Toon posts:

Netwerk tussen 2 gebouwen vraagje!

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej Tweakers,

ik heb een probleempje.
Ik moet een netwerk aanleggen tussen 2 gebouwen. Het is gewoon voor een particulier iemand. Er zit ongeveer 70 meter tussen de 2 gebouwen.

Nou vroeg ik me dus af wat voor soort netwerk ik hiertussen moest leggen????

Er kan echt vanalles qua kabels ofzo komen... Geld maakt ook niet veel uit! >:)

Ik zelf dacht gewoon aan een WiFi. Maar misschien hebben jullie betere oplossingen??? :)

thx

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
70 meter is perfect te overbruggen met een gewone UTP netwerkkabel

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14

Deem

Ontcijfer mij!

UTP kan je dacht ik iets van 140 meter lang maken. Dus een kabel trekken is geen probleem. Zorg ervoor dat je STP gebruikt. Daar zit een kern om de aderparen heen die storingen over langere afstanden voorkomt.

[ Voor 2% gewijzigd door Deem op 22-01-2004 13:08 . Reden: typo ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

naimed schreef op 22 januari 2004 @ 13:07:
UTP kan je dacht ik iets van 140 meter lang maken. Dus een kabel trekken is geen probleem. Zorg ervoor dat je STP gebruikt. Daar zit een kern om de aderparen heen die storingen over langere afstanden voorkomt.
Mij is geleerd dat utp tot 100 meter gaat, en dat dat in de praktijk neerkomt op een afstand van 70m. :7

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Je kan uiteraard ook een high tech straalverbinding opzetten >:)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

k weet hoe zwaar t netwerk belast gaat worden, maar denk anders aan glas, of een trunk van een kabel of 4 ofzo :)

zeker als maar 1 kant een server staat ofzo, is t zeker wel een merkbaar verschil.

wifi zou ik niet doen, zeker niet als er kabels mogen komen, 100 meter is max voor utp btw en 400 voor glas (ongeveer)
wifi is traag, drive by hacking, storing, uitrichten, duur, enz...
:)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
WiFi is leuk als je er wat ervaring mee wil op doen, maar wil je iets veiligers, makkelijkers en snellers kun je beter gewoon voor UTP gaan. Zeker als je gewoon een kabel mag (laten) leggen.

I’m not like the OTTERS

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 20:36

BCM

Ik heb ervaring met overbruggen van ong. 150 mtr met FTP door een uiterst storingsgevoelige omgeving. Dit werkte zonder problemen.

Als geld weinig uitmaakt, leg dan in ieder geval meer kabels als je gebruikt. Als er dan ooit eens eentje kapot gaat, hoef je niet een nieuwe kabel te trekken.

Cedo Nulli

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Super_ik schreef op 22 januari 2004 @ 13:14:
k weet hoe zwaar t netwerk belast gaat worden, maar denk anders aan glas, of een trunk van een kabel of 4 ofzo :)

zeker als maar 1 kant een server staat ofzo, is t zeker wel een merkbaar verschil.

wifi zou ik niet doen, zeker niet als er kabels mogen komen, 100 meter is max voor utp btw en 400 voor glas (ongeveer)
wifi is traag, drive by hacking, storing, uitrichten, duur, enz...
:)
Hij zegt dat het voor een gewoon particulier iemand is. Dan lijkt me glasvezel enzo wel zwaar overdreven.

Verwijderd

Alles kan. Zolang je geen breder pakket van eisen geeft en eigenlijk gewoon 0,0 zelf aan vooronderzoek gedaan hebt heeft zo'n topic weinig zin. We kunnen wel allemaal zeer geile straalverbindingen gaan uitzoeken, maar een particulier die kan kiezen tussen een 100Mbit over een kabeltje voor €5 of 20Mbit voor €15,000 weet dan wel wat-ie wil. Ook al speelt geld geen rol.

Deze gaat dus dicht, mocht je er echt serieus iets van willen maken kun je me nog een emailtje sturen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.