Computer/MoBo geeft geen geluid of actie

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vandaag heb ik de volgende spullen gehaald om ook zelf eens een computer in elkaar (proberen) te zetten:

Kast: coolermaster centurion
Moederboard: Asus P4C800-E Deluxe
processor: pentium 4 3,0GHZ HT
PSU: Asus PSP350-60PN (350 watt voeding dus)
Geheugen: Corsair twinx 2x512MB 400
2 extra fans van coolermaster

Huidige kaart overgezet: Saphire ATI 9800Pro atlantis

Nu heb ik alles zover ik weet goed aangesloten. Processor kan maar op 1 manier, videokaart ook. Oude hardisk erin gezet, CD-Rom, DVD-Writer.

Uiteindelijk monitor aangesloten en stekker erin.
Wanneer ik hem aanzet dan gaan al mijn fans (1xpsu, 2x kast en 1x processor) draaien en deze blijven ook de hele tijd draaien. Ook diegene die alleen op het mobo zijn aangesloten dus.

Dan blijft het angstvallig stil. Mijn monitor blijft op standby staan (heeft wel signal input). en er gebeurt verder niks.
Ook geen enkel piepje uit het mobo dus! En dat vind ik dus nogal raar. Ik heb de kabeltjes van het interne speakertje al paar keer verwisseld maar krijg er geen piepje uit dus...

Ook niet nadat ik alles los heb gekoppeld, op mijn grafische kaart, geheugen en CPU na.

De Northbridge Controller op mijn mobo wordt lauw heb ik het idee en de fans doen het allemaal, dus lijkt niet dat er met het mobo iets mis is.
Bij het geheugen zou die moeten piepen, dus dan kan het nog de processor zijn?
Hoe test ik dat? heb hier geen andere processor bij de hand.

Ben dus geen pro in dit soort dingen, dus misschien weten jullie wat ik over het hoofd zie?

Verwijderd

Dit is een lastige vraag..
Het kan aan veel dingen liggen.
Krijg je alleen maar zwart beeld?
Krijg je wel een biosbootscherm te zien?
Zie je dat hij het geheugen aan het tellen is?
etc etc.. loop alles goed na.
Rechtsonder op het moederbord komen de bedrading van je kast. dus startknop, resetknop. etcetc. Zitten deze wel goed?
Overigens een goed moederbord (mits goed aangesloten) Dit kreng is niet te slopen!
verschaf wat meer info...

Verwijderd

ik bouw veel pc's en ervaring leert dat ik altijd weleens een draadje vergeet en dan moet ik alles weer nalopen.
als het goed is heb je in de handleiding een kort schema hoe en waar alle bedrading naartoe loop..
Overigens ga ik bijna hetzelfde systeem kopen.
Dus misschien in de toekomst wat ervaringen uitwisselen?

• readytoflow
  • Niet online
Idd alleen maar zwart beeld.
Geen bios scherm etc...

De startknop werkt wel (anders krijg ik hem niet aan lijkt me). Ook bij aantal sec. inhouden gaat de pc uit. Als ik de reset knop induw dan hoorde ik iets bij m'n cd-rom station dus dat lijkt me ook in orde.
Er zitten 4 pinnetjes voor het speakertje, die heb ik ook aangesloten en ook een keer omgedraaid. Maar het levert geen enkel geluid op.

Ik heb geen USB met een 1394 aansluiting verwisseld (ik las dat dat wel schadelijk kon zijn).

Er gebeurd dus gewoon niks verder. Als ik de stekker van m'n monitor uit de Videokaart haal, krijg ik wel meteen op het scherm te zien 'No input signal'.

Videokaart werkte tot vanochtend iig prima. en mijn HD ook.

Dus wil best wat laten weten maar kan nog niet veel vertellen.. lol (nou ja, lol... :'( )

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56
CMOS Al gereset?

Verwijderd

zit er niet toevallig een pinnetje of iets anders van de kast ergens tegen het moederbord aan waar die niet hoort?

Verwijderd

niet vergeten 4pinnig connectortje vanaf je voeding op het mobo te plaatse?
is je voeding wel oke?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 10:10 ]

• readytoflow
  • Niet online
CMOS reset geeft zelfde resultaat :|

4-pinnig connectortje zit stevig op z'n plaats ;) . Anders zou ik m'n P4 om zeep helpen heb ik gehoord?

M'n voeding voedt m'n cd-rom, het moederboard en de fans gewoon.
Dus daar lijkt me ook niks mis mee.

Een los pinnetje van de kast tegen het moederboard? Er hangt 1 los kabeltje met een ijzeren rondje (om aarde te maken?) vanuit de kast. Dat raakt het MoBo niet. en heb ik tegen de kast zelf aan geschroefd?

Verwijderd

even of ik het begrijp.
er hangt een kabeltje met een rondje die aan je kast zit, en die heb je ook weer aan je kast zelf vastgemaakt???? maak die maar even vast aan je mobo

• readytoflow
  • Niet online
nee, daar is dat niet voor. Het kabeltje is met dat ijzeren rondje eraan is te kort om bij het MoBo te komen. Het komt uit de IE1394 kabel van de aansluiting daarvoor aan de voorkant van mijn kast.

Heb alles 1 voor 1 eruit gehaald. En waarempel: Hij doet het nu!
Voor wat ik kan zien, was het of iets met het geheugen, of iets met de processor. Maar er lijkt gelukkig niks beschadigd!

Verwijderd

werkt hij ook als je alle onderdelen weer hebt aangesloten?

• readytoflow
  • Niet online
Zo te zien wel ja.

Strak ff XP Pro erop zetten. Dan moet het blijken..
Pagina: 1