Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Philips HDD100]Is dit legaal?

Pagina: 1
Acties:

• CodeIT
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:27
Ik ben net klaar met het schrijven van een programma dat ik zelf heel handig vind. Dit programma wil ik graag delen met de rest van de wereld, maar nu wil ik eerst weten of ik niet een rechtszaak aan men broek krijg.

Waar gaat dit over?
Ik ben in het gelukkige bezit van een Philips Hdd100, http://www.philips.nl/Inf...p?lArticleId=3038&lNodeId . Nou ja gelukkig, er is één probleem: De speler doet aan Digital Rights Management. Alle nummers die je er op de ene pc opzet, kan je op de andere pc niet eraf halen.
Dit is gruwelijk irritant, vooral omdat ik zelf 3 pc's heb, en ik wil op alle pc's gewoon men favo muziek beluisteren.
Ik heb nu dus een programmaatje geschreven die het mogelijk maakt om die muziek dus wel gewoon te kopiëren naar je hd. Dit programma kun je gewoon op de hdd laten staan en bij dubbelklikken kun je zelf kiezen welke files je wilt transporteren.

En dan nu de vraag
Als ik dit programma aanbied op het net, ben ik dan strafbaar bezig? Ik heb de rechtszaak van die maker van DeCSS een beetje gevolgd en in die onzin heb ik dus geen zin.
Dus: Kunnen ze me om dit programma een rechtzaak aan de broek hangen?

Yahr - Android app om je Harmony Hub te bedienen

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Met 3rd party software voor de iPod kon je al vrij snel MP3's van de iPod af halen terwijl dat officieel niet mogelijk was met de iPod. Ik kan me niet herinneren dat daar juridische problemen door ontstonden. Bovendien is dat hele DRM toch maar een zoethoudertje voor de muziek/film industrie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 17:59
Ik hoop voor je van niet, want het klinkt erg veelbelovend
alleen DRM is naturlijk niet gemaakt om te omzeilen.. dus ik denk niet dat je hiermee ongezien kunt wegkomen....

• cryforhelp
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:14
Het lijkt me dat je dat ding hebt gekocht en dat je er nou mee mag doen wat je wil. Hoe de RIAA nou weer lastig wil doen is hun probleem, zolang het nog niet bij wet is vastgelegd hoef je geen DRM in een MP3 speler te ondersteunen.

Je bent ook niet moedwillig de beveiliging van een nummer aan het omzeilen, alleen die van je speler, da's anders :P

[edit:]
Exirion geeft het sterkste argument eigenlijk, als ze er bij de Ipod al niet over gaan zitten zeiken, dan laat philips het _zeker_ achterwege. Misschien kun je ze schrijven om hen ook naar jou te laten verwijzen? :+

cryforhelp wijzigde deze reactie 21-01-2004 22:32 (26%)

naar ≠ na, is ≠ eens, mits ≠ tenzij, als ≠ dan
-
De beperkingen zijn eindeloos

• joon
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-11 19:57
of breng het programma anoniem uit :Y)

• CodeIT
quote:
cryforhelp schreef op 21 januari 2004 @ 22:31:
[edit:]
Exirion geeft het sterkste argument eigenlijk, als ze er bij de Ipod al niet over gaan zitten zeiken, dan laat philips het _zeker_ achterwege. Misschien kun je ze schrijven om hen ook naar jou te laten verwijzen? :+
Dat vind ik dus niet echt een goed argument. Omdat Ipod het niet doet mag het! Dus in de rechtszaal kan ik gewoon zeggen: Maarre meneer de rechter, bij Ipod spannen ze ook geen rechtszaak aan dusss... :+
quote:
of breng het programma anoniem uit
Dat wordt inderdaad het laatste wat ik zou doen. Alleen vind ik best wel zonde, omdat ik er nog best veel werk in heb zitten, dus daar ook een beetje credits voor wil krijgen (geen geld ofzo hoor).

CodeIT wijzigde deze reactie 21-01-2004 22:38 (19%)

• Rukapul
  • Laatst online: 17:54

Rukapul

Moderator General Chat
quote:
joon schreef op 21 januari 2004 @ 22:33:
of breng het programma anoniem uit :Y)
En op GoT zit ook niemand die bij Philips aan DRM werkt O-)

Voor zover mij bekend is, zit er op de hdd100 geen (technisch) serieus te nemen DRM systeem. Toch iets aan DRM op zulke apparaten zetten heeft natuurlijk te maken met het feit dat je als CE bedrijf de contentindustrie niet (juridisch) tegen je wilt hebben.

