[Gentoo Linux] bestandskleur van su

Pagina: 1
Acties:

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op 1 van mijn Linux machines zag ik zojuist dit:

Afbeeldingslocatie: http://sfynx.et.tudelft.nl/zooi/su.gif

Overal is su gewoon groen, maar hier dus niet. In /etc/DIR_COLORS zie ik geen combinatie staan die mij kan vertellen wat dit betekent... een symlink waarvan het doel niet meer bestaat heeft rode letters, maar geen rode achtergrond, dus dat is het niet, en su werkt overigens gewoon goed. Het filesystem is ReiserFS. Heeft iemand een clue?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Goed kijken bij de permissies, daar zul je zien dat ie suid is, ik gok dat dat het is.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik chmod 755 erop doe, wordt ie inderdaad groen... echter is hij op andere machines ook suid (4755) en gewoon groen. Daar moet een logische verklaring voor zijn, maar ik kom er niet op...

edit: een update van een package was er verantwoordelijk voor. Hierdoor geeft ie alle suid-spullen met een rode achtergrond weer en sgid-meuk met een gele. Slaaptekort, definitely... :(

[ Voor 34% gewijzigd door Sfynx op 22-01-2004 00:20 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 09:38

Ryceck

Constants and Variables

Sfynx schreef op 22 januari 2004 @ 00:14:
Als ik chmod 755 erop doe, wordt ie inderdaad groen... echter is hij op andere machines ook suid (4755) en gewoon groen. Daar moet een logische verklaring voor zijn, maar ik kom er niet op...

edit: een update van een package was er verantwoordelijk voor. Hierdoor geeft ie alle suid-spullen met een rode achtergrond weer en sgid-meuk met een gele. Slaaptekort, definitely... :(
En welk package is dat dan? vraag ik me dan wel weer ff af omdat ik hetzelfde heb, ik stoor me er niet aan maar ben toch wel benieuwd :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

fileutils neem ik aan, daar valt dircolors onder.