Toon posts:

[alg] Database indexering met Mnogo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om mnogo search te implementeren in verschillende sites. De sites zijn allemaal database driven en op iedere pagina staat een menu in de vorm van een ul die dmv stylesheets en verschillende classes op de juiste manier wordt uitgeklapt. Probleem hierbij is dat wanneer ik de site indexeer met mnogo en ik zoek daarna op een naam van een menuitem ik alle pagina's terug krijg :-( Dat is vanzelfsprekend niet de bedoeling.

Ik las op de mnogo site dat er een mogelijkheid is om direct vanuit een database te indexeren, dit is in principe een oplossing voor het probleem. Ik ben hier nu een paar uur mee bezig geweest en ik kom er voor geen meter uit, ik kan ook nergens voorbeelden vinden. Wie heeft hier ervaring mee ?

edit:

Andere mogelijkheid is om alleen de content (die altijd in de div met class 'content' staat) te indexeren. Weet iemand of daar een mogelijkheid voor is, ik kan het namelijk niet vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 09:30 . Reden: toevoeging 2e mogelijkheid ]

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je kan ook mnogo specifieke tags in je HTML opnemen die ervoor zorgen dat mnogo het als comment ziet en het niet indexeert:

code:
1
2
3
<!--UdmComment-->
dingen die je niet wilt hebben in je db
<!--/UdmComment-->

Doordat het ook HTML comments zijn heeft je opmaak er verder niet onder te lijden.
Misschien heb je hier iets aan?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hoewel heel behulpzaam, weet ik niet of je veel response van de topicstarter verwacht met een reply op een 4 maanden oud topic. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo