☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Laat um maar zien
Intentionally left blank
Moet je ff een PM sturen naar Chem ofzo, die heeft um wel
Wel zijn de voorbereidingen voor de nieuwe layout gaande, maar dat zit nog niet in de template fase.
Intentionally left blank
nieuwe layout? De layout voor de GoT abbo's?crisp schreef op 22 januari 2004 @ 12:41:
chem heeft waarschijnlijk idd wel een lijstje met dingen voor React 1.9.2; ik doe alleen de templates en heb atm een nagenoeg leeg lijstje
Wel zijn de voorbereidingen voor de nieuwe layout gaande, maar dat zit nog niet in de template fase.
Nee, een algehele nieuwe layout in Tnet style. De GoT abbo's hebben inmiddels al de keuze uit 2 alternatieve layouts - base_grey en silver, waarvan de laatste ook verschillende styles heeft.
Intentionally left blank
aha, maar die layout's komen dan ook beschikbaar voor non-abbo's?crisp schreef op 22 januari 2004 @ 12:44:
[...]
Nee, een algehele nieuwe layout in Tnet style. De GoT abbo's hebben inmiddels al de keuze uit 2 alternatieve layouts - base_grey en silver, waarvan de laatste ook verschillende styles heeft.
Verder is net 1.9.1 uit, en begin je verdorie al te zeuren over 1.9.2

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
It'll be ready when it's finished. Je merkt het dus vanzelf wel. Zou je je overigens niet met wat nuttigere zaken bezig kunnen gaan houdenAW_Bos schreef op 22 januari 2004 @ 12:23:
Wat voor bugfixes, addons enzovoorts zijn er voor React 1.9.2 te verwachten. Mijn oog viel op: [rml]chem in "[ React 1.9] Wat te verwachten?"[/rml]
waarna ik dacht: Goh, we zijn al bij React 1.9.1 en 1.9.2 komt er al over een paar maanden aan ofzo.
Een devver die een nieuwe Changelog/todo heeft?
Het is dus inderdaad erg voorbarig om nu al vooruit te gaan lopen op features voor de volgende versie; dat wordt meestal pas duidelijk aan het eind van het ontwikkeltraject.
Een product als React is een levend product wat eigenlijk nooit af is.
Intentionally left blank
Verwijderd
blijft de oude lay er wel inzitten (als preference ofzo)?crisp schreef op 22 januari 2004 @ 12:44:
[...]
wie weet. hou t maar op een verassingVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 13:12:
[...]
blijft de oude lay er wel inzitten (als preference ofzo)?
al zovaak gevraagd.......... mischien....
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Intentionally left blank
Waarom? Het zijn abo-only layouts, dus waarom zouden die met een nieuwe GoT-layout voor iedereen ineens ook beschikbaar moeten komen voor iedereen? * Harm ziet dat niet zo.AW_Bos schreef op 22 januari 2004 @ 12:46:
[...]
aha, maar die layout's komen dan ook beschikbaar voor non-abbo's?
Verwijderd
/me kan zich nog herinneren dat er gezegd werd dat er geen functionaliteit voor niet-abo's verloren gingHarm schreef op 22 januari 2004 @ 17:30:
[...]
Waarom? Het zijn abo-only layouts, dus waarom zouden die met een nieuwe GoT-layout voor iedereen ineens ook beschikbaar moeten komen voor iedereen? * Harm ziet dat niet zo.
Lay-out upgrades zijn toch eigenlijk ook gewoon wat functionaliteit?

Intentionally left blank
Verwijderd
Super Mario Bros. 3 biedt ook gameplay hoor, Call of Duty ziet er alleen anders uit.crisp schreef op 22 januari 2004 @ 17:44:
de abo-layouts hebben geen extra functionaliteit tov de got-layout hoor; ze zien er alleen anders uit
Ik zie geen enkele reden om die stijl niet beschikbaar te maken voor niet-abo's, eigenlijk.
Verwijderd
Ik zie geen enkele reden om geen abbo te nemen als je prijs stelt op bepaalde functionaliteit.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 17:49:
Ik zie geen enkele reden om die stijl niet beschikbaar te maken voor niet-abo's, eigenlijk.
