Toon posts:

linksys bridging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 linksys 54g accespoints thuis liggen, alleen probeer via wireless bridge 2 acces points te verbinden met elkaar, alleen kom er niet helemaal uit,
het volgende is er aan de hand, mijn bestaande netwerk, met accespoint (accespoint 1) werkt perfect, zowel draadloos als draad verbonden, maar ik wil een 2e accespoint (accespoint 2) bij mijn overburen neerzetten en een brug creeren. maar hoe stel ik dit in?

ik heb accespoint 1 gewoon standaard gelaten, en bij het tabblad AP Mode hem op acces point staan.

nu dacht ik dat ik accespoint 2 zou moeten instellen als Wireless bridge, en dan komt mijn vraag, alleen dan vraagt hij om een mac adress, welke moet ik invoeren?? de LAN MAC Address van accespoint 1, of de Wireless MAC Address van accespoint 1?

wie heeft een oplossing of weet een site waar het duidelijk beschreven staat.

bedankt

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
MAC adres van het AP waarop je aanlogt, het eerste dus.

Wat tips hierover, een beetje onderaan http://www.wifishop.nl/tips/

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:58
Je moet de LAN MAC invullen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
FatalError schreef op 21 januari 2004 @ 23:39:
Je moet de LAN MAC invullen.
:?

Verwijderd

zover ik weet kan je met de linksys AP of alleen in bridge mode zetten beide. Maar niet 1 in bride en de andere in AP. Oftwel je hebt een extra AP nodig.

Verwijderd

Topicstarter
oke, allemaal hardstikke bedankt _/-\o_

het is gelukt, ik zal zometeen even een handleiding maken!

ben nu even bezig met printscreentjes

Verwijderd

Vraagje,

Kun je een accesspoint zonder bridge support bridgen met 1 die wel bridge support aan boord heeft?

Dus ap met een ap/bridge.

Mijn bedoeling is dus om 2 lan netwerken via 2 accesspoints met elkaar te verbinden.

alvast bedankt!
Pagina: 1