Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:28
Vandaag de mp3-speler van m'n broertje bij het postkantoor opgehaald; een Duex XP (jaja ik weet het |:( ). Hij is nu al voor de 2e keer terug geweest met de volgende klacht:

Zodra ik mp3-muziek of andere informatie op de speler wil zetten, hetzij via de bijgeleverde software, hetzij via explorer, hangt m'n computer (ook die van anderen). De enige remedie is het verwijderen van de mp3-speler. De speler wordt herkend als een removable drive, maar zodra de inhoud wordt bekeken, hangt m'n computer. Als ik probeer muziek er op te zetten via explorer, krijg ik na een paar minuten wachten de melding "The request could not be performed because of an I/O error". De bijgeleverde software geeft me de volgende hint: please connect mp3-player.

Nu heb ik het apparaatje aangesloten zowel met als zonder usbverlengkabel, met of zonder batterij, aan of uit, het hielp allemaal niet.

Ik heb toen de mp3speler rma gestuurd naar de internetwinkel, waarna ik hem weer terug kreeg, met de melding dat er niets mee aan de hand was, en het volgende stappenplan.

Als ik probeer het volgende bijgeleverde stappenplan te volgen (wat door de online winkel na de 1e rma aanvraag was bijgevoegd) kom ik niet verder dan stap 6. Dit stappenplan heb ik letterlijk overgenomen. Als reden werd het volgende opgegeven: "Dit is niet gebruikelijk, maar misschien kan het ooit voorkomen dat een slecht gecodeerd stukje uit een WMA/MP3 file de speler niet goed meer laat functioneren." (dit lijkt me sterk, aangezien dezelfde muziek wel goed werkt in verschillende mp3-spelers, waaronder mijn I-bead 100).

"
1) Allereerst de speler aan de USB poort hangen
2) Batterij er uit halen
3) Batterij er na 30 seconden in doen
4) Duex aanzetten
5) Nu wordt de Duex weer herkend normaal gesproken maar files er op zetten>werkt niet, eerst formatteren
6) Installeer de bijgeleverde software en ga naar de map waar deze geinstalleerd is, hierin staat stubmscformat.exe, start deze op en formatteer de Duex. "

Hier blijf ik dus hangen, de software zegt "please connect drive", wat ik ook probeer.

"Stap 7 is: Haal de speler uit de USB poort, doe hem uit, en daarna weer aan en doe deze in de USB, u kunt nu als het goed is weer files downloaden en doet de speler het weer."

Dit was dus de 1e keer rma. Zoals ik al eerder heb gezegd, schoven zij het af op slecht gecodeerde mp3-muziek, dat lijkt me sterk, aangezien zij het voor elkaar hadden gekregen om er muziek op te zetten (1 volledig nummer, en 1 van 0kb), waarna de speler weer steevast vastliep.

Ik heb de speler toen opnieuw verzonden, met een nog uitgebreidere klachtomschrijving. Krijg ik hem anderhalve week later weer terug, met weer de melding dat er niets mee is :'(

Nu alleen nog met de volgende melding erbij (als zijnde "testrapport"):

"Speler getest, 10x aan en uit gezet, 2x geformatteerd (kan alleen via meegeleverde software op CD), 2x muziek erop gezet hierna geformatteerd en hierna gedeeltelijk vol gezet met muziek daarna nog 5x batterij erin en eruit gehaald. Geen enkel probleem ondervonden"

Maar ik krijg het niet voor elkaar om ook maar iets op de mp3speler te zetten, of om de muziek af te spelen in windows (XP en 98). Er staat in het "testrapport" dat er alleen geformatteerd mag worden met de bijgeleverde software, dat lijkt me logisch, alleen is dat lastig als de bijgeleverde software de speler niet herkend. (overigens heb ik het natuurlijk niet geprobeerd met windows explorer).

Wat ik nog niet verteld heb is dat de speler als sinds aanschaf problemen gaf: random resetten; een paar weken ging het prima, dan opeens weer een periode waarin de speler zich elke dag resette, waardoor alle muziek verdwenen was.

Als een van jullie nu nog weet wat ik kan doen om deze speler aan de praat te krijgen, hoor ik het graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Irby op 22-01-2004 16:28 . Reden: Wat tikfoutjes ]

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Irby
Helemaal niemand?

