Toon posts:

Wireless Lan foutief IP nummer toekenning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik heb een router die functioneert als DHCP (kent ip-nummers toe binnen het netwerk 192.168.0.X.XX.).
Zodra ik mijn computer aanzet kent deze automatisch een ip nummer toe. Voor alle apparaten die direct op de router zijn aangesloten werkt dit perfect.
Nu heb ik een asus (wl-300g) access point op de router aangesloten en geconfigureerd als bridge.
Mijn computer ziet het access point, maar krijgt een voor mij niets zeggend ip-nummber (168.XXX.XX.XX.).
Kan iemand mij de oorzaak hiervan aangeven en nog mooier een oplossing hiervoor.

bij voorbaat dank

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hij krijgt waarschijnlijk geen 168.x.x.x. maar 169.x.x.x en dat betekent dat hij geen ip adres krijgt toegewezen en er zelf een bedenkt (self assigned).

De oorzaak? Je wlan kan weleens helemaal niet werken, stel eens een vast IP adres in in de goede range en probeer eens te pingen naar de router?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Misschien staat inderdaad je Wlan uit. En als je Wlan aanstaat, heb je WEP enabled? op allebei de devices (router en AP) gelijk ingesteld?

probeer het eerst eens zonder keys e.d. of met een laptop

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wlan staat een en functioneerd.
Op mijn laptop (windwos xp pro) kan ik het AP zien. Dit is hetprobleem niet.

Ik heb mijn vorige AP (sitecom) wel normaal aan de praat gekregen.
Ik zie in de andere forum dat deze exact dezelfde configuratie heeft.
Deze heeft ook Norton.

Zou deze hier invloed op kunnen hebben?
JvS schreef op 22 januari 2004 @ 10:19:
Hij krijgt waarschijnlijk geen 168.x.x.x. maar 169.x.x.x en dat betekent dat hij geen ip adres krijgt toegewezen en er zelf een bedenkt (self assigned).

De oorzaak? Je wlan kan weleens helemaal niet werken, stel eens een vast IP adres in in de goede range en probeer eens te pingen naar de router?

Verwijderd

Wat JvS bedoelt is dat er dus geen fysieke connectie is tussen de client en je router die DHCP doet. Je AP zorgt dus niet dat verzoeken van je clients naar de router toe gaan. Waarschijnlijk moet je je AP instellen als bridge, raadpleeg hiervoor de handleiding en de webconfiguratie van het ding :)