Desalnietemin zou het interessant zijn als topicstarter uit de doeken doet hoe zijn omzeilingsmethode werkt...

Rukapul wijzigde deze reactie 21-01-2004 22:42 (18%)

• CodeIT
quote:
Rukapul schreef op 21 januari 2004 @ 22:40:
[...]

Voor zover mij bekend is, zit er op de hdd100 geen (technisch) serieus te nemen DRM systeem. Toch iets aan DRM op zulke apparaten zetten heeft natuurlijk te maken met het feit dat je als CE bedrijf de contentindustrie niet (juridisch) tegen je wilt hebben.

Desalnietemin zou het interessant zijn als topicstarter uit de doeken doet hoe zijn omzeilingsmethode werkt...
Het is niet een zeer technisch vernuftig staaltje techniek, dat DRM. Maar als ik zou posten hoe ik het omzeil, is het misschien in de volgende firm- en software update alweer onmogelijk.
Ik ben nu ook bezig om een programma te maken die er ook files op kan zetten. Dan hoef ik de brakke DMM software niet meer te gebruiken. Dat is alleen wel iets lastiger, moet een db file gaan reverse engineeren, en dat kost tijd.

• joon
waar heb je die HDD100 eigenlijk gekocht? ik zie hem namelijk nergens op pricewatch

• CodeIT
quote:
joon schreef op 21 januari 2004 @ 22:53:
waar heb je die HDD100 eigenlijk gekocht? ik zie hem namelijk nergens op pricewatch
Heb hem 2 weken geleden gekocht bij Correct: http://www1.correct.com/a...c4e10c7c9e0ffd657eabc7c29 . Had hem eerst gekocht bij de mediamarkt voor 399. Toen zag ik hem bij Correct voor 299, tsja.. :P

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 20:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Het is een tricky bezigheid om zoiets aan te bieden;
je krijgt denk ik zeker wel gezeur over; tenzij je het anoniem
ergens zet en zo binnen een mum van tijd overal is verspreid.

• joon
quote:
JanTenHove schreef op 21 januari 2004 @ 22:57:
[...]

Heb hem 2 weken geleden gekocht bij Correct: http://www1.correct.com/a...c4e10c7c9e0ffd657eabc7c29 . Had hem eerst gekocht bij de mediamarkt voor 399. Toen zag ik hem bij Correct voor 299, tsja.. :P
hm :> besteld

leuk dingetje voor die prijs :) 500 vond ik echt teveel die stond in de link van je start post

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Rukapul schreef op 21 januari 2004 @ 22:40:
Nee, ik zou ook niemand weten die er aan werkt O-)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CodeIT
quote:
Exirion schreef op 21 januari 2004 @ 23:09:
[...]

Nee, ik zou ook niemand weten die er aan werkt O-)
hmm... Beroep Researcher @ Philips Research Eindhoven
Vraag jij eens even rond daar of het een probleem is als ik mijn programma het web opstuur... :*)

• sharky-terror
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Breng het uit via het ED2K netweerk.
Post dan de link op allerlei forums van kijk eens wat ik nu ben tegen gekomen handig he, en klaar.
Anders kan je nog via een anonime proxy uploaden naar tripod en dergelijke.

• Rukapul
  • Laatst online: 17:54

Rukapul

Moderator General Chat
quote:
JanTenHove schreef op 21 januari 2004 @ 23:13:
[...]

hmm... Beroep Researcher @ Philips Research Eindhoven
Vraag jij eens even rond daar of het een probleem is als ik mijn programma het web opstuur... :*)
En jij denkt dat iemand hier officiele uitspraken over doet? DRM zit niet voor niets op MP3 spelers (zie verwijzing naar content industrie hierboven).

Deze 'hack' zou waarschijnlijk ingaan tegen het Europese copyright directive (is dat al door Nederland in wetgeving omgezet?) en de DMCA. Het blijft dus gokken. Ben je ooit nog van plan buiten Nederland te reizen, etc. Dit niet om je bang te maken, want waarschijnlijk zal alles wel loslopen zo leert de geschiedenis, maar het blijft altijd een gokje he ;)

Rukapul wijzigde deze reactie 21-01-2004 23:22 (3%)

• dawuss
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-11 16:22

dawuss

gadgeteer

Ach, met dit soort software is het gewoon heel simpel: Als het systeem (drm in dit geval) niet waterdicht is, dan komt er toch wel een manier om het te omzeilen, ook al breng jij je progje niet uit.
In mijn ogen hadden ze dan de techniek maar beter moeten maken.

