Toon posts:

vergrootglas voor spelletjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik speel graag adventure spelletjes waarin je vaak een hoop aanwijzingen moet lezen nu heb ik verschillende programmas met een vergrootglas maar zodra ik een spel opstart verdwijnt die naar de achtergrond. weet iemand of er een programma bestaat dat ook werkt als je een spel speelt en waar ik die kan vinden.alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

heeft het mischien nut om het spel in een lagerer resoluitie te draaien ? ik weet nog van red alert 2 dat alles dan een stuk groter leek.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Wat dichterbij het object gaan staan (indien 3d) of een lagere resolutie kiezen (indien 2d) ?
Want een vergrootglas verliest zijn focus, plus bij 3d zal hij er geen eens grip op krijgen. Je kan natuurlijk ook alijd een beeldsschermvergroter voor je scherm hangen :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Je kan ook een screenshot nemen en deze dat buiten het spel bekijken met een vergrootglas-tool

Verwijderd

TormentoR schreef op 22 januari 2004 @ 15:52:
Je kan ook een screenshot nemen en deze dat buiten het spel bekijken met een vergrootglas-tool
daar gaat je realtime game experience :+

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Welk spel gat het om als ik vragen mag. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu papyrus aan het spelen en moet veel lezen en ik zie erg slecht.en resolutie veranderen heeft bij sommige spelletjes geen zin ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 16:12:
ik ben nu papyrus aan het spelen en moet veel lezen en ik zie erg slecht.en resolutie veranderen heeft bij sommige spelletjes geen zin ....
heb je wel eens gekeken naar die "vergrootschermen " die je voor je monitor kan plaatsen ? (ik weet zo de naam ff niet). En anders is een grotere monitor natuurlijk ook iets om aan te denken als je niet goed kan zien. Mits je daar natuurlijk het geld voor over hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 21 inch

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Zoiets zou dan al in het spel moeten zitten. Wanneer je de standaard tools gebruikt van windows, werkt het denk ik alleen met windows based games.

En gewoon met een echt vergrootglas voor je scherm, werkt dat niet ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik ken papyrus niet maar

desktop resolutie omlaag helpt mischien.
of je fontsize op 150% oid zetten

edit:

:w welkom op got btw

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 22-01-2004 21:23 ]

Iperf

Verwijderd

Mod-break:

Knip. Totaal niet grappig. En modbeaks op zo'n manier verwijderen is niet de bedoeling. Zie je mail en tot volgende week.

[ Voor 255% gewijzigd door F_J_K op 24-01-2004 01:04 ]

Verwijderd

offtopic:
ga jij je mond eens poetsen, er zijn zat mensen waarvoor een bril geen goed resultaat bied. De TS zou van alles kunnen hebben en dan kom jij met zon opmerking schaam je :/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En nu weer ontopic:

ik ben bang dat dat niet zomaar gaat lukken voor spelletjes die fullscreen zijn omdat die (heel erg kort door de bocht, verbeter me ajb :P ) de hardware via DirectX 'direct' aanspreken. Een extra programmaatje er tussen zetten zal volgens mij lastig gaan.

Je zou misschien kunnen proberen drivers voor een hele oude videokaart te nemen die een lage maximale resolutie heeft. Maar of dat enig nut heeft durf ik niet te zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 23-01-2004 09:30 . Reden: ActiveX -> DirectX :P Oeps :X Via ActX zou het euhm nogal vreemd lopen :D ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Mod-break:

Knip. Vertaling door F_J_K: ik had niet gelezen en dacht grappig te zijn. Mijn excuses.

[ Voor 72% gewijzigd door F_J_K op 24-01-2004 01:05 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 11:28
k denk dat de TS nie voor niks met vergrootglas gaat zitten kutten. zal waarsch al een ogentest aan vooraf zijn gegaan.. nie erg tactisch van je dude imho

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

Heeft de programma dat de ook een optie als 'Always on top'? Zo niet, misschien dat je dit kunt gebruiken om dat wel voor elkaar te krijgen: http://www.veridicus.com/tummy/programming/powermenu/
En kun je het spel ook in een window draaien (alt+enter als je het spel draait) en werkt dan dat zoomprogramma niet?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

is er niet gewoon een manier om het voor te laten lezen?
Ik denk eerlijk gezegd dat als je daar op gaat zoeken je wat meer succes hebt..
Ik ken Papyrus niet verder, dus ik weet niet of de text waar je het over hebt als texture op bordjes staat, of dat het als echte text in beeld verschijnt.
In het laatste geval moet een speech engine je waarschijnlijk wel kunnen helpen...

'k weet het niet zeker hoor,
het is maar een idee..

Je hebt trouwens nog geen reactie gegeven op de tip van een echt vergrootglas te pakken..

Je moet 'm niet te dicht op je scherm houden natuurlijk en zelf ook niet te dicht bij dat glas gaan zitten (dan zie je de puntjes van je beeldbuis in plaats van de pixels van je spel) maar dan zou het volgens mij best een flnk stuk moeten schelen...

21" is best wel vet trouwens, maar is ie ook een beetje scherp?
De nieuwe trinitron monitoren zijn namelijk een HEEEEEEL stuk scherper van beeld dan de oude monitoren. Misschien dat dat ook wel scheelt..

Verwijderd

En heeft leandra al een oplossing gevonden ? :) Wel handig voor mensen met soortgelijke problemen :)
Pagina: 1