Toon posts:

Prolite e431s drivers willen niet in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een winXP (pro) bak met een Iiyama Prolite e431s aangesloten m.b.v een DVI-D kabel op een Hercules 9600XT.

Het werkt allemaal prima, maar ik wil die drivers van de monitor installeren (staat nu nog als "plug and play") en als ik van de Iiyama site de drivers download krijg ik een zip-file. Als ik deze geheel uitpak in 1 map en vanuit daar dus een nieuwe driver via apparaatbeheer wil installeren krijg ik de melding dat er geen betere driver is gevonden :( ik kan dan dus alleen maar kiezen tussen de oude driver behouden en annuleren oid (dus ik kan geen nieuwe driver erop gooien).
Ik heb zelf in die map gekeken.. daar kan ik ook alleen maar een file vinden van Ple340 (dus zonder DVI-D aansluiting) geen drivers van de prolite e341s (zover ik kan zien).
Wie o wie kan mij helpen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 13:35 ]

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 13:12

vozzie

Zo beter?

Je kan die nieuwe driver wel installeren, alleen je gaat te snel.
Ga naar apparaatbeheer, dan naar je monitor en kies stuurprogramma bijwerken.
Dan moet je goed opletten, als je inderdaad steeds op volgende klikt, dan krijg je de melding: Geen nieuwere stuurprogramma gevonden en komt hij gewoon met de windows driver aanzetten.

Op een gegevens moment gaat hij op zoek naar een driver en komt hij met de standaard windows driver aanzetten. Dan kan je als het goed is de optie kiezen: zelf een driver uitzoeken en dan kan je naar je cd-rom browsen en de driver aangeven die daar op staat.

Je moet dus niet steeds op volgende klikken, maar efvies aandachtig de tabbladen doorlezen en dan kom je er wel uit

Verwijderd

Topicstarter
grr wat ben ik stom :P ben win98 gewent en dan gaat ie niet miepen als je gewoon een map opgeeft :( het is nu wel gelukt een ander stuurprogramma erop te krijgen.. maar zit nu nogsteeds met het probleem dat de drivers van Iiyama wél drivers voor de PLe430 geven, maar niet voor de PLe431 (dus met dvi-d aansluiting), kan ik gewoon de drivers van de PL430 gebruiken (zelvde beeldscherm, enkel zonder DVI-D aansluiting) ? (ik had het dus eerst verkeerd gezegt in starterspost.. verbeterd :))

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik had afgelopen week hetzelfde met de Prolite e431s. De zip met drivers gedownload, maar kon de juiste ook niet vinden.

Op de cd, die bij je scherm geleverd wordt, staan wel de juiste drivers.

Hang loose and let the funk ride...