We zijn hier sinds kort geupgrade naar een gigabit netwerk.
De Mac's hebben toegang tot Windows 2000 fileservers, wat unix shares en zijn onderling over Appleshare (en TCP/IP) geshared.
probleem
Zodra de macs files van de w2k shares kopieren gaat het snel. (blokken van 10 Mb). Zodra ze iets daarnaar toe kopieren gaat het traag.
Zodra de macs onderling (test machines die zeker te weten 1 gb nics hebben) files kopieren (over appleshare) gaat het ook traag.
Lees: traag = 100 mbit
wat heb ik al geprobeerd
- appleshare uitgeschakeld (alleen verbinden over tcp-ip) -> geen resultaat
- switches nagelopen op gekke dingen. (collisions etc. etc.) -> niks vreemds.
- gechecked of de "test macs" daadwerkelijk op 1 gb draaien. -> niet helemaal zeker, maar volgens mij wel
wat specs
test macs
- 2 x 1.25 Ghz G4
- 1.5 Gb ram
- os 9.2.2 (dual boot, maar os x wordt niet gebruikt
Quark
)
- 100/1000 mbit nics
Verder zijn er ook nog wat G4's in het Appleshare netwerk die op 100 mbit draaien. Dit zijn de oudere g4 450 mhz's
switches
- hp procurve 1 Gb switch
- hp procurve 10/100 switch
windows fileservers
- Dell 2650
- 2 x 2.4 Ghz Xeon
- 2 Gb ram
- 100/1000 nics
Ik weet niet waar ik het moet zoeken. Zeker omdat het kopieren vanaf de w2k shares wel goed gaat, maar ernaar toe en de macs onderling niet.
De Mac's hebben toegang tot Windows 2000 fileservers, wat unix shares en zijn onderling over Appleshare (en TCP/IP) geshared.
probleem
Zodra de macs files van de w2k shares kopieren gaat het snel. (blokken van 10 Mb). Zodra ze iets daarnaar toe kopieren gaat het traag.
Zodra de macs onderling (test machines die zeker te weten 1 gb nics hebben) files kopieren (over appleshare) gaat het ook traag.
Lees: traag = 100 mbit
wat heb ik al geprobeerd
- appleshare uitgeschakeld (alleen verbinden over tcp-ip) -> geen resultaat
- switches nagelopen op gekke dingen. (collisions etc. etc.) -> niks vreemds.
- gechecked of de "test macs" daadwerkelijk op 1 gb draaien. -> niet helemaal zeker, maar volgens mij wel
wat specs
test macs
- 2 x 1.25 Ghz G4
- 1.5 Gb ram
- os 9.2.2 (dual boot, maar os x wordt niet gebruikt
- 100/1000 mbit nics
Verder zijn er ook nog wat G4's in het Appleshare netwerk die op 100 mbit draaien. Dit zijn de oudere g4 450 mhz's
switches
- hp procurve 1 Gb switch
- hp procurve 10/100 switch
windows fileservers
- Dell 2650
- 2 x 2.4 Ghz Xeon
- 2 Gb ram
- 100/1000 nics
Ik weet niet waar ik het moet zoeken. Zeker omdat het kopieren vanaf de w2k shares wel goed gaat, maar ernaar toe en de macs onderling niet.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored