Toon posts:

Windows Media Player Runtime Error ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort last van een zeer irritante foutmelding. Telkens als ik bepaalde video bestanden open krijg ik in Windows Media Player een C++ runtime error en direct daarna volgt een c++ runtime error van explorer. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik een avi bestand wil openen dat ik ooit eens gecaptured heb van mijn camera en tot nu toe altijd heeft kunnen afspelen. Ook gebeurt dit bij sommige mpeg bestanden en sommige muziek clips waarbij dat eerst nooit het geval was. Alle bestanden waar het bij gebeurt heb ik al een tijdje en was tot dusver nooit iets mee aan de hand. Het vreemste is dat met een andere media player zoals BSplayer ik ze wel zonder problemen kan afspelen. Echter dit biedt geen oplossing want zodra ik nu in explorer miniatuur weergave kies krijg ik een runtime error.. zodra ik in adobe premiere zo'n bestand open krijg ik een runtime error. Wat kan ik hier tegen doen? Behalve alles eraf gooien en windows opnieuw installeren?! Ik ga er namelijk vanuit dat het probleem puur bij Windows Media Player 9 ligt. Omdat explorer van WMPlayer gebruik maakt zal hij ook wel crashen daarom ?!? Ik kan trouwens na zo'n runtime error gewoon weer doorwerken nadat explorer opnieuw gestart is. Ik heb voorheen nooit problemen gehad met windows media player 9.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Gecontroleerd op virussen met een geupdate virusscanner McAfee 8
- Windows Media player opnieuw geinstalleerd en codecs opnieuw geinstalleerd
- Geprobeerd te openen via andere media spelers wat lukte.
- Nieuwe visual c++ runtime library geinstalleerd.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want dat bespaart me een hoop werk.

Alvast heel erg bedankt!

Roland

Verwijderd

• En wat is de foutmelding precies? > [zie reply]
  • Welke Windows versie? > [XP]
  • Scandisk/ChkDsk al gedaan? (filesystem/diskerrors)
  • Laatste updates gedaan? (zowel Windows als Mediaplayer)
  • De videobestanden zijn wel 100% correct als je ze bijv. met VirtualDub opent? (kapotte downloads)
  • Met KAV/McAfee al je PC gescanned? (trojan/virus)
  • Al in je systeemlogfiles gekeken? (config/error)
  • Wat zegt Google over je foutmelding?
  • Wat zegt Microsoft over je foutmelding?

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De fout melding is:

Runtime Error!

Program ... wmplayer.exe

abnormal program termination..

Google geeft geen oplossingen voor dit probleem

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik gebruik Windows XP

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Media Player al geupdate ?

PS. gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifknop om je post te editten als jij de laatste bent die gereageerd hebt in een topic :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor.. :? dit is de eerste keer dat ik dit forum gebruik en ik probeer
gewoon zo snel mogelijk een antwoord te vinden. Ik zal proberen me aan
de regels en gebruiken te houden.

+ Met KAV/McAfee al je PC gescanned? (trojan/virus) - Ja
+ Al in je systeemlogfiles gekeken? (config/error) - Ja.. geen problemen
+ Wat zegt Google over je foutmelding? - Niets.. geen oplossingen
+ Wat zegt Microsoft over je foutmelding?
- Microsoft vind dat ik de foutmelding uit moet zetten in advance settings
van internet explorer. Maar dat is niet het probleem en biedt ook geen
oplossing
+ Windows Media Player al geupdate? - Ja.. is de laatste versie
+ Scandisk heb ik uitgevoerd
+ Virtual DUB geeft aan dat bestanden correct zijn.

