Toon posts:

meedere domeinnamen in exchange/outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van mij wordt Exchange 2000 gebruikt samen met Outlook XP.

Mijn vraag is hoe/of het mogelijk is om met 2 verschillende domeinnamen email te kunnen versturen.

Mijn users hebben in de AD 2 emailadress naam@a.nl en naam@b.nl. Waar a.nl de primary domain is.

Mail ontvangen gaat prima op beide adressen, echter de mail versturen namens b.nl gaat niet.
Als ik in het "Van" veld naam@b.nl in typ dat springt ie automatisch naar de naam en verstuurt ie de email met het primary adres.

In exchange 5.5 had ik er wel een oplossing voor, ik had een tweede addresslist aangemaakt met de adressen b.nl. Dit kan echt niet in exchange 2000 want dan komt ie met de melding dat de adressen al bestaan.

Heb ook bedacht dat het eventueel zou werken met twee profielen in Outlook, maar dit is veel te omslachtig. Iedere keer outlook opnieuw starten als je een mailtje met het andere adres wil versturen is niet handig en overzichtelijk.

Heeft iemand hier een oplossing voor??

Alvast bedankt.

Verwijderd

Als je gewoon in Outlook twee accounts aanmaakt en zorgt dat ze beiden door een relayende STMP-server versturen kun je tijdens het opstellen van een mailtje in Outlook gewoon op "Options" rammen en daar bij "Send as .." het juiste emailadres selecteren.

Heeft hier in ieder geval altijd gewerkt, ik mail ook met meerdere adressen en accounts :)

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld meerdere pop(smtp) accounts?

Dat gaat niet op, want ik werk met exchange. En je kan niet meerdere exchange accounts aanmaken in 1 profiel

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wij hebben gedeelde mailboxen hier, waarbij ik als ik deze als additioneel toevoeg in mijn account, altijd mijn eigen mailadres nog verschijnt. Bijvoorbeeld : 'SanFranJake on behalf of SanFranSnake' :)

Is dat wat je wil ? Geef de juiste users het 'send on behalf of' recht in de eigenschappen van de mailbox en voila.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ow ja, je hebt gelijk :) Dan werkt mijn oplossing inderdaad niet.

Toch maar een schop naar Software Algemeen, zit niet zo'n grote verbindingtechnische kant aan :)