Ik heb sinds kort last van een zeer irritante foutmelding. Telkens als ik bepaalde video bestanden open krijg ik in Windows Media Player een C++ runtime error en direct daarna volgt een c++ runtime error van explorer. Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Dit gebeurt bijvoorbeeld als ik een avi bestand wil openen dat ik ooit eens gecaptured heb van mijn camera en tot nu toe altijd heeft kunnen afspelen. Ook gebeurt dit bij sommige mpeg bestanden en sommige muziek clips waarbij dat eerst nooit het geval was. Alle bestanden waar het bij gebeurt heb ik al een tijdje en was tot dusver nooit iets mee aan de hand. Het vreemste is dat met een andere media player zoals BSplayer ik ze wel zonder problemen kan afspelen. Echter dit biedt geen oplossing want zodra ik nu in explorer miniatuur weergave kies krijg ik een runtime error.. zodra ik in adobe premiere zo'n bestand open krijg ik een runtime error. Wat kan ik hier tegen doen? Behalve alles eraf gooien en windows opnieuw installeren?! Ik ga er namelijk vanuit dat het probleem puur bij Windows Media Player 9 ligt. Omdat explorer van WMPlayer gebruik maakt zal hij ook wel crashen daarom ?!? Ik kan trouwens na zo'n runtime error gewoon weer doorwerken nadat explorer opnieuw gestart is. Ik heb voorheen nooit problemen gehad met windows media player 9.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Gecontroleerd op virussen met een geupdate virusscanner McAfee 8
- Windows Media player opnieuw geinstalleerd en codecs opnieuw geinstalleerd
- Geprobeerd te openen via andere media spelers wat lukte.
- Nieuwe visual c++ runtime library geinstalleerd.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want dat bespaart me een hoop werk.
Alvast heel erg bedankt!
Roland
Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Gecontroleerd op virussen met een geupdate virusscanner McAfee 8
- Windows Media player opnieuw geinstalleerd en codecs opnieuw geinstalleerd
- Geprobeerd te openen via andere media spelers wat lukte.
- Nieuwe visual c++ runtime library geinstalleerd.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want dat bespaart me een hoop werk.
Alvast heel erg bedankt!
Roland