CRC errors hardware probleem?

Pagina: 1
Acties:

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 20:22
Ik heb de laatste tijd dus veel last van CRC's dit is dus vooral met winrar bestanden. Het gebeurt soms zelfs met een installatie file. Ik weet gewoon 100% zeker dat deze bestanden goed zijn, want bij anderen doen ze het wel. En op me laptop werkt het ook.

Ik heb windows xp al opnieuw geinstalled maar dat mocht ook niks baten. Ook heb ik verschillende versies van Winrar geprobeert ook dit bracht geen oplossing. Nu zit ik dus zelf te denken aan een hardware probleem.

Ik heb zelf het idee dat het misschien me geheugen is, alleen ik weet niet of dit kan. En misschien is het wel me HD of me controller. Het is niet me router/bekabeling want andere dingen die ik download zoals filmpjes en muziek werken wel gewoon dus lijkt me dat alles wel goed binnen komt.

Ik ben zelf echt radeloos, zit al een tijdje met dit probleem en weet er echt geen raad mee.

Wat info over me pc:
Athlon xp 2400+
1024 mb DDR-Ram Noname
Hercules Radeon 9700
Vier HD's:
Een IBM 100 Gig.
En drie Maxtor's, 40 - 60 - 120 gig.
Twee daarvan zitten aangesloten op een IDE controller van highpoint.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Probeer eens memtest86 een tijdje te draaien. Als dat goed verloopt kan je je geheugen zo goed als uitsluiten. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _the_crow_ op 22-01-2004 12:49 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 18:55
heb daar ook een ooit last van gehad
bleek achteraf dat m'n geheugen rot was, evenals mijn moederbord :(
draai idd eens memtest of anders docmem, als je hier fouten bij krijgt dan is het zo goed als zeker je geheugen dat niet in orde is

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

CRC-fouten duiden meestal op geheugensproblemen. Timings een tikje te aggressief of geheugensnelheid te hoog ingesteld zodat er fouten optreden of misschien gewoon een beschadigde geheugenmodule?

Met 1 GB RAM heb je waarschijnlijk meerdere modules steken. Probeer eens alle modules één voor één (dus maar eentje in je systeem steken).

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• kRyPtO
  • Laatst online: 04-05 20:22
Ik zal het morgen even testen. Ben vandaag hele dag druk geweest met werk en vanavond ook druk met andere dingen. Het zijn twee geheugen dims van 512 mb. Alvast bedankt :)

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb dit ook, maar het lag niet aan mijn geheugen, maar aan mijn HD. Als ik iets uitpakte van en naar dezelfde HD, dan kreeg ik CRC errors. Maar test eerst dus je geheugen, en dan pas je HD

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Ik heb die problemen ook gehad.
Bij mij lag het aan mijn MSI K7 Turbo, lekkende condensatoren.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 17:57
Op mijn werk precies hetzelfde. Bleek een defecte CPU te zijn (nadat we geheugen, HDD, voeding en mainboard al hadden vervangen) :(
Pagina: 1