Alles Slowmotion?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallo, de laatste tijd zit ik met een raar probleem. Sommige games spelen namelijk in een soort slow motion af. Dus niet met een lage framerate maar alles gaat langzaam. Dit heb ik bij games als: Hidden & Dangerous 2, FarCry Demo, Halo, worms 3d en War of the ring. en dat word nu toch wel erg vervelend. Games als Call of Duty, Prince of persia doen het wel goed?

Mijn Systeem is: AMD athlon 2000 XP
512MB DDR
ASUS GF4 Ti4400
SB live 5.1
MSI moederbord.

Kan iemand mij vertellen waar dat aan zou kunnen liggen?

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de drivers van je moederbord, geluidskaart en videokaart te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 15:14:
Heb je al geprobeerd om de drivers van je moederbord, geluidskaart en videokaart te upgraden?
Ja .. . ik heb de nieuwste drivers van mijn geluidskaart en van Nvidia,. niet van mijn moederbord, dat kan ik ook nog even proberen,. en ik heb net ook DirectX opnieuw geinstallerd maar dat maakt niks uit.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:23

Zeror

Ik Henk 'm!

Misschien een bepaalde instelling van de videokaart dat niet goed staat.
Of misschien een programmaatje op je pc dat de boel achteruit gooit.
Zou je eventueel naar kunnen kijken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Hmmm . ik kom er niet uit hoor. Het vreemde is dat als ik rondkijk in zo'n spel dat dat wel soepel gaat. Alleen alle bewegingen van bijvoorbeeld tegenstanders bomen of jezelf gaan in slow motion! . .echt heel irritant! En ik zou niet weten welk progje ik op mijn comp heb staan die dat probleem zou moeten veroorzaken?!

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Ik denk dat het probleem bij mijn geluidskaart zit. Bij de creative spelpoort staat namelijk een uitroepteken. Ik heb nu mijn geluidskaart eruit gehaald en de drivers eraf gegooid. Daarna heb ik de aansluitingen in mijn on board geluidskaart gedaan. Maar nogsteeds detecteerd windows automatisch de Creative gameport. . . hoe kan dat?

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:23

Zeror

Ik Henk 'm!

Uitschakelen in het hardwareprofiel.

Maar het is toch vreemd. Zelf heb namelijk ook een SB live 5.1 en ik heb er totaal geen last van.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
rakker zero schreef op 23 januari 2004 @ 11:34:
Uitschakelen in het hardwareprofiel.

Maar het is toch vreemd. Zelf heb namelijk ook een SB live 5.1 en ik heb er totaal geen last van.
Nee.. .het is denk ik ook niet de geluidskaart, het is wel echt frustrerend moet ik zeggen! Ik heb de geluidskaart er dus uitgehaald en alles wat het geluid betreft is nu goed, maar nogsteeds slowmo. . . . . . K snap er echt niks van.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Je zou natuurlijk een complete windows reinstall er tegenaan kunnen gooien, maar dit is wel met een olifant op een mug schieten. Aangezien je framerate niet lager word lijkt het me sterk dat het een videokaartprobleem is, maar je zou toch even kunnen proberen de vkaart drivers ff opnieuw te verwijderen en te installeren, of mischien een oudere versie proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Splash schreef op 23 januari 2004 @ 18:03:
Je zou natuurlijk een complete windows reinstall er tegenaan kunnen gooien, maar dit is wel met een olifant op een mug schieten. Aangezien je framerate niet lager word lijkt het me sterk dat het een videokaartprobleem is, maar je zou toch even kunnen proberen de vkaart drivers ff opnieuw te verwijderen en te installeren, of mischien een oudere versie proberen?
Hm, ja . . opnieuw installeren zou echt heel veel werk zijn ivm heel erg veel werk wat erop staat. .. dan moet ik zo veel cd's gebruiken om te backupen terwijl het misschien een heel simpel probleem is.
Ik zal eens proberen mijn drivers eraf te gooien. . .wie weet. . .tks voor de tip.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Sanity11 schreef op 23 januari 2004 @ 22:42:
[...]

Hm, ja . . opnieuw installeren zou echt heel veel werk zijn ivm heel erg veel werk wat erop staat. .. dan moet ik zo veel cd's gebruiken om te backupen terwijl het misschien een heel simpel probleem is.
Ik zal eens proberen mijn drivers eraf te gooien. . .wie weet. . .tks voor de tip.
nee. .. drivers eraf gehaald en andere geinstalleerd maar nogsteeds slow motion?!!? . dit is zo raar he!

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Heeft echt niemand een idee wat het zou kunnnen zijn?!

