[W2k3] poorten blocken

Pagina: 1
Acties:

• bloodyairtimer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb w2k3 server enterprise edition geinstalleerd. maar nu wil ik alleen de smtp poort open hebben (het moet een anti spam server worden) dit heb ik nu al geprobeerd met de firewall die in w2k3 zit (die onder netwerk connection zit en die bij routing en remote acces) maar dat wil niet als ik een poort open zet en ik ga scannen dan geeft hij hem nog steeds als dicht aan en als ik een third party firewall installeer dan geeft hij die poorten aan als gefilterd en dat wil ik niet ik wil ze op closed hebben

heeft iemand een idee???

Verwijderd

heb je al wel een mailserver draaien dan?

als er niet op port 25 geluisterd wordt, zal je machine ook niet reageren (netstat -an)

• bloodyairtimer
  • Niet online
Ik heb de mailserver er nog niet aanhangen.
maar als ik andere poorten die wel openstaan dicht wil doen bijv. de Ftp
dan doet hij het ook niet

Verwijderd

nog een router oid ervoorstaan?

• bloodyairtimer
  • Niet online
nee ik heb er geen router tussen zitten
maar het zou wel moeten werken met die firewall van windows volgens jou???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja het zou inderdaad moeten werken als je de Windows firewall correct configureert. Als ik deze aanzet zonder meteen poorten open te zetten kan ik er nieteens met telnet meer bij. Wel in een testopstelling geprobeerd uiteraard.

Alleen poortje 25 open voor de mailserver en voila :) Lees hierover o.a. in Het Grote Poortmappingsverhaal meer :)

Wat voor internetverbinding heb je ? Kan je modem bijvoorbeeld niet al wat dingen filteren ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

daar hebben ze nou een ISA server voor uitgevonden op een Firewall op linux. Internet Connection Firewall is een UPNP firewall type en dus niet echt veilig te noemen.
Pagina: 1