ik heb een digimax 350 se. Als ik fotos heb gemaakt en ik op mijn pc heb gezet is de datum van de fotobestanden ver in de toekomst (2077 en 2063) op de camera is de datum goed ingesteld en als ik de functie "imprint" gebruik komt wel de juiste datum en tijd op de foto. ik heb al bij diverse sites (oa de leverancier/fabricant-faq van GoT) gezocht naar een oplossing. het ligt er niet aan of de batterijen er uit zijn geweest.
staat de datum van je pc niet gewoon verkeerd....??
Zomaar een gekke vraag, maar wat gebeurt er als je opnieuw de datum op je toestel instelt? Of anders een verkeerde vroegere datum op je toestel. Beide kunnen oplossing zijn, de eerste om de goede datum te 'herinprinten' de tweede om de tijd te verschuiven naar het heden. Maar het zou natuurlijk in een keer goed moeten werken. Al een mailtje gestuurd naar de fabrikant?
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
En je bedoelt de datum die in de EXIF komt te staan he?
Post eens zo'n stukje van je EXIF dan, is het niet een andere notering voor een hele andere tijdsaanduiding ofzo, is het echt wel bedoeld als een jaartal?
Post eens zo'n stukje van je EXIF dan, is het niet een andere notering voor een hele andere tijdsaanduiding ofzo, is het echt wel bedoeld als een jaartal?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
hoe zet ik een stukje(plaatje) in mijn reply? ik heb wel wat gevonden/gemaakt. het is de datum die achter de naam van het bestand staat in de
win explorer "gewijzigd". zit net te kijken bij de eigenschappen van de bestanden, de datum die bij gemaakt staat klopt bij sommige fotos wel en bij andere niet de datum bij gewijzigd klopt helemaal niet deze is in 2067 ofzo
win explorer "gewijzigd". zit net te kijken bij de eigenschappen van de bestanden, de datum die bij gemaakt staat klopt bij sommige fotos wel en bij andere niet de datum bij gewijzigd klopt helemaal niet deze is in 2067 ofzo
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 21:22 ]
Hmm misschien rare opmerking maar doe es een virus scan.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
je moet even het volgende doen met de Windows verkenner.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:21:
hoe zet ik een stukje(plaatje) in mijn reply? ik heb wel wat gevonden/gemaakt. het is de datum die achter de naam van het bestand staat in de
Ga naar een foto, rdchtermuisknop, eigenschappen. Volgens mij staan er dan een tabje met "samenvatting". Daar staan alle gegevens m.b.t sluitertijd, etc etc en dus ook de datum.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 21:21:
hoe zet ik een stukje(plaatje) in mijn reply?
code:
1
| [img]http://urlvanplaatje.com/plaatje.jpg[/img] |
Niet vanaf je eigen pjoeter linken he
[ Voor 40% gewijzigd door GGS_206 op 23-01-2004 11:41 ]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
[quote]YellowCube schreef op 23 januari 2004 @ 11:37:
[...]
het lijkt me alsof je tijd van je systeem verkeerd staat ingesteld
. Zeker als je zegt dat hij in windows verkenner in de tabel "gewijzigd" een verkeerde tijd geeft, die "gewijzigd" is vaak de laatste keer dat je het bestand verplaatste/bekeek of aanmaakte ...
Ik zou toch eens kijken of je systeem juist is ingesteld, want lijkt me zo raar dat je op de camera de juiste tijd hebt, maar van als je het naar je hdd overzet je geen juiste tijd meer hebt...
Als de verkeerde tijd echter in je EXIF info ook vermeld staat dan ligt het zeker aan je camera instellingen...
Hopelijk ben je hier iets mee
[...]
het lijkt me alsof je tijd van je systeem verkeerd staat ingesteld
Ik zou toch eens kijken of je systeem juist is ingesteld, want lijkt me zo raar dat je op de camera de juiste tijd hebt, maar van als je het naar je hdd overzet je geen juiste tijd meer hebt...
Als de verkeerde tijd echter in je EXIF info ook vermeld staat dan ligt het zeker aan je camera instellingen...
Hopelijk ben je hier iets mee
Pagina: 1