Toon posts:

eerste connectie ftp server traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de search gebruikt maar niet echt wat kunnen vinden...
Sinds kort heb ik een servertje draaien met daarop het programma "cesar ftp" als ftp server.

Elke keer dat ik van mn werk connect naar mijn ftp server , duurt het ongeveer 20 seconden voordat ik de directories zie. Eenmaal binnen loopt het prima.

Weet iemand waarom het zo lang duurt?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heeft je FTP geen log?

Verder vermoed ik dat je PC in een energie zuinige mode staat. Door de ping op je netwerk kaart worden bv de harde schijven etc weer aangezet. Dit kost even wat tijd.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat het een DNS probleem is. Je machine probeert het ip adres te checken bij inloggen dit lukt niet en timed 20 seconden uit. Volgende sessie geven het dan meteen op en voila je betn binnen. Beetje wilde gok maar met ssh/telnet gaat dit wel vaak zo

Verwijderd

Inderdaad grote kans dat het een DNS probleem is, probeer dns lookup in de configuratie van de ftp server eens uit te zetten, of ga zelf een DNS draaien.. Staat ook ergens in de FAQ dit volgens mij

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weet je zeker dat het zo lang duurt bij de directorys opvragen , en niet bijvoorbeeld tussen connecten en user/pass in ?
* Koffie gokt zomaar dat OF je server OF de client in een NAT situatie zit.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 13:58
Het je het 'probleem' ook wanneer je lokaal FTP'ed vanaf een PC op je LAN ??
(Wel "eerlijk" testen en dus zorgen dat je server net als wanneer je op je werk zit in dezelfde toestand verkeerd)

Is het ook aanwezig wanneer je voor een 2e keer inlogged, vlak nadat je de eerst ekeer hebt afgelogged ??

Op wat voor oper systeem draait die FTP server ??

Ken Cesar FTP niet maar ms moet ie de dirs eerst cachen/verzamelen/je login checken, adware'n of moeten je schijven FF op gang komen.

[ Voor 7% gewijzigd door PtrO op 22-01-2004 19:12 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1