Die vergelijking is natuurlijk oneindig door te trekken; waarom moet je voor de duurste windows versie meer betalen terwijl die functionaliteit toch al ontwikkeld is? Dat blijft mijn inziens precies op hetzelfde neerkomen, alleen lijkt het hier op GoT misschien anders omdat het begonnen is/en eigenlijk (natuurlijk) ook een gratis openbaar forum blijft. Je moet abbo's natuurlijk wel reden geven om een abbonement te nemen, en te houden.
Dat lijkt mij inderdaad ook wel mooi, ik geloof dat er al een P&W-mod met het idee speelde om een verlijkingsparser voor html te maken? Anders wil ik ook wel eens wat proberen.OpifexMaximus schreef op 22 januari 2004 @ 18:01:
/me zou graag een uitbreiding zien voor wiskundige vergelijkingen.
En ik zie layout eigenlijk nog steeds niet als een echte functionaliteit...
[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 22-01-2004 18:36 ]
Intentionally left blank
Verwijderd
Bestaande functionaliteit. Ok. Dus nieuwe nieuwsposts kunnen gerust abo-only gemaakt worden, sterker nog, heel T.net kan abo-only gemaakt worden. Als de archieven open blijven. Want er gaat dan immers ook geen functionaliteit verloren.crisp schreef op 22 januari 2004 @ 18:35:
Volgens mij is er gezegd dat er geen bestaande functionaliteit naar de abo's zou worden verschoven, en dat is ook niet gebeurd
En ik zie layout eigenlijk nog steeds niet als een echte functionaliteit...
Als die lay-out voor GoT in 2001 ofzo bedacht zou zijn, zou hij ook gewoon komen, en zou hij beschikbaar zijn voor iedereen.
/me kijkt even naar de prijs/kwantiteit verhouding, de prijs/kwaliteit verhouding en z'n banksaldoIk zie geen enkele reden om geen abbo te nemen als je prijs stelt op bepaalde functionaliteit.
Ik zie al drie goede redenen om niet zo'n abo te nemen.
Overigens wil ik niet meer in discussie gaan hierover, de eerste post van deze discussie was eigenlijk teveel een opwelling. Dit topic gaat veel te veel offtopic op deze manier.
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 18:54:
[...]
Bestaande functionaliteit. Ok. Dus nieuwe nieuwsposts kunnen gerust abo-only gemaakt worden, sterker nog, heel T.net kan abo-only gemaakt worden. Als de archieven open blijven. Want er gaat dan immers ook geen functionaliteit verloren.

Sorry hoor, maar dat is natuurlijk gewoon hellend vlak. De functionaliteit om een alternatieve style te kiezen is totaal niet vergelijkbaar met nieuwe nieuwsposts. Het lezen van nieuwsberichten is namelijk een bestaande functionaliteit. Het kiezen van een templateset niet. Volgens mij heb je er helemaal geen echt bezwaar tegen, maar wil je gewoon ook die dingen kunnen kiezen.
Misschien. Maar vanaf het begin af dat er abonnees zijn is gezegd dat er waarschijnlijk alternatieve templates zouden komen voor abonnees. Net zoals abonnees de opzet van de frontpage kunnen customizen.Als die lay-out voor GoT in 2001 ofzo bedacht zou zijn, zou hij ook gewoon komen, en zou hij beschikbaar zijn voor iedereen.
Maar ik vind het juist wel een goede zaak dat abo's wat meer extra dingetjes krijgen, is enige manier om meer abo's te krijgen.
Een changelog voor 1.9.2 is trouwens idd niet echt nuttig, maar een soort todo list van functies waar in te toekomst waarschijnlijk aan gewerkt wordt is wel handig, als je dan een feat idee hebt kan je kijken of dat al in behandeling is
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Jup, dat is wel de bedoeling. Met dien verstande dat die oudere templates alleen bijgehouden worden voor zover dat haalbaar is (qua tijd onder andere), maar dat zal de eerste tijd nog wel meevallen als die templates goed in elkaar zitten (maar dat zal dan wel zo zijn, crisp kennendeDarkX schreef op 22 januari 2004 @ 19:39:
Even voor de duidelijkheid, zover ik het begrijp wordt de nieuwe template beschikbaar voor iedereen, en vervangt de oude. De extra templates blijven beschikbaar voor de abo's? Komen er ook meer extra templates?
Op react.nl staat een uitgebreide documentatie per actie en templateDarkX schreef op 22 januari 2004 @ 20:06:
Remind me, ik heb wel iets gelezen over extra stylesheets, maar kunnen we ook extra templates ontwerpen? Zo ja, is er een devkit iets waarin staat wat een template inhoud en hoe deze opgebouwd is?
