W2k server + IIS laat soms niet alle plaatjes zien

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik draai IIS onder Windows 2000 server. Nu heb ik een PHPBB2-forum daaronder draaien.
Als ik het forum laadt met internet explorer dan laat hij af en toe plaatjes niet zien (meestal stukjes layout) en komt er een leuk wit icoontje met rood kruisje voor in de plaats.
Dit gebeurt als is vanaf internet de site oproep, maar OOK vanaf een andere pc (als ik dus via het lokaal IP naar de site ga). Vanaf localhost doet het probleem zich NIET voor.

Om een idee te geven: de kans is ongeveer 1 op 15 dat hij 1 plaatje (gifje) niet laat zien. Binnen gemiddeld 15 keer refeshen komt het dus een keer voor.

Het komt dus niet heel erg vaak voor, maar het is wel irritant. Iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt wordt?

Groetjes, FaceDown.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

Zoefff

❤ 

Niet dat ik veel verstand hebt van IIS @ Win2k server, maar heeft het niet te maken met de timeout? Als die erg laag staat kan ik me voorstellen dat er wel eens een plaatje kan missen...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Zoefff schreef op 22 januari 2004 @ 13:44:
Niet dat ik veel verstand hebt van IIS @ Win2k server, maar heeft het niet te maken met de timeout? Als die erg laag staat kan ik me voorstellen dat er wel eens een plaatje kan missen...
Hoe stel ik die in? Ik zie alleen een connection timeout bij de properties van de betreffende site onder internet information services en die staat op 900 sec.

Aantal connections is gelimiteerd tot 300. Performance is geoptimaliseerd voor "fewer than 10.000 connections / day".

Groetjes, FaceDown.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:01

Zoefff

❤ 

Mm helaas, dan zal dat het wel niet zijn, aangezien 900 sec me toch meer dan voldoende lijkt :P

Denk dat je even zal moeten wachten op iemand met wat meer verstand van deze zaken dan ik :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Bedankt ieg. Het probleem lijkt nu opgelost trouwens. Ik zag dat er ook 'overkoepelende' serverinstellingen waren, waar de 'performance tuning' nog op 'fewer than 100,000 hits / day' stond.
Ik heb deze teruggezet naar 10,000. Of het hieraan heeft gelegen weet ik niet, maar ik krijg nu geen rode kruisjes meer tot nu toe. :)

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Te vroeg gejuichd.. :( Het probleem speelt weer op en lijkt nu zelfs vaker voor te komen .. wat is dit toch? Zijn er IIS-experts in tha house?

[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 22-01-2004 20:38 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

ligt het niet aan je browser? Ik heb met Internet explorer 6 sp1 nogal vaak dat vooral kleine plaatjes niet laden (bijv. de post icoontjes op een forum index). Na een F5 zie ik ze wel allemaal.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:58:
ligt het niet aan je browser? Ik heb met Internet explorer 6 sp1 nogal vaak dat vooral kleine plaatjes niet laden (bijv. de post icoontjes op een forum index). Na een F5 zie ik ze wel allemaal.
Dat zou kunnen.. is daar een oplossing voor in dat geval?

Groetjes, FaceDown.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
FaceDown schreef op 22 januari 2004 @ 20:59:
[...]

Dat zou kunnen.. is daar een oplossing voor in dat geval?
Mozilla ....

Maar ff serieus, duurt het lang om een pagina te laden of niet. Zijn het altijd dezelfde plaatjes of niet. Wat is de load van de server. Hoe is de netwerk verbinding / is het tegelijk ook nog een drukke fileserver ofzo.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik heb hetzelfde (win2k maar dan met apache) vanaf netwerk laad alles 100% maar vanaf school vaak de plaatjes kruisje en als je dan doet afbeelding weergeven staat ie er wel meteen

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Gomez12 schreef op 22 januari 2004 @ 21:05:
[...]

Mozilla ....

Maar ff serieus, duurt het lang om een pagina te laden of niet. Zijn het altijd dezelfde plaatjes of niet. Wat is de load van de server. Hoe is de netwerk verbinding / is het tegelijk ook nog een drukke fileserver ofzo.
De pagina's laden gaat razendsnel (lokaal althans).. de plaatjes zijn wel vaak hetzelfde: ofwel de kleine icoontjes die "new post" "no new post" ed aangeven, of een van de bovenhoeken, van de oranje blokken waarin de subfora staan weergegeven.

De load van de server is bijna niets.
-------------

Edit: Weer iets ontdekt: Het probleem doet zich alleen voor als ik ingelogd ben! Als ik niet ingelogd ben, dan wordt steeds alles weergegeven!

--------------

Edit2: Nu lijkt het wel opgelost.. [rml][ IE6] Veel kruisjes / IE6 overnieuw installeren?[/rml]
Daar vond ik de oplossing. Een paar vage regkeys wissen. :/

[ Voor 33% gewijzigd door FaceDown op 22-01-2004 22:51 . Reden: link verwijderd ]

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1