En als je het programma anoniem submit naar een groot aantal mirrors, dan is het nooit meer te stoppen, want als dit soort gewilde brokken 1'tjes en nulletjes eenmaal z'n weg gevonden heeft op het internet, dan versreidt het zich sneller dan een griepepidimie :)

en dat is precies waarom je nooit naaktfoto's van je vriendin op internet moet zetten ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• JasperH
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-01-2011
Hmm, ik zat te denken.... Wie heeft er nou 3000 nummers op zijn pc staan en die geript van zijn eigen cd`s. Laten we eerlijk zijn, met al die adsl verbindingen zoals kabel en adsl is het de consument toch gemakkelijk gemaakt om mp3`s binnen te halen. Of dat zo legaal is. Philips is alleen zo slim geweest om hier op in te spelen, trouwens waren ze ook geen uitvinder van de cd-rom speler? Met andere woorden, ik vind Philips ook niet echt braaf.

Dit wil niet zeggen dat ik hiermee alles goedpraat maar toch.....

Mijn mening is wel dat het een gok is blijft als je het proggie op de markt brengt, of je er geld voor vraagt of niet dat doet er niet toe. Als er bij Philips een slimmerik tussenzit die gaat bedenken of je strafbaar bent of niet..... :/

ze hebben in ieder geval centen genoeg om een zaak aan te spannen of iets dergelijks. Hoe graag ik je prog ook wil hebben denk goed na wat je doet.

Jasper...

• CodeIT
quote:
Rukapul schreef op 21 januari 2004 @ 23:22:

Deze 'hack' zou waarschijnlijk ingaan tegen het Europese copyright directive (is dat al door Nederland in wetgeving omgezet?) en de DMCA. Het blijft dus gokken. Ben je ooit nog van plan buiten Nederland te reizen, etc. Dit niet om je bang te maken, want waarschijnlijk zal alles wel loslopen zo leert de geschiedenis, maar het blijft altijd een gokje he ;)
Ja, dat is zo als het een 'hack' zou zijn. Dit is niet een hack te noemen, maar het omzeilen van domme (misschien moedwillig) beveiliging. Ik denk dat dawuss hier wel een punt heeft.

• CodeIT
Ik heb besloten om het programma morgen online zetten. Door hun slechte beveiliging (en brakke software) was het te makkelijk om dit te maken. (en dus ook zonde om niet te delen).
Nog twee vragen: Hoe verspreid je zoiets snel? (heb wel een beetje webspace, maar daar zit zo'n lief limietje op :( )
Waar vind ik ergens een goede User License Agreement? (zodat ik niet aansprakelijk ben, en een eventuele rechtszaak tegen hun kan worden aangespannen etc)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

quote:
JanTenHove schreef op 25 januari 2004 @ 17:53:
Ik heb besloten om het programma morgen online zetten. Door hun slechte beveiliging (en brakke software) was het te makkelijk om dit te maken. (en dus ook zonde om niet te delen).
Nog twee vragen: Hoe verspreid je zoiets snel? (heb wel een beetje webspace, maar daar zit zo'n lief limietje op :( )
Waar vind ik ergens een goede User License Agreement? (zodat ik niet aansprakelijk ben, en een eventuele rechtszaak tegen hun kan worden aangespannen etc)
Er zijn vast wel wat mensen die perongeluk het password van hun account even kunnen "verliezen" voor het goede doel O-)

micheljansen.org

• brum103
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-02-2014

brum103

brum103

waarom bel je niet gewoon even met de helpdesk?
0900-8406
dan kun je het gewoon vragen.

bla bla bla

• Xiqum
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-11 20:05
quote:
JanTenHove schreef op 25 januari 2004 @ 17:53:
Je zou ook gewoon een ED2K link op je site kunnen zetten.
Als er genoeg mensen zijn die dit willen hebben word het al snel verspreid. Wel handig om een aatal personen een complete file te laten sharen als het progje niet zo groot is :Y) Er zijn vast genoeg mensen die jou even een handje willen helpen ;)

Xiqum wijzigde deze reactie 25-01-2004 18:45 (4%)

• CodeIT
quote:
waarom bel je niet gewoon even met de helpdesk?
0900-8406
dan kun je het gewoon vragen.
Ik denk niet dat ze bij de Philips helpdesk zo vriendelijk zijn om mij te vertellen of dit mag of niet. Ze hebben het zelf waarschijnlijk liever niet.
Het is niet echt goede reclame voor een bedrijf als je eigen (brakke) versie van Drm niet toereikend is.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

quote:
JanTenHove schreef op 25 januari 2004 @ 19:14:
[...]