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Verwijderd
Die volledige template documentatie staat wel hier op react.nl, maar ik denk niet dat je er blij van wordt als je je er in wilt verdiepen.DarkX schreef op 22 januari 2004 @ 20:06:
Remind me, ik heb wel iets gelezen over extra stylesheets, maar kunnen we ook extra templates ontwerpen? Zo ja, is er een devkit iets waarin staat wat een template inhoud en hoe deze opgebouwd is?
* Kramers krijgt het idee dat Asmodeus een beetje jaloers is.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 18:54:
[...]
Bestaande functionaliteit. Ok. Dus nieuwe nieuwsposts kunnen gerust abo-only gemaakt worden, sterker nog, heel T.net kan abo-only gemaakt worden. Als de archieven open blijven. Want er gaat dan immers ook geen functionaliteit verloren.
Als die lay-out voor GoT in 2001 ofzo bedacht zou zijn, zou hij ook gewoon komen, en zou hij beschikbaar zijn voor iedereen.
Je bent niet verplicht een abbo te nemen, GoT werkt er niet minder door als je geen andere templates kan kiezen.
Zeg nou zelf, waarom zou iemand uberhaupt voor een abbo kiezen als er niets geboden wordt? (afgezien van de goede reden om tweakers.net te steunen) Op deze manier weet t.net misschien nog wat nieuwe abbo's te trekken, en dat is goed voor iedereen.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Zekers heb ik er zin in. Ik ken iemand die ook een React forum heeft (jajajaja) en waarschijnlijk mag ik meehelpen met beheren van rechten en templates enzo smane met hem. (nee, niet op GoTVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:09:
[...]
Die volledige template documentatie staat wel hier op react.nl, maar ik denk niet dat je er blij van wordt als je je er in wilt verdiepen.Lijkt mij dat als er een goed idee is én er al iemand is die zin heeft om dat om te pakken crisp degene is die de template maakt, aangezien die daar wel ervaring mee heeft inmiddels. Maargoed, dan moet die daar wel zin in hebben
wat je sowieso nodig hebt aan kennis om een template te kunnen ontwikkelen:
-heel goed kunnen HTML-en (en dan geen DW-meuk)
-zeer goede kennis van CSS en de mogelijkheden
-kennis van browserbugs en workarounds kunnen vinden
-goed kunnen javascripten
-goed kunnen PHP-en
-beetje kunnen pixelen voor icoontjes e.d.
daarnaast moet je behoorlijk inventief en vindingrijk zijn, en er behoorlijk wat tijd voor willen uittrekken.
Waar ik wel voor open sta zijn voorstellen mbt nieuwe stylen voor de silver-template
Intentionally left blank
zoiets?AW_Bos schreef op 23 januari 2004 @ 09:21:
maarre een vraag. Hoelang ben je nou bezig met het instellen van de rechten voor een forum? Een simpel forumpje wat op react draait ga ik beheren (ja, serieus)

bron: Ik stop als HGA Netwerken :)
mail Roelant zou ik zeggenAW_Bos schreef op 23 januari 2004 @ 09:41:
maar maar hoelang ongeveer, niet hoe je dat beheert. Ik weet inmiddels dat dat niet het enige is om de rechten mee te beheren
Verwijderd
"knuppel"
"hoenderhok"
Oh ja, de vraag die in mij opkomt is: "is zo'n topic nou echt nodig?", de huidige versie draait amper en we willen nu allemaal weten wat de volgende versie gaat bieden?
Is het misschien een idee (just a thought) om na de nieuwe versie eens te kijken en te vragen? Anders gezegd: je kunt ook wachten en kijken wat je krijgt.
@ AW-Bos: je ziet in de screenshot wat je allemaal in kunt stellen, hoe lang je daar mee bezig bent zal af hangen van:
- doe je het in één keer goed
- hoeveel keer moet je dit formulier instellen (hangt samen met verschillende gebruikersgroepen)
- weet je een beetje wat je waar moet invullen (kennis van de materie) of doe je maar wat
- hoe snel ben je met je muis
- zijn alle onderliggende instellingen goed ingeregeld
Kortom: hoe nuttig/waardevol is het te weten dat Roelant dit klusje klaart in 53.23456 seconden
Beetje nutteloze info als je het mij vraagt.
en nutteloze info == nutteloos topic == ...
