Toon posts:

[Win2k]Kan geen jpg's weergeven, alleen ruis *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een merkwaardig probleem met [w2k]: alle jpegs worden weergegeven als enkel ruis. Op een webpagina zie ik dus wel gifs, maar jpegs zijn alleen vakjes met ruis.

Omdat m'n hardeschijf aan vervanging toe was heb ik het systeem opnieuw op een andere HD geinstalleerd, met nieuwe drivers voor m'n matrox450, norton av2003 met nieuwe updates eroverheen, SP4, alle w2k-updates.. alles lijkt te werken, maar NOG STEEDS alleen maar blokjes ruis ipv herkenbare jpg-plaatjes...

Heeft iemand hier eerder van gehoord en/of enkel idee wat het kan zijn? Het lijkt me bijna iets hardware-matigs, al lijkt me dat ook sterk...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Het is vast niet hardwarematig, ik denk eerder dat de drivers die een jpg kunnen lezen/weergeven niet goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kunnen die dan opeens verkeerd zijn? en zelfs na een geheel nieuwe installatie nog steeds!

Waarvanuit worden deze drivers geregeld? iets anders dan de grafische drivers lijkt me...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 14:08 ]

Verwijderd

Zijn de jpg's in kwestie niet corrupt. Als ze van het internet komen zul je ze mss wel eens opnieuw kunnen downloaden...

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft alle jpegs.. internet, hardeschijf.. Als ik ze doorstuur naar een andere computer zijn ze wel zichtbaar.

Het is een willekeurige ruis, die bij herladen van het plaatje ook weer anders is. PNG's, GIFs, TIFs worden wel normaal weergegeven.

Opmerkelijk is dat toen ik net ACDSEE installeerde, de previews wel werkte en acdsee de jpgs ook goed weergeeft, maar ik heb wat zitten klooien bij map opties en nu zijn de previews weer ruis. Iexplorer lijkt dus de boosdoener, maar wat kan er mis zijn na een nieuwe installatie? Ook direct na de installatie deed het probleem zich voor met IE5(nu heb ik dus IE6sp1)

Ideeën?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

OS even in de titel vermeld, zie Windows Operated Systems - Policy
+ kleine fix

En welkom op GoT nog :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1