Toon posts:

PTR Record DNS

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om even verder te gaan op:
PTR Record DNS

Ten eerste, waarom toch elke keer weer al die posts closen voordat er een echt duidelijk antwoord is gevonden die de vrager heeft gesteld. Zo krijg je alleen maar meer van die klote post die je wel vind bij het zoeken, maar het antwoord niet kan vinden.

Nogmaals, ik heb gezocht in google, en kon inderdaad erg veel results vinden, maar niet hetgeen wat ik exact wou weten.

Die link naar windows dns..... staat geen 1 keer iets in over ptr.

Dus nogmaals graag:

Vraag 1:
Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel/nadeel is van een PTR record en wat een PTR record exact doet?

Antwoord 1 door WausMaus:
Das een (Pointer) reverse-lookup record, zodat mensen ook bij een IP een DNS kunnen vinden ipv andersom.

Vraag 2:

Ok das duidelijk.

Maar je gebruikt altijd voor je internet verbinding een dns server om het juiste ip te vinden en toch nooit andersom. Tenminste of je moet liever ip nummers onthouden dan domeinnamen?
Ik zie hier het voordeel niet echt van in.. of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Je kan het gebruiken ter controle.

Stel ik (mailserver) stuur een email naar lala@test.nl Als return adres geef ik martijntje@host.nl op. De ontvangende mailserver (test.nl) kan aan de hand van de reverse lookup controleren of dat bv mail.host.nl ook echt de mailserver is waarmee hij communiceert. Je zou dit kunnen gebruiken om spam te blokken.

Maar dat had je zelf vast en zeker ook wel kunnen vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt wel erg logisch.. :) thx.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraagje aan jou: heb je contact gehad met de mod die je topic sloot voordat je een nieuw topic opende? Zo niet, lees: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Edit: En ik kan me niet voorstellen dat je met logisch nadenken en zoeken met google over DNS-werkingen geen antwoord op je vraag kunt vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 22-01-2004 16:55 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Nog simpeler:

Je kan op het internet wel meerdere servers met dezelfde (valse) hostname hebben zonder al te veel problemen, maar om het lekker te laten werken kan er maar 1 server een bepaald ip hebben.
public IP = uniek.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

En als je mensen op de kast wil krijgen moet je vooral zo doorgaan. Ik heb je topic niet voor niets gesloten, het is gewoon onzin dat je dit niet zelf kan uitvinden. Kijk, als je er nou nog een discussie ofzo van gemaakt had.... maar één regel in je topic geeft ook geen bijster goede indruk.

Wat jij bedoelt is dat Google niet direct een pagina vind op nummer 1 waar direct in vier zinnen uitgelegd staat waar het allemaal voor dient. Als je je verdiept in DNS (met de links die je met Google vindt) leer je vanzelf wel wat een PTR doet.

Kortom; kijk wat verder dan je neus lang is. En als je toch een topic wilt hebben, overleg het even..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.