Cyanide molecule structuur

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• OmegaII
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Na enkele uurtjes zoeken via google en hier ff door te kijken heb ik het niet gevonden. Dus hier de vraag van een pure leek.

Is er ergens een locatie waar ik de structuur van cyan of cyanide kan vinden, of zou iemand deze kunnen samenstellen ? ( heb persoonlijk niet echt de wetenschap uit welk deze opgebouwd is, echt bitter weinig over terug te vinden )
En de 2e vraag is of, hoort mssn eerder bij software thuis, maar kent iemand soms een locatie of programma ( dat vrij te proberen of dlden is ) waarmee men 3D molecule structuren zou kunnen maken ?

Op dit forum na een korte search ben ik al wel op een link gekomen van zo een programma maar helaas niet gratis ook geen trial.

Om eerlijk te zijn heb ik het totaal niet nodig voor enige wetenschappelijke studie ofzo, vermits zoals hiervoor vermeld ik een totale leek ben. Gebuist op Fysica en Chemie met een reden. Maar eerder uit pure intresse uit wat Cyanide nu eigenlijk is buiten het gif en scheidings product voor goud en zilver. ( en als ik onzin uitkraam kijk maar naar het uur van de post en het verklaart alles, lang kijken op google zorgt ook voor wartaal :p ) En probeer er dus een zo compleet mogelijk documentatie over samen te stellen, inclusief een 3D molecule model.

Met vriendelijke en hopelijk cyanide onthullende groeten.

[ Voor 6% gewijzigd door OmegaII op 22-01-2004 04:17 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ligt eraan wat voor cyanide hè

Blauwzuur (waterstofcyanide) is HCN

Kaliumcyanide is KCN :)

cyanide is dus CN- :)

Bij Google Afbeeldingen is er overigens wel 't een en ander te vinden :)

[ Voor 52% gewijzigd door Osiris op 22-01-2004 04:20 ]

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

tutterke

Klein maar tapper!

Tja, wat moet je eigenlijk weten ?

Moet je eens chemfinder intypen bij google, word je al een stukje wijzer...

Misschien enkele dingen die je niet meteen zult vinden....

CN- wordt gebruikt voor de aanmaak van suikers, volgens de Kiliani-Fisher methode, waarbij CN- geadeerd wordt, waardoor de keten 1 koolstofatoom verlengd wordt.
Handige manier dus om een gewenste suiker te synthetiseren...

Iedereen weet dat het giftig is, maar als we 5 HCN met elkaar laten reageren, dan krijgen we adenine, één van de 4 stikstofhoudende bases waaruit DNA en RNA is opgebouwd...

Dus het heeft ook z'n nuttige 'gezonde' doeleinden ;)

1ste jaar geneeskunde heeft echt teveel chemie :X

[ Voor 7% gewijzigd door tutterke op 22-01-2004 08:48 ]

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Verwijderd

Wat betreft het 3D-molecuulmodel: Pruts eens wat aan met een 3d-programma en plaats 2 bollen (voor CN-) of 3 bollen (voor HCN) in een rechte lijn tegen elkaar aan, een beetje overlappend. Dan heb je al een aardig 3d-model :)

meer informatie (waaronder een bij mij niet werkend 3D-model) op http://www2.gasou.edu/che...ule/tutorial/hcn/hcna.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 09:05 ]

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-01 13:34
Afbeeldingslocatie: http://science.widener.edu/svb/molecule/jpeg/hcn.jpg

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

OmegaII schreef op 22 januari 2004 @ 04:15:
Na enkele uurtjes zoeken via google en hier ff door te kijken heb ik het niet gevonden.
Dan ben je erg slecht in Googlen, want via je derde link bij zoeken op 'cyanide' en nog 1 klik verder had ik alle informatie over cyanide die je maar zou willen :o.
En de 2e vraag is of, hoort mssn eerder bij software thuis, maar kent iemand soms een locatie of programma ( dat vrij te proberen of dlden is ) waarmee men 3D molecule structuren zou kunnen maken ?
W&L is een discussieforum. Als je software zoekt, moet je daarvoor niet in W&L zijn.
En probeer er dus een zo compleet mogelijk documentatie over samen te stellen, inclusief een 3D molecule model.
Cyanide is nauwelijks 3D te noemen ;)

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.