Hulp met 386 notebook gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb in "reparatie", ja sommige mensen gebruiken die dingen nog, een 386 notebook gekregen. Het is een Tulip NB 386SL. Het probleem is nu dat hij geen beeld geeft op het scherm van de laptop, maar wel op een externe monitor. Ik denk dat in het bios de monitor op kleuren staat, terwijk dat scherm van de laptop monochroom is. Weet iemand hoe ik dat bios kan resetten? En nee, op de tulip site staat niets en ze hebben er geen boek bij.

Verwijderd

set defaults,
of als het echt niet meer lukt :
haal het batterijtje er even uit ...
(zo heb ik ook m'n muis weer aan de gang gekregen :) )

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Set defaults, dat snap ik, maar ik heb dus geen beeld tijdens mijn bios-boot. Pas na de bios kan ik beeld krijgen op een externe monitor. Ik weet dus ook niet op welke knop ik moet duwen om uberhaupt in de bios te komen. En over dat batterijtje. Zit dat wel op zo'n manier in een laptop, dat ik het er uit kan halen? Dan zou ik iig de halve laptop uit elkaar moeten schroeven.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 21:56

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Evert: Dacht maar niet dat die kleuren geeft. Waarschijnlijk is hij geresed en standaard staat het contrast uit.. Wat je moet doen is de combinaties FN toets + CRT/LCD, FN + 1 (contrast). Op een bepaald moment krijg je weer beeld.
Dit heb ik trouwens steeds omdat de biosbatterij leeg is. Dit onding is gelukkig niet van mij.