Toon posts:

iiyama ProLite E430 doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu voor twee maanden een iiyama E430 beeldscherm.
Nu als ik soms mijn computer verlaat (dus hij staat nog gewoon aan) zet ik het beeldscherm uit.

Nu is het soms dat als ik later terug kom en het beeldscherm aanzet, dan zie ik in een oogwenk me bureaublad en dan is het beeld zwart. Terwijl het powerlampje op groen staat (oranje staat hij als hij op standby staat, en zwart als hij uit is logisch).

Windows reageert gewoon nog. Kan met een beetje gokwerk gewoon vanalles opstarten of windows opstarten. Als ik windows opnieuw opstart dan zie ik in een flits het bioslogo, dan in een flits het opstartscherm van windows, dan in een flits en inlogscherm en me bureaublad, en dan weer nix :S

me specs zijn
P4 2800 HT
Asus P4C800 Deluxe
512MB DDR 400 DC
ATI 9800PRO 128mb (Club3D)
iiyama ProLite E430 17" TFT

Verwijderd

Vreemd, ik heb dezelfde monitor en heb er geen moment problemen mee gehad, heb hem nu ook ongeveer 2 maanden. Heb je de drivers wel geinstalleerd van je monitor. Of probeer anders windows opnieuw te installeren. En check het anders met een andere videokaart. Ik weet niet of het belangrijk is maar dit zijn mijn specs:
AMD AthlonXP 3000+
A7V600
1GB DDR pc 3200 ram
Nvidia Geforce FX 5700 Ultra
Ik heb de prolite E430 in het zilver

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 13:37 ]

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Valt dit scherm mee om met te gamen?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36

MBV

@FezzFest: zoek een review, dit gaat over een probleem waar hij uitvalt. Antwoord is trouwens ja, zoals diverse reviews hebben ondervonden.

@TS: Ik zie 2 mogelijke oorzaken:
1. warmte. Hij is te warm, en wegens een oververhittingsbeveiliging schakelt hij het beeld vanzelf uit.
2. defecte hardware. Een 430S die op demo stond bij de winkel waar ik werk had ook zo'n probleem. Voordat hij uitviel was hij superwazig, echt niet scherp.

Is de lamp aan als hij uitschakelt? En wat gebeurt er als je een menu in probeert te gaan?

Ongeacht de antwoorden op de 2 vragen hierboven lijkt me dit een typisch RMA gevalletje :)