Toon posts:

[XP] Inloggen op andere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc draaien met 5 gebruikers, waarvan ik de adminrechten heb. Nu wil ik graag inloggen op de account van een van de andere gebruikers, om wat instellingen specifiek voor zijn account te veranderen.
Ik kan echter niet vinden hoe ik dat zou moeten doen.
Inloggen op zijn naam met mijn wachtwoord werkt in ieder geval niet.
Nu heb ik zo'n vermoeden dat dit een n00bvraag is, maar ik kom er niet uit, en met de search vind ik alleen maar mensen die zichzelf uit hun eigen systeem gegooid hebben (:p)
In ieder geval, als iemand me kan uitleggen hoe ik dit aanpak, kan er gauw een slotje op dit topic :)

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04-2025
Het is heel eenvoudig. Vraag de andere gebruiker(s) om het password 8)7

Verwijderd

Topicstarter
d'oh!
stel dat ik 400 gebruikers had, dan was dat toch een oplossing van niks geweest.
buiten dat, ik heb admin rechten, ik zou die passwords toch niet nodig moeten hebben?
en in dit geval: de gebruikers slapen :)

Verwijderd

Als administrator kun je gewoon z'n wachtwoord wijzigen.
Als hzij dan weer wakker is geef hemaar het nieuwe wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
das een idee, maar dan zou ik iedere keer als ik dit wil doen een van mijn gebruikers opzadelen met een nieuw wachtwoord.
worden ze ook niet vrolijk van.
is er geen optie waardoor ik hun wachtwoord kan zien, of een soort tweede wachtwoord aan kan maken dat alleen ik weet , en dat bij alle gebruikers werkt?

• PeterB
Het is zelfs voor een administrator inderdaad niet mogelijk om ongemerkt onder andermans ID aan te loggen. Als er instellingen gewijzigd moeten worden voor vele gebruikers regelen we dat bij ons op het werk via Group Policies, of door registry settings te wijzigen via het logon script.

Een andere manier is om met behulp van regedit32 de registry hive van de betreffende gebruiker te laden, de betreffende registry keys te veranderen, en dan de hive weer te unloaden.

Wijzigingen op het bureaublad kun je aanbrengen door rond te kijken in de profile directory van de gebruiker onder C:\Documents and settings. Hier vind je ook de User Registry Hive (= Ntuser.dat).

[ Voor 53% gewijzigd door PeterB op 21-01-2004 23:49 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Nakebod

Nope.

Afhankelijk van wat je aan wil passen, bepaalde dingen zou je via C:\Documents and Settings\<user> kunnen proberen.
Maar denk niet dat dit simpele aanpas werk is wat je eigenlijk zoekt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Als je legaal bezig bent kun je toch gewoon de wachtwoorden opvragen als de gebrukers wakker zijn, dan hoeven ze de wachtwoorden ook niet te wijzigen.

Als je illegaal bezig bent, kun je jezelf rechten toekennen (eigenaar worden) van bepaalde mappen, maar ja dat kan die gebruiker ook zien.
en natuurlijk zijn er ook programmaatjes die wachtwoorden kunnen herhalen, de simpele wachtwoorden tover je binnen een minuut te voorschijn.
Maar dat heb jij vast niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
hmzz
dus toch niet zon noob vraag als ik dacht.
ik wou het idd heel simpel doen, gewoon even andere gebruiker doen, even inloggen op de account van een andere gebruiker, programma starten, en die instelling veranderen (wou de locatie van de shared folder van kazaa even veranderen bij iedereen).
Nu moet ik dus toch in die mappen en in de registry gaan wroeten, of alle wachtwoorden noteren.
wat stom, want ik kan echt alle bestanden van die gebruikers lezen, ik ben immers admin. dus voor de privacy van de gebruiker maakt het niet uit.
zou ik het ook niet met een soort remote desktop oplossing kunnen maken?
minor thought: dan moet die gebruiker natuurlijk al ingelogd zijn, gaat niet werken
suggesties zijn welkom

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 23:53 ]

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
LC4 XP Password Recovery

Pana 5j

• PeterB
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 23:50:
Nu moet ik dus toch in die mappen en in de registry gaan wroeten, of alle wachtwoorden noteren.
Welcome to Windows systems administration :)

Verwijderd

Topicstarter
dank u mrbullet.
bruteforce blijft the way to go.
hoe ik het heb opgelost?
zo: lc4 downloaden van het bedrijf @stake. programma registreren. de brute force methode toepassen op de beveiligde hashes die de passwords bewaren.
dit kan alleen met adminrechten, en is dus niet oneerlijk ofzo, ik kan die passwords ook gewoon wijzigen en op andere machines waar ik geen admin ben kan het dus niet.

ps: hij genereert zelfs mijn eigen password....

Verwijderd

Goh werkt brute force tegenwoordig ook al in de trial version?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 00:23:
..... van het bedrijf @stake. programma registreren. de brute force methode toepassen....
lees de draad....
:9
Pagina: 1