt echter weer niet door Internet Explorer ondersteunt, dus ik denk dat je problemen gaat krijgen met deze plaatjes, mits je de schaduw er ook afknipt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat zeg je goed al heeft die magic wand wel een aantal forse nadelen. Ik zou een polygon lasso gebruiken omdat je daarmee nauwkeuriger kunt werken dan met de wand. Om de randjes daarna mooi af te werken zou je ze kunnen featheren zodat de randen mooi zullen overlopen in het transparante. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tips, bij pakte met de magic wand dat i-icoontje niet goed :P
Pagina: 1