Ik denk niet dat ze bij de Philips helpdesk zo vriendelijk zijn om mij te vertellen of dit mag of niet. Ze hebben het zelf waarschijnlijk liever niet.
Het is niet echt goede reclame voor een bedrijf als je eigen (brakke) versie van Drm niet toereikend is.
offtopic:
je .tk domein, en dus je e-mail adres, is verlopen.

micheljansen.org

• CodeIT
quote:
dawuss schreef op 25 januari 2004 @ 23:35:
[...]

offtopic:
je .tk domein, en dus je e-mail adres, is verlopen.
offtopic:
huh? >:) profiel update :P

• cryforhelp
Snel verspreiden? Ik zou zeggen bittorrent, dan wil ik m voor het goede doel ook nog wel even aanzetten, ik neem tenminste aan dat het geen tientallen megabytes zijn?

Zorg er in ieder geval voor dat je ook een meukpost krijgt en waarschijnlijk kan het dan ook wel op de T.net fileserver worden gegooid, dan zit je zeker goed :Y)

Publiciteit is het belangrijkste voor snelle verspreiding en succes, zorg dus dat je het krijgt, laat aan een hoop sites die eraan gerelateerd zijn weten wat je hebt. Liefst op zo'n manier dat het allemaal tegelijk vrijgegeven wordt, dit is het misschien ook wel waard om de release een aantal dagen uit te stellen.

-

• CodeIT
quote:
cryforhelp schreef op 25 januari 2004 @ 23:46:
Snel verspreiden? Ik zou zeggen bittorrent, dan wil ik m voor het goede doel ook nog wel even aanzetten, ik neem tenminste aan dat het geen tientallen megabytes zijn?

Zorg er in ieder geval voor dat je ook een meukpost krijgt en waarschijnlijk kan het dan ook wel op de T.net fileserver worden gegooid, dan zit je zeker goed :Y)

Publiciteit is het belangrijkste voor snelle verspreiding en succes, zorg dus dat je het krijgt, laat aan een hoop sites die eraan gerelateerd zijn weten wat je hebt. Liefst op zo'n manier dat het allemaal tegelijk vrijgegeven wordt, dit is het misschien ook wel waard om de release een aantal dagen uit te stellen.
Ja, de release is nu verplaatst naar woensdag (mits genoeg vrije tijd). Ik moet nog wat schoonheidsfoutjes eruit halen. (vooral taalfouten en wat mooie teksten ipv dlgbusy etc)
Om het programma ook gelijk uit te brengen voor de Philips Hdd 120, die volgens mij dezelfde firmware/software heeft, heb ik nog iemand nodig die dat kan bevestigen/testen.
Ik heb ook nog iemand nodig die goed is met files reverse engineeren(als dit teveel spam is let me know). Voor een volgende release wil ik ook files wegschrijven naar de HDD zodat het brakke DRM programma niet meer nodig is.
Ik ga het nu eerst helemaal afronden en dan ga ik me met de verspreiding ervan bezig houden.

• cryforhelp
Verstandig, het is meestal beter voor de reputatie van een programma als het in één keer goed is, en dus niet linux stijl alleen maar werkt als je nog een hele hoop andere dingen ingewikkeld moet doen en precies denkt zoals de programmeur.

Nou nog een Philips HDD speler regelen en ik schiet er zelf ook nog iets mee op :Y) :X

-

• CodeIT
quote:
cryforhelp schreef op 25 januari 2004 @ 23:59:
Verstandig, het is meestal beter voor de reputatie van een programma als het in één keer goed is, en dus niet linux stijl alleen maar werkt als je nog een hele hoop andere dingen ingewikkeld moet doen en precies denkt zoals de programmeur.

