Toon posts:

dvd kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is geen vraag. Ik zie nogal veel vragen over dvd's kopieeren. Als eerst dat mag natuurlijk alleen als je de dvd voor jezelf is en je hem dus in je bezit heb. Dus om een backup ervan te maken voor je zelf. Het is mogenlijk om de film te kopieren. Er wordt veel geschreven dat de films te groot zijn. Dit klopt. Maar ik weet dat het kan want doe het zelf ook. Me vader wil nog weleens een cd verklote dus dan maar de backup cd gebruiken hoef ik hem niet opnieuw tekopen. Om dit te doen gebruik 2 programma's dvd die je gewoon via google kan vinden.

1. Dvd Decrypter
2. Shrink

Als start je het programma Dvd Decrypter als de dvd in je pc zit. Vervolgens bepaal je de plaats waar hij geplaatst kan worden. En druk je op het icoontje. Dit duurt meestal zo'n 15 tot 20 minuten. Althans dat is bij mij.
Vervolgens open shrink. Daar zie je open files staan. Ga nou naar de map waar je hem op geslagen hebt. En klik je de boevenste file aan en ok. Je ziet een venster en hij gaat hem in het programma laden. Als dat klaar is zie je veel opties. Recht boven zie je een balk met groen en rood. Als er geen rood staat aangegeven kan je hem meteen op backup drukken. Is het een paar MB is dat je teveel hebt kan je opties uit gaan schakelen. Ik hoef je natuuurlijk niet te zeggen dat je dit doet door de vinkjes weg te halen. Krijg je hem zo niet klein genoeg kan je kiezen om de kwaliteid minder te maken door compressie niveau aan te gaan vinken zelf kies ik dan eerst voor een andere optie. Dan moet je naar Re-author en vervolgens bij title kies je het grootste bestand. Dan kan je nog even een beetje kijken of dit de goede is door het balkje aan de linker kant te verschuiven. Is hij dan nog te groot moet je weer een aantal vinkjes weghalen wat je niet gebruikt. Mocht hij dan nog te groot zijn zal je compressie moeten gebruiken. Dit duurt wat langer. Hij moet hem danw eer naar je hd zetten.
Vervolgens ga je naar je brand programma voor dvd's. Ik zelf gebruik nero 6.3. Je gaat dan naar de map waar de film staat die shrink heeft gemaakt. En selecteer je alle bestanden die in die map staat en sleep je ze gewoon naar de map video_ts. Vervolgens zeg je branden.

Klaar is de back-up van de dvd.

Nog een paar tips>
- voor dvd-r, dvd+r, dvd-rw, dvd+rw kan je bij http://www.opus.nl kijken.
- zelf haal ik die dvd mapjes bij media-madness in den-haag maar dan moet je in
de buurt wonen. Hij zit ook in Utrecht. Als je exact wil weten waar ze zitten dan
kan je even op http://www.media-madness.nl kijken.

Verwijderd

Waarom post je dit niet in het topic hierover [rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:55

Nitai

Live the life you love.

erg lief van je :P maar daar loopt al 2 delen een topic over, waar Smarron e.a. verschillende programma's zoals DvdShrink, Xpress, Instant Copy, etc. tegen elkaar uitzet.

maar toch bedankt voor de media madness link.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering