Mac-bestand omzetten naar windows

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:13

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik moet binnenkort (over een paar dagen) een Mac document omzetten in een formaat die windows kan lezen. Het gaat hierbij om een document met enkele afbeeldingen. Deze afbeeldingen moeten gebruikt worden voor een website.

Ik ben zelf geheel onbekend met Mac computers. En de persoon die mij de bestanden gaat leveren is geen deskundige op computergebied dus daar hoef ik eigenlijk niets van te verwachten.

Dus nu vroeg ik me af of er soms een programma is (gemaakt voor windows) die Mac bestanden kan omzetten naar een formaat die windows wel kan lezen.

Als iemand toevallig zo'n programma weet, zou ik dat heel fijn vinden.

Alvast bedankt.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als hij MS Word gebruikt is het geen probleem, geloof ik. Verder zijn jpg, gif, pdf, html enzo ook redelijk goed uitwisselbaar.

Over de fysieke overdtacht: een pc kan geen macflop aan, andersom wel. Maar waarschijnlijk gaat het toch via e-mail

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Als je dezelfde programma's gebruikt, kan je bijna alles uitwisselen:
QuarkXpress - Adobe illustrator - Photoshop - Word - etc. zijn er zowel voor Mac als PC en die bestanden laten zich (vrijwel) probleemloos converteren.
Je kan wel problemen krijgen met lettertypes, behalve als je met Type1 fonts kan werken (die zijn er meestal voor Mac als voor Win).

De grootste zekerheid dat het gaat lukken heb je als:

1. hij alle onderdelen (tekst, illustraties, foto's) los aanlevert. (Laat hem wel bestanden met file-names plus extenties aanleveren. Dat is voor mac niet nodig, maar voor windows wel).

2. of dat hij PDF-files files aanlevert (hij moet wel de fonts insluiten en aangeven dat het bestand bewerkt mag worden) en jij over Adobe illustrator of Acrobat Distiller kan beschikken.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 00:58 . Reden: typo ]

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

ben mee eens met persoon hierboven. Softwarematig probleem ligt misschien bij compabiliteit van sommige versies programmas. de rest ligt bij hardware / medium.

Grote ergernis bij mij is dat, als je bestanden van apple pc met mac OSX naar windows PC met FAT32/ NTFS copieert (over het netwerk), dat de bestanden 2x zo groot zullen worden. Andersom worden de bestanden met zo'n 30% gecomprimeerd bij apple mac OSX.

Dit heft te maken dat OSX een betere filesystem & compressie techniek heeft (UFS) dan FAT32/ NTFS..

[ Voor 3% gewijzigd door GrittyKitty op 22-01-2004 19:03 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 14:07

Puck

EINDBAAS.org

Misschien kom je er met TransMac uit?

Arrived anxious, left bored

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:13

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Het is opgelost!!!

Die persoon stuurt mij een pdf-bestand.
Dan kom ik er wel uit.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1