Toon posts:

Ra ra, hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd-speler (primary-slave) en een brander (secondary-master). Nadat ik de dvd-mpeg-kaart eruit heb gesloopt hangt de audio kabel van de dvd-speler los in de kast (niet aangesloten op mijn geluidskaart). De audio kabel van mijn brander zit nog netjes op zijn plaats en is aangesloten op de cd-ingang van mijn sb-live. Nu heb ik soft-dvd geinstalleerd in win98se en de matrix-dvd gechecked en je raadt het nooit: ik had er geluid bij! En als ik nu muziek afspeel in mijn brander heb ik geen geuid.
vraag 1: hoe kan dat?
vraag 2: is het goed om op je dvd-speler een spdif-audiokabeltje aan te sluiten of heb je dan alleen geluid met dvd-films en niet met gewone muziek-cd's en gamez?

Verwijderd

Bij films zit het geluid in de datastream verwerkt en wordt niet apart via het audiokabeltje afgespeelt.

Mocht je MediaPlayer 7 geinstalleerd hebben dan heb je grote kans dat je audio cds het ook gewoon doen, want mp7 pakt de audio ook gewoon via de datakabel.

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Is dat kabeltje eigenlijk niet overbodig geworden? Of heb je het toch nog wel ergens voor nodig??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat kabeltje is alleen voor audio cd's nodig.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'