WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
zoek naar de Xrandr (X resize and rotate) module voor je Xserver (afaik XFree >= 4.3).
die heb je nodig. en dan nog een applet/progje om 't vanuit KDE aan te sturen.
die heb je nodig. en dan nog een applet/progje om 't vanuit KDE aan te sturen.
AFAIK heeft de huidige versie van XFree geen rotatie geïmplementeerd. De (experimentele) X-server van Keith Packard wel.
mis, zie ookArzie schreef op 22 januari 2004 @ 02:26:
AFAIK heeft de huidige versie van XFree geen rotatie geïmplementeerd.
http://www.xfree86.org/current/Xrandr.3.html
en
http://www.xfree86.org/current/xrandr.1.html
ik draai zelf nog XFree 4.2.1, dus testen kan ik 't niet. maar de extensie bestaat wel degelijk (en inderdaad geschreven door o.a. Keith Packard).
Xrandr bestaat al wel in 4.3, maar volgens mij werkt de rotatiefunctie daarvan nog niet in 4.3. Resizen kan al wel.
Ik draai Xfree 4.4.0-RC1, en ik kan de xrandr extensie wel gebruiken, KDE levert een tool mee om mijn resolutie en refreshrate te veranderen. Ik zou mijn TFT echter ook wel eens rechtop willen zetten, maar dat kan helaas niet (er is geen optie om te draaien).
It sounds like it could be either bad hardware or software
ah, mijn fout. ik ging ervan uit dat als een extentie bestaat, deze ook geimplementeerd is. maar blijkbaar is dat niet zo. dan zal 't voor de TS niet makkelijk worden om 't voor elkaar te krijgen...Arzie schreef op 22 januari 2004 @ 11:57:
Xrandr bestaat al wel in 4.3, maar volgens mij werkt de rotatiefunctie daarvan nog niet in 4.3. Resizen kan al wel.
Oeps, was vergeten te melden dat ik Xrandr had geprobeerd maar daar kwam ik niet uit.
* bladebla gebruikt linux 99% met ssh textconsole en is dus niet handig met X instellingen.
Xrandr gaf onder VNC een error waarvan ik denk dat VNC de oorzaak is. Probleem is dat ik het niet gewoon rechtreeks op die bak kan testen om dat er geen VGA monitor aanhangt.
* bladebla gebruikt linux 99% met ssh textconsole en is dus niet handig met X instellingen.
Xrandr gaf onder VNC een error waarvan ik denk dat VNC de oorzaak is. Probleem is dat ik het niet gewoon rechtreeks op die bak kan testen om dat er geen VGA monitor aanhangt.
offtopic:
* Een HD op een andere linux doos die NIS en /home dirs draaide, is vanochtend gestorven. Eerst een nieuwe HD regelen en backup terugzetten
Dan probeer ik even verder met Xrandr
* Een HD op een andere linux doos die NIS en /home dirs draaide, is vanochtend gestorven. Eerst een nieuwe HD regelen en backup terugzetten
[ Voor 4% gewijzigd door bladebla op 22-01-2004 12:33 ]
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
xrandr werkt bij niet meer (xfree 4.3) nadat ik mijn ati r 9800 pro heb geinstalleerd (met 3d acc.) Het kan dus ook zijn dat je xfree build geen xrandr ondersteund
Ik heb de laatste weken eens gekeken naar de xserver van freedesktop.org, en nu blijkt dat die al wel de volledige xrandr ondersteunt, dus daarmee kun je wel je beeld draaien 
is overigens niet echt aan te bevelen, mijn halve KDE-desktop pastte niet meer in beeld, en ik kan wel mn monitor op z'n zij zetten (die dan natuurlijk rare kleuren gaat geven), maar de muis gaat nog wel de oude kant op zeg maar, weet niet of daar iets aan te doen is...
Maar t is wel gaaf
is overigens niet echt aan te bevelen, mijn halve KDE-desktop pastte niet meer in beeld, en ik kan wel mn monitor op z'n zij zetten (die dan natuurlijk rare kleuren gaat geven), maar de muis gaat nog wel de oude kant op zeg maar, weet niet of daar iets aan te doen is...
Maar t is wel gaaf
It sounds like it could be either bad hardware or software
Pagina: 1