Temps betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zit nu te twijfelen of ik een nieuwe voeding nodig heb, in bios geeft hij perfecte voltages weer.
Echter in fanspeed en motherboard monitor geeft hij ontzettend lage voltages weer.. is dit gewoon echt onbetrouwbaar of zuigt de pc als hij windows heeft opgestart meer stroom ofzo? (printer, webcam etc..)

Ik weet eigenlijk niet of ik het wel hier wel moet posten of in "Overige Hardware", maarja mn mobo geeft de temps weer.. vandaar dat ik het hier maar post :P

Verwijderd

zou altijd uitgaan van je bios waardes.

Maar waarom zou je een nieuw voeding kopen als je pc gewoon stabiel is :?
Als je pc stabiel is gewoon niks aantrekken van die proggies.

edit:
(waarom spreek je in de ene zin over temps en andere weer over voltages :? )

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 12:44 ]

• naps
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 12:43:
zou altijd uitgaan van je bios waardes.

Maar waarom zou je een nieuw voeding kopen als je pc gewoon stabiel is :?
omdat er weer wat upgrades bij komen.. en hij wil ook niet verder overgeclocked worden wat dus ook waarschijnelijk aan mijn voeding ligt :D

[ Voor 17% gewijzigd door naps op 22-01-2004 12:45 ]

Verwijderd

naps schreef op 22 januari 2004 @ 12:44:
[...]

omdat er weer wat upgrades bij komen..
wat voor voeding heb je nu dan?
(merk+vermogen)

wat versta je onder upgrades? Meeste systemen hebben meer dan genoeg aan een goede 300watt voeding.
naps schreef op 22 januari 2004 @ 12:44:
[...]

omdat er weer wat upgrades bij komen.. en hij wil ook niet verder overgeclocked worden wat dus ook waarschijnelijk aan mijn voeding ligt :D
misschien is het handig om even alle specs van je pc te geven + eventuele overklok.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 12:47 ]

• naps
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 12:45:
[...]

wat voor voeding heb je nu dan?
(merk+vermogen)

wat versta je onder upgrades? Meeste systemen hebben meer dan genoeg aan een goede 300watt voeding.

[...]

misschien is het handig om even alle specs van je pc te geven + eventuele overklok.
zie hier: http://specs.tweak.to/8096
en er kome 2 hardeschijven bij, een ernemax system controller + twee 120mm case fans en een dvd speler

Mijn 2500+ barton loopt op 2.09Ghz (11x190)

maarja.. mn vraag is of je voeding meer te voorduren krijgt in windows dan in dos.. of dat die programmas gewoon onbetrouwbaar zijn..

[ Voor 16% gewijzigd door naps op 22-01-2004 12:52 ]

Verwijderd

naps schreef op 22 januari 2004 @ 12:50:
[...]

zie hier: http://specs.tweak.to/8096
en er kome 2 hardeschijven bij, een ernemax system controller + twee 120mm case fans en een dvd speler

Mijn 2500+ barton loopt op 2.09Ghz (11x190)
Yup, ik zou een nieuwe voeding aanschaffen als ik jou was ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 12:52:
[...]

Yup, ik zou een nieuwe voeding aanschaffen als ik jou was ;)
omdat :?

Je hebt een vrij druk systeempje idd, het zou kunnen dat je noname voeding hier problemen mee krijgt. Ik zou je een Antec 330watt voeding aanraden. Die kost zo'n 75 euro, ja is best veel maar dan heb je ook wat.

Deze voeding is meer dan genoeg voor elk systeem, zolang je niet met peltiers ect. aan de gang gaat is een zwaardere voeding onzin.

edit:

wat zijn trouwens de voltages, want je zegt "ontzettend laag" maar hoe laag is dat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 12:59 ]

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ja de waardes zijn onbetrouwbaar
(mijn chieftec360watt zegt bijvoorbeeld in bios 4.95 als ie met een multimeter 5,05 is)
zolang de waardes in de bios niet extreem afwijken is het allemaal neit zo'n ramp

• naps
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 12:57:
[...]

omdat :?

Je hebt een vrij druk systeempje idd, het zou kunnen dat je noname voeding hier problemen mee krijgt. Ik zou je een Antec 330watt voeding aanraden. Die kost zo'n 75 euro, ja is best veel maar dan heb je ook wat.

Deze voeding is meer dan genoeg voor elk systeem, zolang je niet met peltiers ect. aan de gang gaat is een zwaardere voeding onzin.

edit:

wat zijn trouwens de voltages, want je zegt "ontzettend laag" maar hoe laag is dat?
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanderlee/pics/speedfan.JPG
(voltages waren lager maar er is onlangs een cdspeler gesneuveld :()

maar in bios zijn ze alemaal perfect boven de standaart voltages, aleen de 3.3v ietsjepietsje lager

[ Voor 8% gewijzigd door naps op 22-01-2004 13:03 ]

Verwijderd

naps schreef op 22 januari 2004 @ 13:01:
[...]

[afbeelding]
(voltages waren lager maar er is onlangs een cdspeler gesneuveld :()

maar in bios zijn ze alemaal perfect boven de standaart voltages, aleen de 3.3v ietsjepietsje lager
van die temps klopt echt niks.. je pc zou met deze voltages waarschijnlijk niet eens opstarten.. kortom leuk proggie maar het werkt niet. Vertrouw gewoon maar op je bios voltages, en nee de voltages zullen in windows niet veranderen.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

Super_ik

haklust!

dude, van een progje dat bij je -5V 1,84V geeft zou ik snel de un-installer zoeken :)
en dan een hd-temp van 12 graden? heb je die buiten gelegt ofzo :P

[ Voor 32% gewijzigd door Super_ik op 22-01-2004 13:10 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1