Toon posts:

Partition Magic 8: Error #1611 (Bad system file name)

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer 2Gig vrije ruimte te verplaatsen naar men C: schijf maar daarvoor moet men (nu hernoemde naar P:) E: schijf ook opgeschoven worden.
En dat is waar PM8 vastloopt.

Hij geeft me deze error:
* Error 1611: Bad system file name, File 9 (48)
* Error 1611: Bad system file name, File 11 (48)

Via de GoT search heb ik een enkele topic hierover gevonden die verwees naar enkele searches en nieuwsgroepen.
Na enkele doorhaald te hebben, met de meest relatieve informatie, komt er geen deftige oplossing uit de bus.

Bij de support van Symantec ( http://www.powerquest.com/support/primus/id2086.cfm ) / Powerquest staan een aantal stappen zoals CHKDSK die ik reeds overlopen heb, maar niks lijkt de problemen te verhelpen.

Heb dan een poging gedaan om enkele UTF-8 characters terug te vinden in bestandsnamen op die partitie, maar de volgens mij meest voorkomende werden niet teruggevonden.

Zijn er mensen die eerder al op soortgelijk probleem zijn gebotst en het zonder formatteren of verlies van data kunnen oplossen hebben?
Mensen die een manier weten, hoe die bestanden te vinden en wat ik er precies aan kan doen?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Ik weet het niet hoor, maar het is altijd shit met Partition Tragic. Een vriend van mij wilde IDE-harddisks checken die via een USB-adapter waren aangesloten, en PM vernaggelde ze stuk voor stuk.
Probeer het eens met de gewone disk manager van XP/2000?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 09:41:
Ik weet het niet hoor, maar het is altijd shit met Partition Tragic. Een vriend van mij wilde IDE-harddisks checken die via een USB-adapter waren aangesloten, en PM vernaggelde ze stuk voor stuk.
Probeer het eens met de gewone disk manager van XP/2000?
Daar heb ik voorlopig (gelukkig) nog geen last van :p
Maar in de Disk Manager van XP zegt ie gewoon dat alles in orde is, wat dus volgens PM niet zo zou zijn.
Het is ook enkel via Partition Magic dat ik die 2Gig die nu unused is zou kunnen gebruiken.
Hij moet enkel nog die ene partitie voorbijraken, maar dan moet ik eerst n maniertje vinden om die Errors van de baan te helpen.

Enigste wat ik kan doen in de Disk Manager is van lege ruimte een nieuwe partitie maken, en dat is niet wat ik nodig heb :)
Heb via PM dan ook nog wat andere checks lopen uitvoeren, en poging tot zoeken gedaan naar die bestanden, maar niks te vinden want heb geen idee waarnaar ik moet zoeken.

In ieder geval bedankt voor een snel antwoord :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

*bump*

Verwijderd

Hé, daar ben ik (op verzoek). ;) Alleen vrees ik dat ik geen oplossing heb... Het probleem is nooit opgelost. PM bleef die foutmelding geven (terwijl XP zelf inderdaad ook alles okay vond) en ik ben daarna (o.a. daarom) overgestapt van Drive Image naar True Image (ik gebruikte PM alleen omdat DI dezelfde foutmeldingen gaf en ik hoopte die met PM te kunnen verhelpen). Alle 'tips' van de Powerquest site hielpen bij mij ook niet... True Image gaf totaal geen problemen. Alleen de Powerquest software constateerde iets vreemds en wilde daardoor niet werken. Die 'foute' hd wordt overigens nog steeds gebruikt en werkt nog steeds prima!

Ik weet niet hoeveel data er op die partitie staat, maar als het ff kan zou ik de data tiijdelijk naar een andere hd/partitie kopieren en dan de probleem partitie opnieuw formateren. Lijkt me de enige oplossing... Vrees ik...

Je zou natuurlijk ook eens een ander partitie programma kunnen proberen... Zoals bij mij True Image wel werkte, zo werkt een andere partitie manager misschien ook wel: misschien is het wel een Powerquest probleem...?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay, alvast bedankt voor de reactie :p
Ben echt wel wat lost door die error.. Maar ik ga True Image bekijken en zien of het me verder kan helpen.
Hoop ik wel op :)

Thanks!

