Toon posts:

1024 mb vs 2048 mb DDR PC3200 LL

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aloha beste mensen,

ik ben van plan om over 2 weekjes een pc aan te schaffen. Maar ik zit te twijfelen
om op het moederbord (Gigabyte 8IK1100) 1024 mb DDR Ram of 2048 DDR Ram te plaatsen. (in twinx reepjes van 512mb).

Zit hier nou preformance verschil tussen? Ik las wel op THG dat windows xp (wat ik gebruik) pas lekker snel is VANAF 1024 mb.

Los van het geld, is het het waard 2gig ipv 1 gig????

8)

Verwijderd

Hangt er natuurlijk vanaf wat je met je pc wil doen of je 2GB uberhaupt nodig hebt.
Een terminal server vind dat wel fijn, maar een XP desktop met alleen wat word e.d. is het overkill voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:19:
Aloha beste mensen,

ik ben van plan om over 2 weekjes een pc aan te schaffen. Maar ik zit te twijfelen
om op het moederbord (Gigabyte 8IK1100) 1024 mb DDR Ram of 2048 DDR Ram te plaatsen. (in twinx reepjes van 512mb).

Zit hier nou preformance verschil tussen? Ik las wel op THG dat windows xp (wat ik gebruik) pas lekker snel is VANAF 1024 mb.

8)
behalve het feit dat je er stevig mee kan patsen :P denk ik niet dat het zoveel verschil zal uitmaken, 1GB is zat genoeg, je kan zelfs je swap uitzetten met 1GB, maar met 2GB kan je héél zeker je swap uitzetten, dus vanuit die optiek zal het waarschijnlijk wel iets uitmaken.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aloha beste mensen,

8)
Rite! XP snel vanaf 1024 MB? :? 8)7
Doe eens ctrl+alt+delete en kijk eens hoeveel geheugen je gebruikt? 200 MB? Misschien 300? Goed, 1024 is misschien lekker, maar voor alleen windows gewoon overbodig. Windows XP loopt met 512, of zelfs 256 ook al prima :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Aloha beste mensen,

Onzin. WinXP draait met snel RAM van 256MB al vloeiend, 512MB heb je pas nodig bij zware apps. 1024MB is overkill -behalve- als je veel 3D en/of digitale video / Photoshop doet, wat veel RAM opslokt.
8)
Alleen als je 100% zeker bent dat de volle 2GB gebruikt gaat worden, wat me wel erg onwaarschijnlijk lijkt. Mijn gok is dat er tussen de 120 en 400MB gebruikt zal gaan worden, niet meer :)

LinkedIn
Instagram

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb ongeveer dezelfde vraag dus ik dacht dat ik het maar hier erbij drop. Ik dacht aan 1024 MB ram ipv omdat als ik met bittorrent wil downloaden en hij begint te hashen dan slokt dat naar mijn ervaring nogal veel resources, mijn vraag is dus heeft het dan zin om nog eens 512 MB te nemen ?
Het ram gebruik komt soms niet boven de 400MB, maar het probleem is wel dat hij dan mijn swap file volgens mij gebruikt en dan loopt m'n systeem soms nogal traag.

[ Voor 22% gewijzigd door 455451n op 22-01-2004 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja nee, 512 is wel het barre minimum om XP soepel te laten draaien hoor. Ik zit nu achter pc, met bijna geen appz aan en eet al 350 mb van me 512 op.

:*)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:38:
Ja nee, 512 is wel het barre minimum om XP soepel te laten draaien hoor. Ik zit nu achter pc, met bijna geen appz aan en eet al 350 mb van me 512 op.

:*)
Dan staat er wat fout in je XP :X Het kaal draaien van WinXP kost ongeveer 90-130MB RAM, 160 als je wat services draait. Oftewel, herconfiguur je WinXP totdat hij een gezonde hoeveelheid RAM gebruikt als er bijna geen progs draaien ;)

LinkedIn
Instagram

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Ik zie dat dat mobo idd 6 geheugenbankjes aan kan.
Als je zoveel geheugen wil plaatsen zal je ten eerste 4 gelijke modules moeten plaatsen voor een optimaal resultaat.
Bijvoorbeeld de corsair XMS 3200LL cas 2.
Het is wel duur, maar het is een retestabiele module.
Verder MOET je dan je virtueel geheugen uitzetten, omdat de ia32 structuur max. 4 gb aan geheugen aankan, en dat is inclusief je virtueel geheugen.
En aangezien je virtueel geheugen altijd meer moet zijn als je interne geheugen gaat dit dan niet meer, denk hierom!
Zoveel geheugen is idd een beetje overkill, maar alles loopt ook goed met 512 mb.
Aan de andere kant is het gewoon lekker, alles past in je geheugen.
Als ik de mogelijkheid had, en het geld, had ik het ook gedaan.
Los van het geld, als jij het echt wil, kan je het er gewoon inzetten.
Weet trouwens niet exackt of windows er mee om kan gaan, met zoveel geheugen.
Zou ik ff na checken.
Veel suc6!!

mijn systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan, thnx ;x

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Deze vraag is erg simpel te beantwoorden: zit je vaak tegen 1GB geheugengebruik aan? Prik er dan extra geheugen bij :Y)

/overbodig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.