Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IR zender naar JVC radio.

Pagina: 1
Acties:

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Graag zou ik mijn JVC radio [mx-j300] met mijn computer willen bedienen dmv een infraroodzender.
Nu heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet gaan aanpakken en op welke freq. mijn radio werkt.

Iemand tips?

--> heb google en de search al gebruikt maar ik kwam er niet uit.

edit: zijn deze ir-zendertjes los te koop??... solderen is me nog nooit echt goed gelukt namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Napsju op 22-01-2004 00:47 ]

Lekker!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:21

houthakker

Poehé

mmm, ik wel eens een programma op m'n PDA gehad, die eerst het signaal van de afstandsbediening "leerde" en dat vervolgens weer naar het apparaat kon sturen. Zoiets moet je hebben, en volgens mij is er dat wel, gewoon even zoeken op Google, of even wat IR software specs bekijken. Het werkte iig gewoon met de standaard Irda poort.

Specs

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 13:59
Ik heb ooit eens een printje gemaakt die de IR signalen van de AB kon inlezen via de geluidskaart. De 40kHz carrier zie je dan niet, maar alleen de data.

Er is ook best simpel iets te maken dat deze signalen weer uitzendt via de printerpoort. Dit is een printje wat de carrier weer toevoegt aan het signaal.

Zo kun je elke afstandsbediening dus uitlezen en nabootsen met de PC! :)