Verwijderd

Ik denk niet dat iemand ervaring heeft met dit spelertje :'(.

Maar als ik ook lees wat je allemaal gedaan hebt, dan kan ik toch echt alleen maar concluderen dat hij rma moet. Volgens mij hebben ze hem niet goed getest in de winkel?

Het enige wat je wellicht nog kunt proberen is nieuwe software downloaden van de site en het hiermee te proberen en eventueel de speler flashen. Dan heb je echt alles gehad lijkt me..

Succes ermee en anders gewoon rma en een ander type spelertje eisen? :)

• Irby
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 19:14:
Ik denk niet dat iemand ervaring heeft met dit spelertje :'(.

Maar als ik ook lees wat je allemaal gedaan hebt, dan kan ik toch echt alleen maar concluderen dat hij rma moet. Volgens mij hebben ze hem niet goed getest in de winkel?

Het enige wat je wellicht nog kunt proberen is nieuwe software downloaden van de site en het hiermee te proberen en eventueel de speler flashen. Dan heb je echt alles gehad lijkt me..

Succes ermee en anders gewoon rma en een ander type spelertje eisen? :)
Nieuwe software is niet beschikbaar, tenminste, niet op de site van de fabrikant (unitec.co.kr). Een andere speler eisen lukt niet, aangezien de webshop vindt dat de speler niet defect is, en ze krijgen er inderdaad ook muziek op, alleen als ik dat dan probeer loopt het kreng weer vast. Mij lukt het formatteren niet, en dat terwijl ik precies het stappenplan volg wat er bij gevoegd is :?

Daar komt dan nog eens bij dat ik volgens de site van m'n leverancier maar 1 jaar garantie heb, wat al bijna verlopen is. (Wat overigens niet kan, want ze zijn wettelijk verplicht om 2 jaar te geven).

Verwijderd

ik zou m iig niet flashen dan nemen ze m zoiezo niet meer terug dus....

• Irby
Flashen gaat ook niet, want de software kan geen verbinding krijgen met de mp3-speler, zodra dat geprobeerd wordt, loopt of de software vast, of krijg ik de melding dat ik de speler moet aansluiten.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:51

Reinier

\o/

Ik had ook een Duex-XP, was er redelijk tevreden over totdat hij stuk ging, heb nu een I-Bead 110 (JoS) die me vreselijk veel beter bevalt.

Maar hoe dan ook, mijn Duex had hetzelfde probleem als de TS, alleen werkte het allemaal wél vlekkeloos als ik het ding via m'n USB-hub aansloot i.p.v. direct op m'n moederbord. Zal wel iets met foutcorrectie o.i.d. wat de hub doet te maken hebben?

• Irby
Ik zou niet weten wat voor verschil er in een usb-hub en een usbaansluiting op je moederbord zit, maar ook dat heb ik geprobeerd, dmv de usb-hub die in m'n iiyama visionmaster pro 451 zit. Ook heb ik hem in de frontaansluitingen van het systeem van m'n ouders geplugd. Dat maakte geen verschil met het aansluiten op de achterkant (met of zonder bijgeleverde verlengkabel).

• Irby
Bescheiden schopje: Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-11 21:49
Ook MIJN broertje heeft hier problemen mee, zij het ietsje anders:

Heel snel al problemen mee gekregen. Op een gegeven moment wilde de Duex XP niet meer aan, direct nadat er een aantal files naar geupload waren. Mmport (waar wij het apparaat gekocht hebben) adviseerde dezelfde reset als de TS. De eerste keer was dit de oplossing, maar na 2 weken weer hetzelfde probleem. De reset zorgt ervoor dat de Duex XP wel weer aan gaat, en als het apparaat leeg is of minder dan 10 bestanden bevat zijn er geen problemen. (10 bestanden = sowieso minder dan 128MB)

Maar... zet ik 10 of MEER bestanden op het apparaat, dan kan ik hem na het disconnecten met de USB poort niet meer aanzetten... Dan beginnen we weer van voren af aan: resetten, formatteren, max. 9 nummers erop! :'(

Mag ik vragen hoe het er nu voor staat? Al wat gehoord van de fabrikant? Oplossing gevonden? Waar had jij hem gekocht?

Have no fear, the engineer is here

Pagina: 1