[Geforce FX5200 TD] presteert slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Ik heb al wat topics over deze kaart gelezen, en daaruit heb ik begrepen dat het een low end kaart is. Wat ik echter heel vreemd vind is dat ik met bijvoorbeeld het spel Prince Of Persia Sands of Time in de res 1024x768 met alles op hoog ronduit schokkend beeld heb. Na een paar maal 3D mark 2003 gedraaid te hebben kom ik op een score uit van 1100. Dit is volgens mij vreselijk laag. Alles loopt ook als een diashow namelijk (behalve de eerste test met die vliegtuigen). Bij de meeste tests heb ik overigens een gemiddelde van 5 fps!

Ik heb de nieuwste drivers voor alles wat in mijn pc zit, agp8x staat aan :(

Wat kan ik doen; ik snap dat hij niet super hoeft te presteren, maar ik mag er toch wel meer van verwachten als een diashow?

Mijn systeem:
MSI KT6Delta mobo 1024MB RAM
XP 2700+ CPU
SB Live Player 5.1

[ Voor 17% gewijzigd door Tiberium op 21-01-2004 22:25 ]

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die kaart is echt bagger voor een gamer.
Is stukken slomer als de GF4 Ti 4200.

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
Het is inderdaad een low end kaart , ik heb hem zelf ook gehad en was er ronduit ontevreden over! ik heb hem gelijk geruild voor een radeon 9600xt en die deed het 20 keer beter!

MBP 5,1

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Dus als ik jullie goed begrijp is er niet meer uit te halen dan dit???

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

Ik heb bij iemand een msi fx5200(128bits) ingezet; dit is op een p3 800mhz met 256mb ram. Prince of persia met details op high en 1024*768 loopt vloeiend.

Heb je een herinstallatie gedaan na het vervangen van de kaarten?
Welke nvidia-drivers heb je precies?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Misschien heb je gewoon de slechte versie van de FX 5200. Je hebt namelijk versies met een 64 bit databus naar het geheugen en versies met een 128 bit databus. De versies met 64 bit bus kunnen wel tot 70% langzamer zijn dan die met 128 bit. Misschien heb je wel de langzame versie.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 22:32:
Ik heb bij iemand een msi fx5200(128bits) ingezet; dit is op een p3 800mhz met 256mb ram. Prince of persia met details op high en 1024*768 loopt vloeiend.

Heb je een herinstallatie gedaan na het vervangen van de kaarten?
Welke nvidia-drivers heb je precies?
Ik gebruik momenteel versie 53.03.
Ook met de nieuwste drivers van MSI heb ik hetzelfde probleem!

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
_Jona_ schreef op 21 januari 2004 @ 23:01:
Misschien heb je gewoon de slechte versie van de FX 5200. Je hebt namelijk versies met een 64 bit databus naar het geheugen en versies met een 128 bit databus. De versies met 64 bit bus kunnen wel tot 70% langzamer zijn dan die met 128 bit. Misschien heb je wel de langzame versie.
Ok... hoe kan ik dan achterhalen welke databus ik heb,
ik weet dat er twee versies zijn: een rode (met fan) en een groene (zonder fan)
ik heb de groene.

[ Voor 11% gewijzigd door Tiberium op 21-01-2004 23:24 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tiberium schreef op 21 januari 2004 @ 23:24:
[...]

ik heb de groene.
Aida32 http://www.aida32.ru

Maar zo te horen heb je de 64-bits versie, net genoeg om DVD mee te kijken... :p spelletjes wordt iets moeilijker!

There is no place like ::1

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 20:11
Tiberium schreef op 21 januari 2004 @ 23:24:
[...]

ik heb de groene.
Als je 64 MB geheugen hebt dan is het in ieder geval de 64 bits versie. Heb je 128 MB dan is het wat moeilijker. De versies met vier ramchips zijn 64 bits, de versies met acht ramchips zijn 128 bits. En de Ultra versie is natuurlijk gewoon 128 bits.

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 10:55
Ik had ook ergens gelezen dat er een ultra versie is met 256 bit.

Scheelt het trouwens 70% 0.0
Bij onze Dell (ja ik weet het) zit dus ook een 64-bit, terwijl ze e4en 256-bit beloofden op de site (niet dat ik dat geloof).

Maar ik hoop dat ik nu in ieder geval een 128 bit los kan praten aangezien dat 70% scheelt in snelheid.

Verwijderd

Als je een goedkope game kaart zoekt ga dan voor de FX 5900 XT, super mooi kaartje.

Goede kwaliteit en erg snel.

Verwijderd

is niets mis met de prestaties, zijn gewoon normaal voor een fx5200.

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
swampy schreef op 21 januari 2004 @ 23:53:
[...]

Aida32 http://www.aida32.ru

Maar zo te horen heb je de 64-bits versie, net genoeg om DVD mee te kijken... :p spelletjes wordt iets moeilijker!
Bedankt voor de link, het is met .hu zag ik net...

Hmmz.... ik hoop dat blijkt dat de rode kaart een 128bits databus heeft, en de groene een 64 bits. In dat geval sta ik in mijn recht om hem om te ruilen, aangezien op de website van de verkoper een foto van de rode stond terwijl mijn kaart een groene bleek te zijn.

check deze link: http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=444

Ik heb de onderste gekregen, terwijl ik de bovenste had verwacht.
Als "excuus" kreeg ik te horen dat zij nu eenmaal zelf ook niet weten welk type ze deze keer nou weer binnen kregen. Omdat het iedere keer anders was hadden ze deze foto maar laten staan. Is dit aannemelijk?

[ Voor 9% gewijzigd door Tiberium op 22-01-2004 11:58 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tiberium schreef op 22 januari 2004 @ 11:39:
[...]

Hmmz.... ik hoop dat blijkt dat de rode kaart een 128bits databus heeft, en de groene een 64 bits. In dat geval sta ik in mijn recht om hem om te ruilen, aangezien op de website van de verkoper een foto van de rode stond terwijl mijn kaart een groene bleek te zijn.

Als "excuus" kreeg ik te horen dat zij nu eenmaal zelf ook niet weten welk type ze deze keer nou weer binnen kregen. Omdat het iedere keer anders was hadden ze deze foto maar laten staan. Is dit aannemelijk?
Wel er is wel degelijk verschil tussen de 64-bits en de 128-bits versie...behoorlijk wat zelfs!

There is no place like ::1

• Tiberium

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Topicstarter
_Jona_ schreef op 22 januari 2004 @ 00:35:
[...]

Als je 64 MB geheugen hebt dan is het in ieder geval de 64 bits versie. Heb je 128 MB dan is het wat moeilijker. De versies met vier ramchips zijn 64 bits, de versies met acht ramchips zijn 128 bits. En de Ultra versie is natuurlijk gewoon 128 bits.
Nou vind ik het echt vreemd worden: als ik dat tooltje aida32 gebruik krijg ik de melding dat ik een 64 bits databus heb. Echter zitten er wel 8 chips op die kaart...

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
maakt niet uit, zijn overdreven veel verschillende types FX5200 kaartjes, zal wel gewoon 64 bit zijn.

Verwijderd

Tiberium schreef op 22 januari 2004 @ 11:39:
[...]

Nee dat is niet aannemelijk, ze tonen de rode kaart dus moet je de rode kaart krijgen, al was het maar omdat eht verschil tussen de groene en de rode meer is dan enkel een kleurtje.
En zelf niet weten wat ze binnenkrijgen? BS, ruikt naar afzetterij als je het mij vraagt...
Pagina: 1