Verwijderd

Hm, True Image is alleen voor het maken van een image, vrees ik... Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat True Image WEL een een image kon maken van m'n had en Drive Image niet (omdat het volgens dezelfde principes als Partition Magic werkt)... Het heeft me dus niet verder geholpen met die error!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, inderdaad, heb ik nu ook ontdekt :p
Darn darn, ik sta dus even ver, nog steeds met die leuke error en 2 Gig onused :(
Ik weet dat ik kan formatten of alles op een nieuwe hd kan zetten, maar dan moet ik wel nog een nieuwe hd gaan kopen en dat is niet voor meteen.
Misschiens eens proberen of ik de helpdesk van Powerquest kan bereiken. Der moet toch een manier zijn om die bestanden op te sporen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt de wanhoop nabij, niks lijdt tot een oplossing van het probleem en enkele alternatieve programma's die zouden helpen doen het ook niet.
Ik heb nu zowat al het mogelijke over Partition Magic 8.0 en die fout opgezocht, bekeken en als er een oplossing bijstond geprobeerd, maar niks.
Zelfs op experts-exchange kon men geen oplossing voor het probleem bedenken.

Is er echt niemand met een id'tje? Of iemand die hetzelfde probleem heeft voorgehad en toch een oplossing heeft kunnen vinden?
Of misschien iemand die een soort van partition merger of dergelijk heeft ie het wel doet.

Het komt in het kort op dit neer:
Ik heb C: E: D: F: G: ofzo, in die volgorde dacht ik.
Van G: heb ik 2gig vrijgemaakt met de intentie om die bij C: te voegen.
Vooraleer hij bij C: kon moeten alle partities 2gig opschuiven en moet die vrije 2e gig maar naar voren.
Momenteel raak ik niet verder dan:
C: E: 2gig D: F: G:
Hij raakt niet voorbij de E:, daar geeft hij die errors.
Het is ook belangrijk dat geen data verloren gaat en het is geen optie om de data op een andere medie te zetten, formateren en dan terug te zetten.
Het is nogal groot namelijk.

Bij voorbaat dank.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
@hellogoodbeye

drive image -----> alle fouten negeren............. probleem opgelost, sneller ook

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand heeft een oplossing hier @ GoT ? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik *bump* maar het kan toch niet dat niemand er raad mee weet.. :(

Verwijderd

1. Verwijder de partities met FDISK
2. Maak nieuwe aan met FDISK
3. Formateer ze is dos

Klaar, en geen foutmeldingen op mijn woord :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 23:35 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 23:34:
1. Verwijder de partities met FDISK
2. Maak nieuwe aan met FDISK
3. Formateer ze is dos
Klaar, en geen foutmeldingen op mijn woord :Y)
8)7
Zijn er mensen die eerder al op soortgelijk probleem zijn gebotst en het zonder formatteren of verlies van data kunnen oplossen hebben?

ARME AOW’er

Verwijderd

Ja zoals je ziet had ik het over de foutmeldingen.
Je krijgt ze anders niet weg...hehe

Verwijderd

Topicstarter
Als dat echt de enige oplossing is hou ik het liever voor bekeken en wacht wel tot ik een nieuwe HD ga kopen..
Volgens mij moet het echt kunnen opgelost raken, ik weet enkel niet hoe :'(
Toch bedankt dan maar..

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 17:20

DataGhost

iPL dev

errm weet je ook al welke files die 2 in kwestie zijn... met ntfs heb je ofc alleen maar een nummer en geen filenaam... ik weet iig dat je met perfectdisk (defragmenteerprogramma van raxco) op kan zoeken welke bestandsnaam bij welk nummer hoort. misschien helpt dat in je zoektocht naar de rare tekens (simpele rename 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens proberen, maar volgens mij is het niet ergens zo boem, file 11 of boem file 9.
Na mijn 'onderzoek' bleek dat iedereen die error kreeg dusja, en dat het telkens 9/11 was..
Maarja, we zien wel :)

Volgens dat tooltje blijkt file 9 dit te zijn:
E:\$Secure en file 11 zou: E:\$Extend zijn :|

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog id'en?

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 21:23
Ik heb het probleem ook, waarvan ik 1 van de bestanden heb gevonden, maar oplossing heb ik ook niet (op herpartitioneren en formatteren na dan).

Jeronim0

Pagina: 1