Na flashen: CD-Brander dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Goeiemorgen allemaal!

Ik heb hier een Lite-on 12-10-32 brandertje liggen, een oudje dus, maar hij deed het wel vrij goed. Toch dacht ik.... laat ik even een keer de firmware bijwerken zodat hij misschien wat beter zou werken met sommige media.

DUS: Gezocht op de website van Lite-On en de firmware netjes gedownload. Meteen even flashen en dat leek prima te gaan.

MAAR: Rebooten.... brander niet meer in de bios te vinden (en logischerwijs ook niet meer in Windows). Ik heb 'm al op een andere pc aangesloten (gewoon single als master) maar ook daar is het einde verhaal. Opnieuw flashen werkt niet want de software zoekt een bijpassende Lite-On brander en die wordt dus niet meer gevonden.

WAT NU: Wordt het een nieuwe brander erin klussen of heeft iemand nog een goed idee?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Als hij nergens meer in de bios gedetecteerd word is het naar mijn idee einde oefening...

Verwijderd

Misschien heb je hier nog wat aan:

http://www.cdrinfo.com/fo...=102&ARCHIVE=&whichpage=1

Staat in wat je moet doen met een dooie lite-on.

Verwijderd

En kijk anders ook even op cdfreaks

• Toink
  • Niet online
Dat ziet er interessant uit, alleen zijn de links naar de files dood. Heeft iemand toevallig nog ergens op z'n pc de dos-firmware staan? (of een link)

De flashtool p-flash staat op cdfreaks :)

[ Voor 15% gewijzigd door Toink op 22-01-2004 10:49 ]

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik had ook mijn oude Liteon 24 CDWRITER verkeerd firm geupdated... toen brandde er groen licht constant bij mij, is het ook bij jou zo?

CDWRITER werd niet gedetecteert maar goed door aantal keer via dos geprobeerd te hebben lukte het weer.

Dus je moet aantal keer firmware updaten.

Lucky Goldstar

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Toink schreef op 22 januari 2004 @ 10:47:
Dat ziet er interessant uit, alleen zijn de links naar de files dood. Heeft iemand toevallig nog ergens op z'n pc de dos-firmware staan? (of een link)

De flashtool p-flash staat op cdfreaks :)
gewoon op filenames zoeken in google: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= en je krijgt drie hits!

THA NETrunner was me voor....

[ Voor 7% gewijzigd door sjolmers op 22-01-2004 10:53 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Toink
  • Niet online
Thanks, jullie zijn snel ;).... ik had 'm ook net opgespoord in diverse formaten. Nou maar hopen dat het werkt, dat post ik hier nog. Ik heb nu de flashtool en de binary dus het zou moeten lukken.

Oh, en bij mij brandt helemaal niks meer. De drive is zo dood als een pier (gaat niet eens meer open) en stoort m'n IDE-bus want ook de Pioneer DVDspeler die op dezelfde kabel zit wordt niet meer gevonden als de dode Lite-On erbij hangt.

Update volgt......

[ Voor 4% gewijzigd door Toink op 22-01-2004 11:00 ]

• Toink
  • Niet online
Jongens ik ben de snelste niet, daarom duurde het even. Maar het flashen is inderdaad gelukt! Die drive was zo dood als een pier en met die jumper erop onder doos haal je hem gewoon terug uit z'n kist!

Bedankt!
Pagina: 1