Toon posts:

VCore mod 9800pro, shim probleem@#$!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heeft DaBit voor mij een Vcore mod uitgevoerd op mijn nieuwe 9800 PRo. (Ja alweer een nieuwe, de oude gaf weer eens artifacts. )

Nu is mijn probleem dat ik op deze kaart (in tegenstelling tot mijn oude 9800pro/9700pro/9500np) de shim er niet vanaf krijg. Niet met een tang, niet met een stanley mes (brak al 2x af), chirurgenmesje was zelfs te dik om er tussen te komen . Weet iemand misschien een andere manier om de shim eraf te krijgen? Zou verwarmen of juist heel erg koelen helpen of zou dit slecht zijn voor de Kaart?

Dit vraag ik omdat er een VGA silencer opgebouwt moet worden en ik anders aan het koelblok moet gaan zagen om hem op de core te kunnen plaatsen.

Tevens zou ik graag willen weten of iemand al weet hoe je de VDDR mod doet op de nieuwe Rev kaarten. Als iemand mij uitlegt hoe ik een foto kan uploaden zal ik die vanavond hier plaatsen. Want er zitten,vlgs DaBit, 3 chips op die de volt (kunnen) regelen (als ik hem goed begrepen heb.)

Oh ja heb natuurlijk gezocht naar manieren om de shim eraf te krijgen, maar heb tot nu toe alleen de opties gevonden om het met een mes of tang te doen.

THX Ray

Verwijderd

Wat betreft die Vddr: ik wilde dus de VDD modden. Volgens de tutorials die overal op het inet staan regelen ze die met een ISL6522. En die zitten er 3 op rayg1974's kaart.

Enig idee welke voor de VDD is? Ik had kunnen meten, maar 't is en blijft andermans kaart (waar ik liever geen onnodige risico's mee neem)

Verwijderd

Topicstarter
Nou eindelijk gelukt, VGA silencer erop. Maar wat wil nu;

- VGA silencer past (net)niet , tv-out zit in de weg. :'(
- Zitten testen met 3dmark2003, niet hoger dan 440 Core (Checker vrij) en voor mem 380(koperen heatsinks)

En nu....
Stukje uit de vin zagen dan maar.

Mooi klusje voor in het weekend.

Verwijderd

nou ja, zie iig al dat het gelukt is de shim te verwijderen..

ik heb em er zelf ook afgehaald, voor mn WC blokje, maar je bent gauw TE voorzichtig daarmee.

ik kreeg em eerst ook niet los, toen maar wrikken en rammen, en dan gaat ie ook wel los hoor...

gewoon met gepast geweld aanpakken, en dan is er niks aan de hand. :X

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meer een topic voor DOC dit eigenlijk :)

Move dus.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal gelijk Pollewob, sorry weer niet goed opgelet.

Wat is volgens jullie tr. de beste cooler voor de ATI9800Pro, en wat hebben jullie met deze cooler gehaald.

Ook graag reageren als je zelf een koeler gemod hebt om op de kaart te pluggen.

Zijn er tr. nog meer mensen die dit probleem hebben met de VGA silencer??? (Het probleem van de tv out die in de weg zit) En hoe hebben jullie dit opgelost?
Hebben jullie misschien de shim erop laten zitten, zodat ie wel recht op de core komt te hangen?

Ik ga maandag ff naar een machine fabriek toe die bij van mijn silencer er +/- 5 mm. af gaat gaat zagen. Hopelijk gaat ie er dan wel goed op.

BTW nu kom ik met een klein beetje extra V's maar tot 462 mhz op de core, daarna komen de witte stippen te voor schijn :'( , op mijn oude 9800pro kwam ik met alleen de silencer al op 469 checker vrij. Het geheugen is nu ook geen samsung meer maar Hynix 2.8ns, met een max van 378 zonder Vmod, met kleine heatsinks.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:27
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 23:08:
Helemaal gelijk Pollewob, sorry weer niet goed opgelet.

Wat is volgens jullie tr. de beste cooler voor de ATI9800Pro, en wat hebben jullie met deze cooler gehaald.

Ook graag reageren als je zelf een koeler gemod hebt om op de kaart te pluggen.

Zijn er tr. nog meer mensen die dit probleem hebben met de VGA silencer??? (Het probleem van de tv out die in de weg zit) En hoe hebben jullie dit opgelost?
Hebben jullie misschien de shim erop laten zitten, zodat ie wel recht op de core komt te hangen?

Ik ga maandag ff naar een machine fabriek toe die bij van mijn silencer er +/- 5 mm. af gaat gaat zagen. Hopelijk gaat ie er dan wel goed op.

BTW nu kom ik met een klein beetje extra V's maar tot 462 mhz op de core, daarna komen de witte stippen te voor schijn :'( , op mijn oude 9800pro kwam ik met alleen de silencer al op 469 checker vrij. Het geheugen is nu ook geen samsung meer maar Hyniz 2.8ns, met een max van 378 zonder Vmod, met kleine heatsinks.
Ik heb de zalman CM80C-HP met de optionele fan en nog 2 fans (smart case fan 2).

Dit koelt als een beest, zonder enige mods nu op XT aan het draaien, 430 core is absoluut geen prob.

De temperatuur heb ik geen idee van, omdat het een pro is die naar XT gemod is met bios. En dus geen tempsensor.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Overigens als ik iets wil verwijderen wat erg vast zit gooi ik het gewoon even in de vriezer (totdat het goed koud is), daarna mesje eronder en ploink, zo los.

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij ging eraf na hem te klemmen tussen een nagelknip tang.
Zo 1 met van die scherpe punten.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
K heb die van mij ook 15 min zitten prustsen voordat i er af ging. Gewoon met een groot stanly mes een dikkere. Die bark niet. K heb vlink moeten duwen en ik was bang dat ik de groene coating op de gpu zou beschadigen maar das niet gebeurt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 23:42:
- Zitten testen met 3dmark2003, niet hoger dan 440 Core (Checker vrij) en voor mem 380(koperen heatsinks)
.
Mmmm... Ik kreeg mijn core (hercules 9800pro) op 450 en ram op 371 mhz

bij 378 begon artifacts te krijgenm core durfde ik niet hoger (standaart koeling)

Henning

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Pagina: 1