Toon posts:

[XP] Een programma twee keer tegelijk draaien*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De windows calculator kun je net zovaak opstarten als het werkgeheugen toelaat. Er komt zonder zeuren steeds een nieuw calculatortje bij.
Nu heb ik een ander programma dat wel gaat zeuren dat er 'al een versie opgestart is'. Dit programma wil ik echter wel vaker dan een keer opstarten.
Op het moment heb ik het opgelost door een VMWare Virtual machine te maken, hier Win XP op te installeren en daar het programma op te installeren. Dit werkt wel, maar is een beetje een overkill-work-around.
Zijn er andere oplossingen?

Verwijderd

Uhm, vraagje: Welk programma hebben we het over????

Sommige programma's zijn namelijk niet gemaakt om 2x opgestart te worden...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welk programma het is doet er niet echt toe. Je zegt: sommige programma's zijn er niet voor gemaakt. Dat is precies het probleem, dit programma is er niet voor gemaakt. Toch wil ik dit omzeilen. Dat werkt nu via een VM, maar ik zoek naar alternatieven.
Dus wie een alternatief weet dat minder groot is dan een Virtual Machine met Windows XP erop, dan probeer ik dat graag uit om te zien of het werkt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 12:30:
Welk programma het is laat doet er niet echt toe. Je zegt: sommige programma's zijn er niet voor gemaakt. Dat is precies het probleem, dit programma is er niet voor gemaakt. Toch wil ik dit omzeilen. Dat werkt nu via een VM, maar ik zoek naar alternatieven.
Dus wie een alternatief weet dat minder groot is dan een Virtual Machine met Windows XP erop, dan probeer ik dat graag uit om te zien of het werkt.
Het probleem is dat er in het programma zelf een check is ingebouwd om te controleren of hij al runt. Er zijn maar een beperkt aantal zaken wat je kan aanpassen om te hopen dat hij het niet meer doet. Het programma zou in een temp directory een soort van lock file aan kunnen maken; ook kan het dat hij kijkt naar de proceslist. Het renamen van de executable zou dan kunnen helpen. Het kan ook zijn dat hij kijkt naar de windowtitle; dat kan je helaas slechts oplossen met het decompilen van het programma......

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Welk programma het is doet er niet echt toe. Je zegt: sommige programma's zijn er niet voor gemaakt. Dat is precies het probleem, dit programma is er niet voor gemaakt. Toch wil ik dit omzeilen. Dat werkt nu via een VM, maar ik zoek naar alternatieven.
Ik denk dat de naam van het programma toch wel een belangrijk detail is, die kan bijdragen aan de oplossing van jouw probleem. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Toch wel - er zijn vele verschillende methode's om te controleren dat een programma maar een keer draait - vergeet verder ook niet dat programma's die controleren dat ze maar 1 keer gestart worden, dit vaak doen omdat ze gewoon niet geschikt zijn om meerdere keren te starten (en als je dat dus wel doet dat er allerlei dingen mis gaan)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het is vast niet om je te pesten. Bijv. een bestand waar 2 processen tegelijk naar willen schrijven werkt niet altijd zomaar zoals het hoort :P

Oftewel: geef toch even aan waar het over gaat. Alvast WOS --> SA aangezien het niet zomaar een OS feature is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1