Nou nog een Philips HDD speler regelen en ik schiet er zelf ook nog iets mee op :Y) :X
Mijn idee! Ook al ben ik zelf iets te perfectionistisch, maar je hebt daarna (bijna) nooit problemen met gezeur van klanten/gebruikers.
Ik heb vandaag de hele GUI al verbouwd naar wizard style, dus dat komt het gebruiksgemak ook weer ten goede. :)

• CodeIT
Het programma is toch sneller af als ik dacht :).
Wil iemand kijken of het programma werkt icm een HDD120? Je kunt het hier neerhalen: http://dawuss.student.utwente.nl/~public1/

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Uiteraard berust elke overeenkomst van namen in de bovenstaande link met mijn nickname volkomen op toeval. O-)

micheljansen.org

• CodeIT
quote:
dawuss schreef op 26 januari 2004 @ 20:33:
Uiteraard berust elke overeenkomst van namen in de bovenstaande link met mijn nickname volkomen op toeval. O-)
Ja, ik wil degene die de webspace heeft geregeld heel hartelijk bedanken. Ken je die andere dawuss? O-)

• Ultraman
  • Laatst online: 16-11 14:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb maar even een mirror gemaakt op mijn webspace.
En de Link: HDDEasyCopy 80kB, Zip

Voor de ED2K liefhebbers heb ik hem ook in mijn eMule gezet waar ik morgen eens naar ga kijke hoe ik het beste deze share voorrang kan geven, hij staat nu iig op Release en als ik iemand zie die hem wilt hebben krijg je wel een vriendenslotje van me :)
Hier is de ED2k link:
ed2k://|file|HDDEasyCopy.zip|80706|F055F7F5AA3A3CC2E86640948D120CC0|/

Deze moet je bij Search rechtsboven in het ED2K links kader zetten en op Start duwen. Dan moet ie als het goed is gaan lopen en zul je mij als voorlopig enige source aantreffen.
Ik hoop dat ie beetje wil verspreiden. Maar het zal toch wel zo zijn dat de gewone download de meeste hits zal krijgen boven de ED2K. Maar we zullen zien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• CodeIT
quote:
cybersteef schreef op 26 januari 2004 @ 22:53:
Ik heb maar even een mirror gemaakt op mijn webspace.
En de Link: HDDEasyCopy 80kB, Zip

Voor de ED2K liefhebbers heb ik hem ook in mijn eMule gezet waar ik morgen eens naar ga kijke hoe ik het beste deze share voorrang kan geven, hij staat nu iig op Release en als ik iemand zie die hem wilt hebben krijg je wel een vriendenslotje van me :)
Hier is de ED2k link:
ed2k://|file|HDDEasyCopy.zip|80706|F055F7F5AA3A3CC2E86640948D120CC0|/

Deze moet je bij Search rechtsboven in het ED2K links kader zetten en op Start duwen. Dan moet ie als het goed is gaan lopen en zul je mij als voorlopig enige source aantreffen.
Ik hoop dat ie beetje wil verspreiden. Maar het zal toch wel zo zijn dat de gewone download de meeste hits zal krijgen boven de ED2K. Maar we zullen zien.
Hee, hartstikke bedankt, ik weet niet hoeveel het gedownload gaat worden, ik heb geen idee hoeveel mensen een HDD100 of 120 hebben gekocht. Maar iig tof dat jullie helpen met verspreiden.
:Y)

• frank2kill
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 28-04-2015

frank2kill

Removal Requested

ik heb hem geplaatst op de volgende links:

(weggehaald ivm een error/trage server)

nu nog ff op kazaa en in de binary's droppen... ga ik ook doen, ff in redelijk wat groepen.

ik heb de speler dan wel niet, maar ik juig deze projectjes erg toe

frank2kill wijzigde deze reactie 26-01-2004 23:56 (41%)

Removal Requested

• CodeIT
quote:
frank2kill schreef op 26 januari 2004 @ 23:33:
ik heb hem geplaatst op de volgende links:

http://members.lycos.nl/garudafotos/HDDEasyCopy.zip
http://members.lycos.nl/bittorent/HDDEasyCopy.zip

nu nog ff op kazaa en in de binary's droppen... ga ik ook doen, ff in redelijk wat groepen.
Dank je wel, alleen de links die je hier neerzet werken niet. (External Referrer) Als je gewoon een link maakt naar http://dawuss.student.utwente.nl/~public1/index.htm dan pakt google hem ook sneller.
Als er nog andere mensen zijn die willen mirroren graag niet meer hier neer zetten, dit lijkt iets teveel op spam. (Mailen kan altijd :P)

• frank2kill
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 28-04-2015

frank2kill

Removal Requested

dan edit ik ze wel ff weg als het niet nodig is. (stink lycos af en toe)

maar ik heb hem wel in de binary's gezet voor je

frank2kill wijzigde deze reactie 26-01-2004 23:57 (27%)

Removal Requested

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie op de website, dat iemand je kan mailen, als die een site voor je heeft... Maar hoe wil je de site dan hebben? Met gewoon plain HTML of een hele database er al achter (met forum enzo)? :?