Nu heb ik zojuist van andere gehoord dat het misschien aan een codecs probleem kan liggen. Waar zou ik de juiste codecs pack voor WMPlayer vandaan kunnen halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 11:53 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Effe Mediaplayer 9 downloaden en probeer opnieuw te installeren. Anders WinAmp5 dan maar? ;)

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Zoals eerder vemeld al heb ik Media Player 9 geinstalleerd en ge-update. WinAmp5 zal wel werken dat geloof ik. Andere mediaplayers werken ook. Echter explorer maakt gebruik van WMPlayer net als adobe premiere blijkbaar. Ik heb er dus niets aan om een andere media player te gaan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 12:02 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou toch aan een codec probleem denken aangezien je ook in de verkenner een crash krijgt. Overigens kan je die preview in de verkenner uitschakelen: check Windows Operated Systems - FAQ :)

Welke codecs heb je allemaal geinstalleerd staan? In plaats van een codec pack zou ik zelf losse codecs installeren, zie naast het stukje in de SA FAQ hier bovenaan de topiclijst ook [rml]SatCP in "[ algemeen] volgorde codec installatie"[/rml]

Check ook even welke codecs precies de crash geven, daar kan je bijvoorbeeld gspot voor gebruiken (zie ook de SA FAQ).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een nieuwe codec pack geinstalleerd maar dat lijkt niet de oplossing te zijn. Ik krijg nu ik een andere speler als default media player heb geselecteerd wel geen problemen meer in explorer met miniatuur weergave en het afspelen van video fragmenten. Wel krijg ik nog steeds een runtime error zodra ik in adobe premiere probeer zo'n bestand in te voegen. Wat overigens nooit problemen opleverde behalve nu. Ook dit zelfde video bestand, ongewijzigd, deed het eerst wel en nu niet meer. Het probleem moet bij WMPlayer liggen denk ik en omdat heel windows daarop draait heb ik er enorm veel last van. Echter als ik terug denk wat ik allemaal veranderd heb dan is dat maar heel minimaal. Ik heb alleen een DVD rip programma geinstalleerd gehad, maar ook weer verwijderd.

Losse codecs installeren lijkt me ook niet de oplossing omdat ik tot nu toe nog altijd zonder problemen heb gewerkt met een codecs pack.

Kortom probleem bestaat nog steeds. Ik denk ook niet meer dat het aan een codecs ligt gezien het feit dat alle andere players de bestanden zonder problemen kunnen afspelen. En zodra ik dan aangeef dat ik het bestand wil openen met WMplayer krijg ik een c++ runtime error.. ook nadat ik deze een paar keer opnieuw heb geinstalleerd en ge-update.

+++ Update 1
Ik heb met Gspot geprobeerd het bestand te analyseren en daar krijg ik nu ook zo'n zelfde runtime error. Verder krijg ik nog de volgende foutmelding:

De instructie op 0x73d41351 verwijst naar geheugen op 0x00000004. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

+++ Update 2
Ik heb nu de video bestanden (MPEG) die problemen opleverde opnieuw gecodeerd naar AVI met een andere codecs en nu werken ze wel.. Ergens
moet dus denk ik een conflict zijn opgetreden. Ik leg de schuld nu bij DVDpro,
een programma dat ik gisteren heb geinstalleerd om een stukje van een DVD
te rippen. Volgens mij heeft hij iets uitgespookt met sommige MPEG codecs.
Echter dit is nog geen oplossing. Ik blijf verder zoeken en ik hoop dat iemand
me daar nog bij kan helpen.

+++ Update 3
Ik ben ondertussen nog niet echt opgeschoten met mijn probleem. Wel heb ik ontdekt dat de runtime errors gewoon genegeerd kunnen worden. Als je ze uit
het scherm sleept en nogmaals op afspelen klikt krijg je gewoon zonder problemen het video bestand te zien. :/ Dit is echter geen oplossing dus ik kan iedereen
zijn hulp nog steeds gebruiken!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 17:43 ]

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar de oplossing.

Ik draai xp prof. sp1 en alle updates en telkens als ik op het internet een filmbestand van bv www.detelegraaf.nl of www.nos.nl wil openen klapt me explorer eruit. Gewoon filmpies draaien van me hd geen probleem. Das het gekke.

(plz kom niet met het antwoord update sp2 want dat heb ik al gechecked.)

Verder alle virusscanners etc erop losgelaten. etc etc etc
Pagina: 1