Toon posts:

Vivo kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce 4 Ti 4800, en ik wil graag gebruik maken van de ViVo functie. Hiervoor heb je een kabeltjes nodig en die heb ik niet. Ik heb al een ander topic hierover gelezen dat werd gesloten omdat die overal te koop zijn.

Ik heb echt overal gezocht. Op de pricewatch staat zo'n kabel niet, bij de mediamarkt hebben ze hem ook niet. En in andere computerwinkels hoor ik alleen maar het woordje HUH, als ik Vivo kabel zeg.

Weet iemand waar ik zo'n kabeltje kan kopen, liefst online :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 16:24 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Wat jij bedoelt is gewoon een standaard kabel die aan de ene kant een tulp / S-Video aansluiting heeft (afhankelijk van je videokaart), en aan de andere kant een tulp / S-Video of Scart, afhankelijk van het apparaat waarop je hem wilt gebruiken. Zo moet je naar een electronicazaak stappen, en daar om vragen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

dawuss schreef op 22 januari 2004 @ 16:55:
Wat jij bedoelt is gewoon een standaard kabel die aan de ene kant een tulp / S-Video aansluiting heeft (afhankelijk van je videokaart), en aan de andere kant een tulp / S-Video of Scart, afhankelijk van het apparaat waarop je hem wilt gebruiken. Zo moet je naar een electronicazaak stappen, en daar om vragen :)
Ik was even aan het kijken naar mijn vivo kabel en die is dus niet gelijk aan een S-video kabel. Verschil is dat een s-video 4 pins is en vivo 7 pins.
Met andere woorden: als je een s-video gebruikt denk ik dat je alleen video out hebt, maar ik kan het fout hebben ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 22 januari 2004 @ 16:55:
Nee, dat bedoel ik dus niet ;) Die heb ik al gekocht en die paste niet. Toen kwam ik er dus achter dat het een ViVo is, dus Video-out en Video-in. Daar heb je dus een soort splitter voor nodig. En dat is dus de ViVo kabel waar ik het over heb. Op die kabel kan je dan weer een s-video kabel aansluiten, die ik dus al heb, en die je inderdaad overal kan kopen :)

Verwijderd

Zelf maken?
Het schijnt dat de overige 3 pins niet een standaard aansluiting hebben, dus afhankelijk van je videokaart kan er een andere layout gebruikt worden voor deze 3. Ook is te zien dat je zowel RGB als Y/C kan gebruiken op dit kabeltje EN er daarvoor pins dubbel gebruikt worden. Je TV-Out moet dus wel in de juiste mode gezet worden (RGB of Y/C). Het kan voorkomen dat een van de 2 ongebruikte pins gebruikt worden voor het schakelen naar de juiste mode.

Vanaf de soldeer kant van de plug:
code:
1
2
3
4
5
6
   ________   
  /        \    
 |  7 6 5   |       
 | 4 3 2 1  |       
  \_ OOOO _/         
    `----'

1 : GND
2 : Composite / Blue / U
3 : GND
4 : GND
5 : Luma / Green / Y
6 : not connected
7 : Chroma / Red / V

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Turkish schreef op 22 januari 2004 @ 17:03:
[...]

Ik was even aan het kijken naar mijn vivo kabel en die is dus niet gelijk aan een S-video kabel. Verschil is dat een s-video 4 pins is en vivo 7 pins.
Met andere woorden: als je een s-video gebruikt denk ik dat je alleen video out hebt, maar ik kan het fout hebben ;)
In dat geval: Sorry, ik heb hier een VIVO kaart waarvan de V-IN aansluitingen duidelijk gescheiden zijn van de V-OUT.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

dawuss schreef op 22 januari 2004 @ 17:12:
[...]

In dat geval: Sorry, ik heb hier een VIVO kaart waarvan de V-IN aansluitingen duidelijk gescheiden zijn van de V-OUT.
Ik wist ook niet dat het per fabrikant verschilde :Y)

@TS: Ik zou ff mailen met je videoplank fabrikant ;) Of ze die dingen nog hebben liggen en of je er eentje kan kopen, lijkt me het makkelijkste. Overigens vreemd dat hij er niet bij geleverd is...

[ Voor 43% gewijzigd door Turkish op 22-01-2004 17:15 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet dat de Club2D Radeon 9200 VIVO zo'n kabel heeft en ik denk dat je die ook bedoeld. Ik zal voor je kijken of ik wat voor je kan doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
itsalex schreef op 22 januari 2004 @ 18:08:
Ik weet dat de Club2D Radeon 9200 VIVO zo'n kabel heeft en ik denk dat je die ook bedoeld. Ik zal voor je kijken of ik wat voor je kan doen.
Ok, alle hulp word gewaardeerd _/-\o_ _/-\o_

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 17:50
heb je geen aparte aansluiting voor video in en video out? die 7 aderige kabel is zit nl ook op mijn hercules aiw en is alleen maar tv-out... dat is een gecombineerde aansluiting voor s-video en composite
mijn video in heeft een soortgelijke aansluiting

je kan trouwens een svideo kabel in de stekker steken zonder tussenstuk overigens

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is heeft mijn poort 9 pins, En een gewone s-video kabel past er niet in, heb ik al geprobeerd

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 17:50
hmmz werkt iets anders dan een ati kaart dus... heb je er geen kabel bij gekregen ooit? heb nl nooit een vivo kaart in mn handen gehad

kan je anders een foto maken hoe het er uit ziet

[ Voor 17% gewijzigd door jpvk007 op 22-01-2004 19:36 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die kabel heeft een S-Video koppie maar ipv 4 pins is het 7 pins en een verloop naar 4 stekker waarvan S-Video en Composite in en S-Video en Composite uit. Je kan er geen PS/2 muis/toetsenbord inpluggen want dat is 6 pins en de plastic pins is omgekeerd.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1