Ik heb zelf trouwens sinds eergister een HDD100 en ik moet zeggen, het is wel een lekker beestje :)

* ThePerfectCell bookmarkt topic :*)
quote:
JanTenHove schreef op 21 januari 2004 @ 22:26:
Alle nummers die je er op de ene pc opzet, kan je op de andere pc niet eraf halen.
Dit is gruwelijk irritant, vooral omdat ik zelf 3 pc's heb, en ik wil op alle pc's gewoon men favo muziek beluisteren.
Met verkenner kan je de bestanden meestal gewoon openen... Deed ik laatst ook, en het werkte... Kopiëren had ik eigenlijk niet geprobeerd... De ID3-tag blijft behouden, dus de info hou je gewoon, nadeel is alleen dat de MP3's gerenamed worden en (volgens mij) in een soort van database wordt gezet.
quote:
En dan nu de vraag
Als ik dit programma aanbied op het net, ben ik dan strafbaar bezig? Ik heb de rechtszaak van die maker van DeCSS een beetje gevolgd en in die onzin heb ik dus geen zin.
Dus: Kunnen ze me om dit programma een rechtzaak aan de broek hangen?
In principe kan het wel volgens mij, maar volgens mij pleeg je dan wel diefstal, niet bij Philips, maar bij de artiesten die de muziek hebben gemaakt. Daarom wordt er gebruik gemaakt van DRM. Plus dat als je programma niet helemaal goed werkt, dat je dan je HDD100/120 naar de Hemel kan helpen...

CH4OS wijzigde deze reactie 06-02-2004 11:12 (76%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• CodeIT
quote:
Met het maken van de site bedoel ik een mooiere site. Er hoeft geen db ofzo achter. Dus gewoon als iemand het leuk vind om wat te maken.
Het kopiëren van bestanden via explorer is eigenlijk hetzelfde wat het programma op dit moment doet, het maakt alleen de bestandsnamen weer leesbaar, en je kunt ook zien wat je kopieert.

Updateje
Ik ben nu bezig met het opzetten van een opensource projectje met een gast uit de States. Hij gaat een linux versie maken van een DMM vervanger en ik de Windows kant. Hij weet hoe we de 'database' uit kunnen lezen van de HDD. Het uitesten van het schrijven van de database en het eruit lezen is nog wel best irritant, want als het fout gaat, moet ik het hele ding weer opnieuw formatteren, dus debuggen gaat wel irritant. Heb nu ong. al 30x geformatteerd :(.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Keep up the good work :)
Ik heb nog steeds niet zo'n speler hoor, maar als het over linux / open source dingen gaat ben ik geinteresseerd ;)

micheljansen.org

• gavro
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-11 13:58
Dit klinkt heel erg interessant :D
Sinds gisteren ook in het bezit van deze speler en ik vind het wel erg ARIE hoe DMM de muziekbestanden opslaat... Wat ik nu gewoon heel erg mis is een gewone directory structuur. Mijn muziek collectie bestaan uit heel veel losse compilatie met veel verschillende artiesten, met nummers uit veel verschillende albums; wat dus niet werkt met een db van artist/albums. 100-en playlists maken vind ik ook weer erg overkill :/

Denk je dat Philips dit ooit nog eens zou overwegen? (of dat het mogelijk zal zijn in de opensource versie ;) )

Hoe staat het verder met het projectje? tis toch al weer een maand terug...

gavro wijzigde deze reactie 27-04-2004 14:39 (1%)
Reden: typo's

Whoo-ah.

• Domina
  • Laatst online: 03-05-2004
Ik hoop dat er nog schot zit in het project.

Heb vorige week een HDD060/00 gekocht. Leuk java programma dat DMM. Maar had ook gewoon een drag en drop systeem gehad. Zodat je gewoon mappen kan aanmaken met nummers daarin. Want hoe je nu moet browsen vindt ik erg lastig.

