Toon posts:

PCTV stero kaart werkt niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

sinds kort heb ik een PCTV kaart, deze heb ik gelijktijdig met mn nieuwe pc gekocht. tv kijken gaat op zich goed, maar als ik op neem en later terug kijk komt het heel erg vaak voor dat de audio en videobeelden niet synchroon lopen.. het geluid komt eerder dan de beelden. ik heb hiervoor contact opgenomen met pinnacle, hun kwamen met ideeen zoals pinnacle software eraf halen en opnieuw installeren, en wat kloten met de codecs van de audio. ik heb dit alles gevolgd maar nog blijft hetzelfde probleem terug komen... en opgenomen beelden die afgespeeld worden zijn ook soms wat vertraagd en wat schokkerig...

ook als ik op het mute knopje van PCTV druk blijft het geluid gewoon doorgaan, dit knopje werkt dus niet..

weten jullie een oplossing voor mijn problemen?

bij voorbaat dank,

dominos

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
Misschien is het handig om te vermelden wat voor configuratie je hebt. Wie weet is daar wat uit af te leiden.

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Het encoder van de video en audio wordt door je PC gedaan en niet door de kaart.

als je een te hoge kwaliteit neemt dan zou het kunnen dat je pc het niet aankan.

heb je ook getest met de diverse updates van de software, wat op de cd staat is meestal al verouderd als je de doos uitpakt.

nu ik de PCTV Deluxe heb (die zelf de mpeg encoding doet) heb ik een heel wat betere kwaliteit dan toen ik nog de PCTV pro gebruikte op eem AMD XP 2400 (2 GHz).

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
het is een 2,6 ghz processor, 1024 mb dual channel geheugen, 160 gig HHD, 128 mb videokaart(kmoet alleen ff checken welk type/merk)...