Wij willen hier onze oude EIMS mailserver (onder MacOS9) gaan migreren naar een Exchange 2003 omgeving. Onze mail komt nu binnen op een Mailsweeper computer, die scant op virussen etc, en daarna gaat het naar de EIMS mailserver.
Wij willen Exchange nu daartussen zetten, dus:
Sweeper ---> Exchange2003 ---> EIMS mailserver
Het voordeel is dan dat alle mail wordt gerouteerd naar de EIMS, tot het moment dat het account ook op de Exchange2003 server bestaat, op dat moment kan een user daar zijn mail ophalen.
Probleem is nu echter dat als wij als de smarthost in Exchange2003 onze sweeper opgeven, dan ook meteen ALLE mail via de sweeper zijn weg vind, ofwel naar buiten (wat ook de bedoeling is), maar OOK die mail die eigenlijk rechtstreeks naar de EIMS moet! En dat laatste wil ik natuurlijk niet.
Hoe los ik dit op?
Wij willen Exchange nu daartussen zetten, dus:
Sweeper ---> Exchange2003 ---> EIMS mailserver
Het voordeel is dan dat alle mail wordt gerouteerd naar de EIMS, tot het moment dat het account ook op de Exchange2003 server bestaat, op dat moment kan een user daar zijn mail ophalen.
Probleem is nu echter dat als wij als de smarthost in Exchange2003 onze sweeper opgeven, dan ook meteen ALLE mail via de sweeper zijn weg vind, ofwel naar buiten (wat ook de bedoeling is), maar OOK die mail die eigenlijk rechtstreeks naar de EIMS moet! En dat laatste wil ik natuurlijk niet.
Hoe los ik dit op?
No production networks were harmed during this posting