Zenworks 4 imaging en netwerk driver

Pagina: 1
Acties:

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 15:13
Ik ben bezig een test aan het maken voor het imagen van Windows XP werkstations via ZEN Imaging. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de HP's die wij gaan gebruiken gebruik maken van een Broadcom 57xx netwerkkaart onboard. Ik heb de 4 diskettes aangemaakt voor het maken van de Linux partitie. Ik heb met de 4 diskette's geboot maar hij kan op een gegeven moment geen netwerk kaart vinden. Het probleem zit hem dus in het feit dat de bootdisk's nog geen ondersteuning bieden voor de broadcom kaart. Ik heb op de support site van Novell al gekeken en in de documentatie maar kom er niet uit :? Hoe ik de drivers van HP kan toevoegen aan het gebeuren. Ik kan wel Add Linux Drivers doen maar welk bestand moet in dan opgeven ? Heeft iemand hier al ervaring mee ? Ik heb helaas weinig kennis van Linux dus vandaar deze topic.

JohnS

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

In de laatste ZEN 4 patches zitten drivers voor die nieuwe Broadcom.
En als het ZEN 3 is, zitten ze waarschijnlijk ook in sp-3 van dec. 2003.

• JohnS
Ik heb SP1 voor 4.01 als gedraaid maar daar zitten ze er nog niet in blijkbaar. Misschien moet ik nog andere patches draaien. Ik weet dat de standaar broadcom drivers problemen hebben met de HP broadcom drivers.

JohnS

Verwijderd

Probeer eens de beta: http://support.novell.com/filefinder/17511/beta.html

Waarom gebruik je eigenlijk 4 diskettes en niet PXE boot?

Als je PXE boot gebruikt kun je ook alleen SYS:\TFTP\Linux.2 vervangen door die van de beta patches. De NIC drivers zitten in de Linux.2.

• JohnS
Hallo,

Ik heb de laatste beta gebruikt en het werkt nu goed. Ik maak nu een image via PXE maar krijg het nog niet voor elkaar om een image naar een PC toe te sturen die net uit de doos kom. Als ik een nieuwe PC in mijn test netwerk hang en boot via PXE dan krijgt hij geen opdracht. Ik heb al wel handmatig via de disks een image kunnen terug zetten maar krijg het nog niet voor elkaar met PXE. Wat doe ik fout / vergeet ik.

John

JohnS

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02

Arfman

Drome!

Kijk eens bij de Imaging Rules. Die rule koppel je aan het image object wat in je eDirectory staat en welke je op je nieuwe PC wilt hebben. Rules maken is best tricky, je moet behoorlijk goed weten wat voor hardware erin zit wil het werken.

[ Voor 2% gewijzigd door Arfman op 03-02-2004 21:05 . Reden: NDS heet allang eDirectory :P ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

- Start nieuwe pc op via PXE
- Hou linker CTRL-ALT ingedrukt
- Image menu verschijnt
- Ga naar maintanance oid.
- Op de prompt IMG
- En dan bij information - hardware

Maak voor die hardware specs een image rule.

LOL:
Beheerder 1 zet even snel een image klaar met rule: proc. = Intel
Beheerder 2 herstart een Citrix server waarop PXE niet uit stond 8)7

Dûs: Maak uitgebreide rules en zet PXE op je server uit :)
Pagina: 1