Toon posts:

XP hangt spontaan zonder foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed. het probleem:

Ik zit met 24 pc's die allemaal ondertussen XP moeten draaien. Het probleem is dat na installatie van xp (gaat goed) ik automatisch de updates en andere meuk (software etc.) erop zet met een unattended install en de pc tijdens de installatie van een willekeurige update al vast loopt (dus niet elke keer bij de zelfde of op zelfde moment)

Ook tijdens gebruik lopen ze vast, soms al voordat je je kunt aanmelden (installatie van updates en dergelijke niet uitvoeren)

Heb al gezocht bij microsoft, chaintech, google hier en bij vrienden maar geen oplossing tot nu toe.

Specs van de systemen:

chaintech 7aja0-e100a moederbord (3 pci 1 agp 1 isa)
amd duron 750 MHz
256 MB geheugen (pc133)
40 GB harde schijf (ATA100)
ati rage 128 pro videokaart
voeding 150 watt :?

al geprobeerde oplossingen:

andere geheugen configuraties
zwaardere voeding (300 Watt)
andere video drivers
bios update
bios instellingen alles met betrekking tot snelheid en dergelijke uit of aan gezet.

Ik weet 't niet meer :(

Oh ja op andere configuraties (andere hardware) geen enkel probleem

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 12:22 ]

Verwijderd

Probeer 's voor de gein een andere videokaart!
ik heb ook zoveel problemen gehad met een chaintech bordje, en heb toen 's voor de grap een andere videokaart erin gepropt, en voila!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 16:33
Aan de HD kan het niet liggen.
Ik heb ook een 7aja0 mobo gehad en zat met een restrictie van 40GB op me
C schijf, hoger dan 40GB liep ie steeds vast.
Daarnaast zegt Chaintech dat het moederbord geen WinXP ondersteunt.
Heb intussen een complete conversatie met ze achter de rug.

Verwijderd

Topicstarter
nou daar zijn we dan mooi klaar mee.
Als dat inderdaad het probleem is dan heb ik een leuk appeltje te schillen met de leverancier. Systemen zijn goed en wel 2 jaar oud en moeten eigenlijk nog 3 jaar mee :(

(voor de liefhebbers: de systemen zijn geleverd door Schutte systems :r )

Verwijderd

ArcticTiger schreef op 22 januari 2004 @ 13:48:
Aan de HD kan het niet liggen.
Ik heb ook een 7aja0 mobo gehad en zat met een restrictie van 40GB op me
C schijf, hoger dan 40GB liep ie steeds vast.
Daarnaast zegt Chaintech dat het moederbord geen WinXP ondersteunt.
Heb intussen een complete conversatie met ze achter de rug.
Wat is dat voor onzin van Chaintech? ALLE moederborden waarop je een snel genoeg zijnde processor en genoeg geheugen kan prikken zijn goed. Het enige dat je eventueel kan tegenkomen zijn een aantal ACPI-specifieke bugs. (Een paar moederborden van Asus hadden daar last van, maar die zijn ondertussen opgewaardeerd... al in september 2001.) Als de moederborden pas 2 jaar oud zijn, moet XP er ZEKER zonder problemen op lopen; er is hoogstens een BIOS update nodig. Indien dit niet zo is, en XP inderdaad niet loopt op die borden, dan is Chaintech voor mij een merk om in de toekomst te mijden.

Verwijderd

chipset drivers geinstalleerd?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 11:47:
Ik zit met 24 pc's die allemaal ondertussen XP moeten draaien. Het probleem is dat na installatie van xp (gaat goed) ik automatisch de updates en andere meuk (software etc.) erop zet met een unattended install en de pc tijdens de installatie van een willekeurige update al vast loopt (dus niet elke keer bij de zelfde of op zelfde moment)

Ook tijdens gebruik lopen ze vast, soms al voordat je je kunt aanmelden (installatie van updates en dergelijke niet uitvoeren)
Heb zonder deze unattended install ook de problemen, als je alles los installeerd?
Is de vastloper echt een vastloper dat je muiscursor niet meer kan bewegen of lukt dat bv nog wel, maar lijkt de kernel vast te lopen?
Wat staat er in je eventlog van XP?

Ik ga ervan uit dat je verder een zilveren Windows XP CDROM hebt ... :+

BF2 stats Systemen

Verwijderd

Topicstarter
Installeren vanaf cd (mooie groene schoollicentie) is geen optie omdat deze systemen niet zijn voorzien van cd-rom speler |:(

Logfiles geven geen fouten aan.

Muis wil geen kant meer op en toetsenbord geeft geen reacties

Laatste versie van via hyperion drivers eroverheen

ACPI staat zelfs UIT !! Help ook geen meter.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 08:54 ]

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 17:17
Ik heb laatst ongeveer hetzelfde gehad. De pc hing spontaan op een willekeurig moment. Heb toen zo'n beetje alles vervangen wat in de pc zat. Heb er zelfs ook 3 besturingssystemen op gehad. Uiteindelijk toch maar het moederbord vervangen. Het probleem was toen opgelost, misschien dat dit voor jou ook werkt...

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Lijkt erop dat zonder installatie van de via chipsetdrivers (4in1) de boel WEL gewoon blijft werken. Is nu in testfase.
Pagina: 1