[XP] te veel services uitgezet? *

Pagina: 1
Acties:

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 20:44

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Heren Tweakers mag ik julli aandacht ;)
*kuch*
ik speel sinds een week of 2 Lock On Modern Air Combat
zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/851257
Het betreffende spel liep goed (genoeg), maar toch wilde ik meer
dus begon ik met me vidcard over te clocken, dat leverde al heel wat op
toen ging ik in mijn taakbeheer kijken bij processen
en zag nogal veel dingen (onzin dingen) die aan waren
dus ben ik msconfig ingegaan en je kent het wel
heb wat services uitgezet en gereb00t. pc loopt 2 x sneller yippie
nu is er 1 maar : ik kan gewoon http , ftp, ssh doen, maar zodra ik wil inloggen op msn zegt msn dat me internet verbinding er niet is, ook kan ik niet meer online vliegen in lomac
weet iemand welke service ik misschien niet had moeten uitzetten ?, ik heb al heel wat services terug aangezet maar het werkt nog niet :S

Edit :hoe pas ik de titel aan ? ben wat vergeten :( [XP]

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-01-2004 00:01 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• LeKKeRVaaG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2023

LeKKeRVaaG

Ik doe aan Crea Doe aan doe ik

zet eerst eens alle vinkjes terug en kijk of het dan weer werkt. Daarna kan je ze weer een voor een elimineren.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

titel fix... :)

Vertel even welke je uit hebt gezet, als je dat nog weet...

[ Voor 69% gewijzigd door momania op 22-01-2004 00:07 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Je zou eens een systemrestore (msconfig uitvoeren) kunnen doen als die nog recent is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CrankyGamerOG schreef op 21 januari 2004 @ 23:59:
Edit :hoe pas ik de titel aan ? ben wat vergeten :( [XP]
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif en dan een titel suggereren :Y) :)
[edit=Maar momania heeft het al gedaan]

Firewall bestaat zeker maar waar precies bij XP weet ik niet. Zie dus even F1, ergens in de eigenschappen van IP :P

Verder: welke services draaien er niet meer en welke nog wel? Wij zijn best goede gokkers maar maak het ons en jou makkelijker ;)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 22-01-2004 00:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
laat ik het zo zeggen, ik heb alles van NAV (symantic) uitgezet, en toen was het probleem er dus, maar als ik het weer terug aanzet is het nog niet opgelost

verder staat de FireWall van XP zelf gewoon uit, ik heb gewoon het gevoel alsof de NAV systemworks Firewall draait terwijl ie niet draait
heel vaag maar kan het niet anders uitleggen

[ Voor 38% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-01-2004 11:09 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En wat zijn de instellingen van de symantec vuurmuur - helpt het als je daar alles door laat? voor zover dat kan, geen idee wat dat ding doet en niet doet

En nog steeds; welke (misschien relevante) services en 'onzindingen in msconfig' heb je uitgeschakeld? Misschien herkennen we wat interessants ;)

Maar het feit dat je een firewall hebt geinstalleerd lijkt me een goed beginpunt om naar te kijken. Dat is trouwens ook best relevante info om meteen in je beginpost te zetten een volgende keer ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

weet iemand welke service ik misschien niet had moeten uitzetten ?
Services Management Console (start > uitvoeren > Services.msc):

SSDP Discovery Service: MSN Messenger uses this service in conjunction with supported UPnP devices, to provide support for networks behind a NAT firewall or router. Also, if you are experiencing difficulty connecting to multiplayer games that use DirectX(7,8,9), place this service to automatic and ensure you download all security updates.

Universal Plug and Play Device Host: Used in conjunction with SSDP Discovery Service, it detects and configures UPnP devices on your home network. Furthermore, if you use Internet Connection Sharing and wish to make use of the "allow others to modify this connection" feature, enable UPnP.

WebClient: If some MS products, such as MSN Explorer, Media Player, NetMeeting or Messenger fail to provide a particular function, try to enable this service to see if it is "required" for your configuration.

http://www.blackviper.com/WinXP/service411.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 11:28 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
mjah ik moet het nog een beetje leren eh dat posten hiero ;) veel regeltjes enzo, maar wel lekker georganiseerd !
jah ik weet wel een beetje hoe het werkt, maar zoals ik al zei, ik heb de vuurmuur dus ook niet aan, maar toch lijkt het net of hij wel draait, ook al staat er niks in de porcessen, ik krijg um ook NIET aan

lijstje met uitgeschakelde services :
  • Apache (ik had um gewoon zomaar gesintalleerd)
das nu eigenlijk alles wat er nog uitstaat
ik krijg ook heel Systemworks niet meer aan :S

Verwijderd

ook al staat er niks in de porcessen, ik krijg um ook NIET aan
Dat komt oa omdat uitschakelen via MSConfig je services zodanig verwijderd dat je die niet meer in je management console ziet. Eerst inschakelen bij msconfig (+reboot), daarna in services.msc weer inschakelen (+reboot).

Alternatief zou je de internet verbinding kunnen verwijderen en weer aanmaken, als het goed is maakt Windows dan weer de benodigde services aan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 11:28 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
ik had ze dus alweer aangezet,
nu weet ik me nog te herrineren dat ik ook nog in de registry heb lopen editen
in Hkey local machine software etc windows etc / run /
heb ik daar misschien iets weg gehaald wat er had moeten blijven staan ?
kan iemand een lijstje geven van wat er standaard instaat ?
en iemand die misschien weet wat er dan wel weg kan en wat ZEKER niet
ik voel me zo dom op dit moment

Verwijderd

je PC sneller maken door dingen die je niet nodig vind uit te zetten klink logische... maar dan alles van je vuurmuur en anti viri uitzetten klinkt in mijn oren dan weer onlogische...

als je nou het hele symantec gebeuren even uninstalt en dan opnieuw installeerd ???

edit:
ik ben van symantec afgestapt omdat ik het een resource vreter vond, maar goed dat is mijn bescheiden mening :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 11:32 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
das geen gek idee eigenlijk, heeft er iemand ook een alternatief voor een pakket voor beveiliging voor een pc anders dan symantec, want het loopt brak

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 18:49

bonzz.netninja

Niente baffi

mm tja, bij mcafee als je de firewall aflsuit blijven winsock filters actief, misschien moet je alles uninstallen (wat bij mij werkte)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 11:31:
je PC sneller maken door dingen die je niet nodig vind uit te zetten klink logische... maar dan alles van je vuurmuur en anti viri uitzetten klinkt in mijn oren dan weer onlogische...

als je nou het hele symantec gebeuren even uninstalt en dan opnieuw installeerd ???

edit:
ik ben van symantec afgestapt omdat ik het een resource vreter vond, maar goed dat is mijn bescheiden mening :Y)
lego lego hes our man(woman ?) if he/she cant do it noone can

je hebt het opgelost voor me :D

symantec uninstalled en ik kan weer msnz0ren :D
weeee alles doet het weer

thnx alot :D

maar dan heb ik nog de vraag of er iemand een totaal pakket of een lijstje met proggies heeft die ik ook kan gebruiken voor me security, ik heb namelijk wel info van me werk etc op me pc, en dat wil ik toch graag voor me alleen houden

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 22-01-2004 11:45 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 08:19

MRic3

Of praat ik weer poep?

om te beginnen met msconfig zet je geen services uit... ;)

en om XP duidelijk te tweaken met services vind ik http://www.blackviper.com/ onmisbaar

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1