USB Modem naar ADSL Modem/Router

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 08:13
Ik vroeg mij het volgende af:
ik heb een USB Modempje met daarop ADSL van Planet.
Ik wil nu graag op 2 pc's(het liefst zelfs 3) gaan internetten.
Nou kreeg ik van een vriend een ADSL Modem anex router. En hij had ook nog zo'n mooi splittertje voor me. Nou is mijn vraag, is het mogelijk dat ik gewoon het lijntje wat nu mijn adsl modem (USB dus) ingaat, dat ik die in de ADSL Modem en Router stop. En als dit mogelijk is moet ik dan nog speciale instellingen instellen?

Ik wil echt heel graag het antwoord weten!

Bij voorbaad dank,

sjobiscity :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat kan gewoon, de telefoonkabel die nu in je USB modem zit gaat de dsl ingang van je modem in en dan moet je alles even goed instellen (zie de handleiding van die router) en dan ben je klaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sjobiscity
Hartstikke bedankt! Ik denk dat er vast ook wel wat over te lezen valt op dit forum.
Nog een laatste vraag moet ik die splitter die ik van hem heb gehad ook gebruiken?

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Als het goed is het je er al 1 van jezelf. Die zou je gewoon moeten kunnen gebruiken.

• sjobiscity
oke hartstikke bedankt,
ik vroeg mij af, ik kwam bij het zoeken naar mijn vraag nogal veel topics tegen over mensen die hun usb modem op hun router willen aansluiten, waarom zouden ze dit doen? is het goedkoper om een router met usb aansluiting te kopen dan een modem/router?

Verwijderd

nee, een draytec 2200U zonder modem maar met usb ingang voor usb modem is 165 euro, en een alcatel 510 heb je al voor 95 euro (modem+router in 1)

• sjobiscity
wat is dan het voordeel van je usb modem gebruiken??

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Bij een gewoon ADSL abbonement kon je altijd een gratis USB modem krijgen twv 69,- . het kwam er eigenlijk op neer dat je aan KPN gewoon op je rekening 69,- voor je kiezen krijgt maar van je Provider krijg je dat bedrag weer terug gestort. met andere woorden de 1e 2 maanden ofzo hoef je niets te betalen aan je provider maar krijg je elke maand geld toe :)

Momenteel zijn de prijzen van de Alcatel 510 Ethernetmodems sterk verlaagd naar ook 69.- en dus kan je nu een gratis goed ethernet modem krijgen bij je ADSL.

het voordeel is natuurlijk dat je voor die USB niet zoveel hoeft te doen op je PC meestal en dit dus de beste oplossing blijft voor de doorsnee computer noob :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• sjobiscity
aha :),
dus je kan hem beter gewoon laten aansluiten die iemand die er verstand van heeft, kost je doorgaans minder dan 70 euri :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

USB modems worden door kpn (gelukkig) niet meer verkocht

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:14
Dmv de handleiding van je router is dit prima te doen ja :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.