Maar de nummers van je speler (iig de 060) terug zetten op pc gaat wel. Op de hdd komt een verborgen map. Dus wanneer je verborgen mappen zichtbaar zijn kan je daar gewoon in komen. En dan meen ik dat daar een map music staat. En daar staan al je nummers die je er met DMM heb heen gekopiëerd. Alleen heeft DMM de bestandsnaam aangepast met allemaal cijfers. Maar de id3tag is nog gewoon aanwezig. Dus met een ID3tag proggie valt die bestands naam wel terug te zetten...

AMD Athlon 1,4 Ghz 512MB DDR Gigabyte GA-7DXR Win 2003 NVidia Geforce 4 ti4400 128Mb Maxtor 30+60gig 7200rpm Razer BoomSlang 2000 dpi Creative live 5.1 + Inspire P580. En dat alles in, en rond me Chieftec Dragon Silver

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeIT
quote:
aar de nummers van je speler (iig de 060) terug zetten op pc gaat wel. Op de hdd komt een verborgen map. Dus wanneer je verborgen mappen zichtbaar zijn kan je daar gewoon in komen. En dan meen ik dat daar een map music staat. En daar staan al je nummers die je er met DMM heb heen gekopiëerd. Alleen heeft DMM de bestandsnaam aangepast met allemaal cijfers. Maar de id3tag is nog gewoon aanwezig. Dus met een ID3tag proggie valt die bestands naam wel terug te zetten...
Jij beschrijft gewoon precies de werking van het programma. :)

• besmart
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Al verder gekomen met het reverse-coden van die database?
Wordt zelf ook niet echt goed van dat low-budget tooltje. Vooral dat je de mogelijkheid niet hebt om hem groter op je scherm te zetten bv.

Of iemand moet beetje knap zijn in de firmware :P Dat hij directories inleest ipv een database-file.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Je wordt nog beroemd!
http://asia.cnet.com/revi...39007125,39015983p,00.htm
http://www.cdfreaks.com/news2.php?ID=8981

Overigens is de server de komende dagen plat, omdat de processor helaas is overleden :'(

dawuss wijzigde deze reactie 11-06-2004 17:44 (47%)

micheljansen.org

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loen759
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 06-04-2005
hmm zeer netjes :)

een enkel vraagje: hoe lukt het met het reverse DB engineering? ;) nu is die K*T DMM elke keer 60 minuten (!!!!!!!!) bezig met laden.....

dan rest me nog te zeggen: THNX! :)

bluh

• Rino199
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-10-2006

Rino199

Ik hier?

Ik ben benieuwd hoe het staat met het project, en dan vooral het ver je bent met de 'andere kant op'. Nl. het van de harde schijf naar de Philips hdd060/100/120.

Dat zou helemaal perfect zijn als dat ook lukt via een simpeler progje. Ik wordt nl. een beetje 8)7 van DMM.

2600 XP+, A7V8X ,v8200 GeForce 3, 512 mb ddr

• Rino199
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-10-2006

Rino199

Ik hier?

*subtiel schopje

Ik ben namelijk echt benieuwd. DMM |:(

2600 XP+, A7V8X ,v8200 GeForce 3, 512 mb ddr

• MajinVegeta
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-03 23:04

MajinVegeta

By endurance we conquer.

*schopperdetrapkick

Via google kwam ik toevallig uit op een interessant proggie: http://solonweb.free.fr/ Op deze site kan het programma HDDTool worden gedownload wat als vervanging voor de DMM software schijnt te werken. Ik heb het nog niet getest maar de site ziet er veelbelovend uit:
  • transfer audio files (MP3 and WMA) and playlist files (M3U and WPL) using a drag and drop from Windows™ Explorer to HDDTool
  • auto-rename file names on HDD to make them playable by Philips™ HDD Software
  • copy or move files from HDD to PC
  • delete files from HDD
  • play audio file from HDD
  • Equalizer management
  • rebuild HDD file structure if altered
  • auto adaptive language interface
Je zet dit progje dus op je HDD, sleept de bestanden vervolgens naar de HDD gewoon met de verkenner, voert het proggie uit en die werkt dan de interne HDD database bij. Ik ga het zo testen, mijn bevindingen post ik snel.

