[ADSL] Connect problemen

Pagina: 1
Acties:

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort weer een probleem met mijn adsl. Weer omdat het om de paar maanden komt en dan spontaan na een paar weken weer is opgelost.

Wat is mijn probleem...

Het probleem is dat ik moeite heb met het connecten naar "dingen." Websites, irc, msn, vertrilo enz. Zit ik bijvoorbeeld, na een aantal malen proberen, wel op irc is er verder niks aan de hand en werkt dat perfect. De verbinding valt niet weg, geen lag oid en ik kan gewoon uren/dagen door chatten. Het is alleen dus zo dat connecten nog steeds een probleem blijft.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Het vreemde is dus vind ik het probleem al vaker heb gehad en het even spontaan als het kwam weer verdwijnt na een tijd. Ik heb er overigens last van op alle pc's in het huis.

specs:
- ADSL-lite van Planet
- getweakte alcatel ethernet SpeedTouch modem (type van 2 jaar terug)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

gebruik j eniet toevallig emule of anderssoortig p2p progje met veel verbindingen? Reset je modem eens en laat die p2p een tijdje uit en kijk of het dan ook komt, lijkt me het meest waarschijnlijke dat je modem gewoon over de zeik gaat.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Peertje
  • Niet online
p2p gebruik ik helemaal niet en ook geen andere programma's die veel bandbreedte gebruiken.

modem resetten al vaak gedaan maar nooit enig suc6.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb dat ook gehad met m'n getweakte home+Planet, als je dan pingt naar www.planet.nl geeft dat geen antwoorden, irc werkt wel prima, maar websites komen gedurende 20 seconden niet binnen en na een paar seconden werkt alles weer.

Nu heb ik een ST510 en een Vigor2600 daarna gehad en daarmee heb ik er nooit last van gehad.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Peertje schreef op 22 januari 2004 @ 01:35:
p2p gebruik ik helemaal niet en ook geen andere programma's die veel bandbreedte gebruiken.

modem resetten al vaak gedaan maar nooit enig suc6.
En er is ook niet iemand anders op je verbinding met p2p bezig? Want het niet kunnen connecten is juist een probleem dat op treedt wanneer je een programma draait dat gewoonweg heel veel connectie maakt....

Is je download verder wel goed als hij eenmaal loopt?
Wat zeggen de snelheidsmetende sites van je verbinding en je max connections?
Waarom heb je je modem getweakt (echt nodig of voor de lol?) en lost het wellicht wat op om de boel weer naar standaard te gooien?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Peertje
  • Niet online
JvS schreef op 22 januari 2004 @ 01:41:
Ik heb dat ook gehad met m'n getweakte home+Planet, als je dan pingt naar www.planet.nl geeft dat geen antwoorden, irc werkt wel prima, maar websites komen gedurende 20 seconden niet binnen en na een paar seconden werkt alles weer.

Nu heb ik een ST510 en een Vigor2600 daarna gehad en daarmee heb ik er nooit last van gehad.
Was het bij jou ook zo dat het tijden niet was en dan opeens weer terug kwam?

• Peertje
  • Niet online
hufkes schreef op 22 januari 2004 @ 01:42:
[...]

En er is ook niet iemand anders op je verbinding met p2p bezig?
Nee, zeker weten van niet.
Is je download verder wel goed als hij eenmaal loopt?
Jah alles perfect dan, ook als ik niet kan connecten naar sites maar wel al aan het downloaden ben haal ik makkelijk m'n max.
Wat zeggen de snelheidsmetende sites van je verbinding en je max connections?
Download : 107.4 KByte/sec
Upload : 31.1 KByte/sec
Connection : 563.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms

in orde dus..
Waarom heb je je modem getweakt (echt nodig of voor de lol?) en lost het wellicht wat op om de boel weer naar standaard te gooien?
Als ik niet zou tweaken moet ik een aparte router kopen en vond dit wel een mooie goedkope oplossing. Niet tweaken is ook niet echt een optie voor mij. Draait nu ook al 2 jaar alleen heb ik het laatste jaar ofzo om de paar maanden dit probleem.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zou 't kunnen dat je computer problemen heeft om de DNS server te bereiken... maw. is er een verschil tussen pingen naar een domeinnaam en pingen naar een IP-nummer?

• Peertje
  • Niet online
benoni schreef op 22 januari 2004 @ 02:05:
Zou 't kunnen dat je computer problemen heeft om de DNS server te bereiken... maw. is er een verschil tussen pingen naar een domeinnaam en pingen naar een IP-nummer?
Nee dat is het ook niet. Beide pc's hier hebben er last van en zowel naar domeinnamen als pingen naar ip's.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Of je computers kunnen - vanwege problemen met IP-routing of met het netwerk zelf - niet zo goed hun netwerkroute vinden. Maar als je Windows draait ben ik helaas niet de persoon die dat haarfijn kan uitleggen. Ik dacht dat je wel net zoals bij *nix systemen in het terminal-venster 'route' kan intikken, om te controleren welke verbindingen er zijn. Waarschijnlijk zal 'route' er bij jou lang over doen om de gateways en localhost weer te geven vanwege de netwerkproblemen. Maar je kunt in ieder geval controleren of de default gateway de goede weg wijst.
Pagina: 1