Toon posts:

[WIN98] Kan Office 97 niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Windows 98 SE geïnstalleerd op een oude P60. Hiervoor heb ik een backup cd gebruikt en totaal geen problemen ondervonden.

Nu wil ik tevens Office 97 installeren (ook een backup cd).
Het autorun menu wordt soms weergegeven en af en toe krijg ik een foutmelding.

Als het menu wel wordt weergegeven en ik voor installatie kies dan krijg ik de volgende melding:
Systeemfout
Windows kan niet lezen van station E:

Als ik setup aanroep via windows verkenner krijg ik soms dezelfde melding en soms de volgende:
Een apparaat dat op het systeem is aangesloten werkt niet.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (al dan niet via de microsoft site)
- cdrom speler niet vooruit laten lezen
- windows installer geupdate
- cd gekopiëerd

echter alles zonder resultaat.

Bij andere cd's ondervind ik geen problemen en de gebruikte cd's heb ik ook al getest op m'n eigen PC.

Wat kan ik er aan doen? Of is het misschien verstandig Office 2000 te installeren?

P.S. De cdrom speler is aangesloten via een controller op de geluidskaart.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Installatie bestanden van Office eerst naar je HD kopieren?

Firmpete on Aerie Peak

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 15:45

Acheron

updatepack.nl

Office 2000 bevat veel meer functies dan Office 97 en vond ik persoonlijk beter werken

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:39
Volgens mij lijkt het een probleem met je cd-rom speler. Is deze niet onderweg om af te sterven ??
Heb je al eens geprobeerd om een andere cd-rom speler in je systeem te hangen ?

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet mijn systeem. En een andere cdrom speler heb ik niet bij de hand (alleen scsi). Ben nu bezig alles over te zetten op de hd maar krijg steeds foutmeldingen. Toch worden de bestanden bij herhaaldelijk proberen wel gekopiëerd......

Werkt Office 2000 wel soepel genoeg op zo'n oude pc, of maakt het weinig verschil met Office 97?

Als het aan de cdrom speler ligt, waarom kon ik windows dan zonder problemen installeren en heb ik bij andere cd's ook geen problemen?

• Looney69
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Is het wel waard om nog op die pc te werken?

Misschien zit er een fout op de cd mogelijk door een kras ofzo. kun je niet bij iemand anders een andere kopie krijgen?

Looney--> Live your life!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Houd de cd eens tegen het licht. Dan kan je zien of er eventueel een gaatje ofzo inzit. M'n broertjes krijgen 't ook iedere keer weer voor elkaar ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al had gezegd werkten de cd's wel op een ander systeem en had ik ook al een kopie geprobeerd! LEZEN AUB!

Heb nu met veel pijn en moeite alles naar de hd kunnen kopiëren en de installatie is gelukt.

't Zal wel aan de cdrom speler liggen.

In ieder geval bedankt voor de tips.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 18:00 ]

Pagina: 1