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
Ik heb op internet ook al vanalles af proberen te zoeken maar ik vind alleen maar mensen met hetzelfde probleem die ook zonder antwoord zitten. Dit probleem komt dus vaker voor en er moet gewoon een oplossing voor zijn. Ik heb nog niet eens een idee of het een hardwarematig of een softwarematig probleem is en ik zou het niet vervelend vinden als iemand me een goede tip kon geven, al is het maar een bepaalde url waar ik misschien een goede oplossing kan vinden... . Alvast bedankt.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ik heb hier inmiddels ook last van nadat ik mijn Windows opnieuw op een andere schijf geinstalleerd heb, ik had eerst mijn Windows op mijn FAT32 schijf staan en nu op een NTFS schijf. Laatste detonators staan erop (ook met oudere ging het in slowmotion). GTA Vice City genoeg FPS, toch slow motion. Quake 3 strak 125 FPS, toch slowmotion.

Specs:

AMD Thunderbird 1400 @ MSI K7T Turbo
512 MB SDRAM
20 GB Maxtor FAT32 schijf (stond windows eerst op)
80 GB Maxtor NTFS schijf (staat windows nu op)
VIA '97 On board geluidskaart
Creative Sounds 32 Bit 2e geluidskaart
GeForce 4 440 MX SE 64 MB

edit:
Alle windowsupdates zijn geinstalleerd

[ Voor 9% gewijzigd door JohnnyBravo op 08-02-2004 16:27 ]

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
JohnnyBravo schreef op 08 februari 2004 @ 16:24:
Ik heb hier inmiddels ook last van nadat ik mijn Windows opnieuw op een andere schijf geinstalleerd heb, ik had eerst mijn Windows op mijn FAT32 schijf staan en nu op een NTFS schijf. Laatste detonators staan erop (ook met oudere ging het in slowmotion). GTA Vice City genoeg FPS, toch slow motion. Quake 3 strak 125 FPS, toch slowmotion.

Specs:

AMD Thunderbird 1400 @ MSI K7T Turbo
512 MB SDRAM
20 GB Maxtor FAT32 schijf (stond windows eerst op)
80 GB Maxtor NTFS schijf (staat windows nu op)
VIA '97 On board geluidskaart
Creative Sounds 32 Bit 2e geluidskaart
GeForce 4 440 MX SE 64 MB
Hmmm . misschien kan het daar iets mee te maken hebben, ik heb laatst wel zitten klooien met harde schijven omdat er 1 kapot ging, maar ik weet niet meer precies wat ik daar aan gedaan had. Maar misschien kan ik daar wel iets mee, tks. En ja, ik hoop dat er meer mensen op dit topic gaan reageren die ook dit probleem hebben zodat er iets aan gedaan kan worden.

www.diovisuals.co,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ik heb het probleem opgelost gekregen.. heel simpel: toevallig zeker ook MSN Messenger + Plus op je pc staan? Schakel die uit als je wilt gaan spelen en het is weer prima, bij mij althans :)

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanity11
  • Niet online
JohnnyBravo schreef op 08 februari 2004 @ 18:58:
Ik heb het probleem opgelost gekregen.. heel simpel: toevallig zeker ook MSN Messenger + Plus op je pc staan? Schakel die uit als je wilt gaan spelen en het is weer prima, bij mij althans :)
Hmm m. ik heb geen plus, maar ik kan wel eens proberen messenger uit te zetten.
Is trouwens wel erg vreemd, maar goed wie weet.
Tks voor de tip.

Edit: geprobeerd maar dat maakt ook niks uit, ook heb ik alle mogelijke progjes die op de achtergrond draaien uitgeschakeld maar dat maakt allemaal niks uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Sanity11 op 09-02-2004 13:11 ]

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Is er GVD niemand die me een antwoord kan geven op dit probleem? :(

www.diovisuals.co,

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Welk MSI moederbord heb je precies? Want als je er eentje hebt met een VIA chipset kan ik je ten zeerste aanraden om eens de VIA 4-in-1 drivers uit te proberen, want die kunnen nog wel eens wat verhelpen. (Vooral qua 'slowmotionproblemen', zie ook zoeken naar 'slowmotion' in SPV) :)

The devil is in the details.

• Sanity11
  • Niet online
December schreef op 12 februari 2004 @ 23:31:
Welk MSI moederbord heb je precies? Want als je er eentje hebt met een VIA chipset kan ik je ten zeerste aanraden om eens de VIA 4-in-1 drivers uit te proberen, want die kunnen nog wel eens wat verhelpen. (Vooral qua 'slowmotionproblemen', zie ook zoeken naar 'slowmotion' in SPV) :)
Bedankt man!. . . ik denk dat ik hier wat mee ga kunnen!

www.diovisuals.co,

• Sanity11
  • Niet online
Ik heb de 4-1 driver geinstalleerd en het WERKT!!!!! BEDANKT!!!! Ik ben echt blij nu!!!!!!!!!!!!!!!

www.diovisuals.co,

Pagina: 1