Verwijderd
No shit! Dat heb je inmiddels al 10x geroepenAW_Bos schreef op 23 januari 2004 @ 11:05:
was gewoon ff benieuwd. Ik ga van een Reactforum waarschijnlijk templates enzo beheren.
3D ondersteuning d.m.v. JAVA-classes waardooor je net in een bibliotheek kan lopenSir_Killalot schreef op 22 januari 2004 @ 17:23:
Wat komt er eigenlijk allemaal in versie 2.0.0???????
(hmzz zoiets wou Chem toch ooit ontwikkelen?)
Crisp> Ah, ik heb me nog niet zo in het template/stylesheet gebeuren verdiept, maar met een css kun je zegmaar geen leuke knoppenbalk implementeren voor Silver wel? Ik vind het an sich een relaxte template, maar vind de textlinkjes beetje sloom uitzien
* DarkX is gewoon hebberig
[ Voor 19% gewijzigd door DarkX op 23-01-2004 11:43 ]
Dat kan wel. Dan moet je inlogbuttons pixelen en ze als background instellen in je css, met de browserbugs van dien. Verder is het best wel veel werk om alternatieve stylesheets te maken voor de templates en ik kan me voorstellen dat crisp daar niet echt zin in heeft.DarkX schreef op 23 januari 2004 @ 11:42:
Crisp> Ah, ik heb me nog niet zo in het template/stylesheet gebeuren verdiept, maar met een css kun je zegmaar geen leuke knoppenbalk implementeren voor Silver wel? Ik vind het an sich een relaxte template, maar vind de textlinkjes beetje sloom uitzienHad het trouwens ook niet over 'binnen een maand' oid, maar in de toekomst zou het toch wel leuk zijn om meer dan 1 alternatieve layout te hebben (ofja, en 1 niet ondersteunde layout).
En inderdaad, ik heb geen zin en geen tijd om zelf verder alternatieve stylen te gaan ontwikkelen
Intentionally left blank
Verwijderd
Daarom was die opmerking ook niet voor jou bedoeldDarkX schreef op 23 januari 2004 @ 11:42:
TgF> Nou, wat ik dus al eerder zei, het is wel handig om te weten wat er al zo ongeveer op de planning staat voor in de toekomst. Er zijn nogal wat users die meedenken over nieuwe feats enzo, en dan denk je tenminste niet dubbel
Crisp> Ah, ik heb me nog niet zo in het template/stylesheet gebeuren verdiept, maar met een css kun je zegmaar geen leuke knoppenbalk implementeren voor Silver wel? Ik vind het an sich een relaxte template, maar vind de textlinkjes beetje sloom uitzienHad het trouwens ook niet over 'binnen een maand' oid, maar in de toekomst zou het toch wel leuk zijn om meer dan 1 alternatieve layout te hebben (ofja, en 1 niet ondersteunde layout).
Verwijderd
Waarom voel ik mij nu zo aangesproken...............Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 10:58:@ AW-Bos: je ziet in de screenshot wat je allemaal in kunt stellen, hoe lang je daar mee bezig bent zal af hangen van:
- doe je het in één keer goed
- hoeveel keer moet ....................enz. enz
Wat betrefd de volgende versie's.
Ik denk dat men gewoon rustig moet afwachten op wat React ons in de toekomst gaat bieden. Een mens heeft maar 2 handen. toch?
Verwijderd
Ik zou het niet weten. Verlicht mij.Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 23:06:
[...]
Waarom voel ik mij nu zo aangesproken...............
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 09:12
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Klik eens op zijn huisje
Verwijderd
Ik zal u verlichten. Kijk omhoog. en open de poort tot de het huis........ (spam?)
is overigens ook de 1.9.1 versie.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 19:00 . Reden: Smilie veranderd ]
oeh, ik wil een roze style, net als de FPcrisp schreef op 23 januari 2004 @ 09:17:
Waar ik wel voor open sta zijn voorstellen mbt nieuwe stylen voor de silver-template

Nieuwe react versie sinds een paar dagen, waarschijnlijk weer even aan zetten in je prefs?Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:50:
Hee, waarom is de quickreply uitgezet? Ik heb dat even gemist kennelijk?
Verwijderd
Nou moet je aan de Devver vragenchem schreef op 24 januari 2004 @ 17:11:
Hoe ver zijn jullie nou met React? Nou?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 22:58 ]
Verwijderd