Ook interessant: ik kwam op dit proggie via de uitgebreide HDD100 site http://forums.designtechnica.com/archive/index.php/f-93.html Een zeer uitgebreid HDD forum met tal val interessante thema's. Zoals de known-bugs in de laatste firmware, maar, nóg interessanter: een programma om met Linux en de HDD files te transferen (nog lang niet af, maar het schijnt te werken): http://forums.designtechnica.com/showthread.php?p=36445.

Ik was dit alles nog nooit eerrder tegen gekomen hier op GoT dus ik dacht dat dit een mooi moment was om dit oude topic eens 'uit de bagger te schoppen'. Dat DMM zuigt gewoon té hard, werkt bijvoorbeeld niet op mijn pc omdat ik hyperthreading aan heb staan. Ik ben zeer benieuwd dus....

update
Ik heb het nu getest. Allereerst is dit programma niet compatible met de DMM. Het is óf dit programma, óf DMM, niet allebei. Daardoor moet je de HDD eerst een format geven (windows quick format fat32) vooraleer dit werkt. Omdat de firmware er dan ook vanaf valt kopieer je die van de philips site naar \System\ (nieuw te maken map dan, de firmware is die rare .mi4 ofzo).

Dan kopieer je de hdtool.exe naar de root en de fun kan beginnen. Het werkt heel gemakkelijk. HDD aansluiten, hddtool.exe opstarten. Je krijgt dan een venstertje waar je middels drag en drop vanuit de explorer bestanden kan verslepen. Het programma deelt het dan in op basis van je id3 tags en presenteert het overzichtelijk. Het gaat supersnel, ik merkte nauwelijk dat hij tijd nodig had om de files te kopieren.

Aanrader dus! Tevens equalizer aanpassen enzo is mogelijk. Prog werkt voor HDD100 en 120. Voor de HDD60 is er ook een goede oplossing in de vorm van DMM 3.0 en MusicMatch voor HDD060, downloadbaar van http://www.p4c.philips.co...hTxt=HDD060&ctn=HDD060/05
succes!

MajinVegeta wijzigde deze reactie 14-12-2004 17:15 (26%)

On a savage journey to the heart of the American Dream

• MajinVegeta
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11-03 23:04

MajinVegeta

By endurance we conquer.

*schop heeft nog niemand dit proggie geprobeert??

On a savage journey to the heart of the American Dream

• Snicker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10-05 22:56
Weet iemand of dit programma ook op enige manier zou kunnen werken voor de HDD060?

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Majin__Vegeta schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:01:
*schop heeft nog niemand dit proggie geprobeert??
Ja ik. Proggie werkt best goed.
Jammere is alleen, dat je alleen per artiest en dan album terug kan halen. En niet bijv. een CD (als die bijv. verschillende artiesten heeft...)

Voor de rest werkt het best goed, en is het ook wel redelijk snel vind ik... :)
quote:
Snicker schreef op maandag 27 december 2004 @ 00:53:
Weet iemand of dit programma ook op enige manier zou kunnen werken voor de HDD060?
Het programma is oorspronkelijk gemaakt voor de HDD100 en de HDD120 geloof ik, maar je kan het proberen, je HDD060 zal er niet dood aan gaan of zo... ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 27-12-2004 01:01 (29%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• neevedr
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

neevedr

Dat was ik niet!

Ik heb het zojuist geprobeerd op mijn HDD060/05 en dat werkt niet! Omdat de HDD060 een ander bestandsstructuur heeft dan de HDD100. Het programma zet alle muziek in de root waar de HDD100 zijn muziek uit haald en de HDD060 haalt zijn muziek uit de map \_system\media\ waar dus niks in gewijzigd wordt.

Tweakers.net voor Windows Phone en Tweakers.net voor Windows 8

• Bulleteater
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 30-07 11:59
quote:
neevedr schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:45:
Ik heb het zojuist geprobeerd op mijn HDD060/05 en dat werkt niet! Omdat de HDD060 een ander bestandsstructuur heeft dan de HDD100. Het programma zet alle muziek in de root waar de HDD100 zijn muziek uit haald en de HDD060 haalt zijn muziek uit de map \_system\media\ waar dus niks in gewijzigd wordt.
maar zoiets moet wel aan te passen zijn int programma ofnie?

Bulleteater wijzigde deze reactie 20-11-2005 20:37 (8%)

• CodeIT
Ik ben gestopt met het updaten van het programma. Ik ben een beter programma tegengekomen, dus gebruik ik die nu. Het is te vinden op: http://users.ox.ac.uk/~lady1985/hdd/

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True