Vandaag heb ik de volgende spullen gehaald om ook zelf eens een computer in elkaar (proberen) te zetten:
Kast: coolermaster centurion
Moederboard: Asus P4C800-E Deluxe
processor: pentium 4 3,0GHZ HT
PSU: Asus PSP350-60PN (350 watt voeding dus)
Geheugen: Corsair twinx 2x512MB 400
2 extra fans van coolermaster
Huidige kaart overgezet: Saphire ATI 9800Pro atlantis
Nu heb ik alles zover ik weet goed aangesloten. Processor kan maar op 1 manier, videokaart ook. Oude hardisk erin gezet, CD-Rom, DVD-Writer.
Uiteindelijk monitor aangesloten en stekker erin.
Wanneer ik hem aanzet dan gaan al mijn fans (1xpsu, 2x kast en 1x processor) draaien en deze blijven ook de hele tijd draaien. Ook diegene die alleen op het mobo zijn aangesloten dus.
Dan blijft het angstvallig stil. Mijn monitor blijft op standby staan (heeft wel signal input). en er gebeurt verder niks.
Ook geen enkel piepje uit het mobo dus! En dat vind ik dus nogal raar. Ik heb de kabeltjes van het interne speakertje al paar keer verwisseld maar krijg er geen piepje uit dus...
Ook niet nadat ik alles los heb gekoppeld, op mijn grafische kaart, geheugen en CPU na.
De Northbridge Controller op mijn mobo wordt lauw heb ik het idee en de fans doen het allemaal, dus lijkt niet dat er met het mobo iets mis is.
Bij het geheugen zou die moeten piepen, dus dan kan het nog de processor zijn?
Hoe test ik dat? heb hier geen andere processor bij de hand.
Ben dus geen pro in dit soort dingen, dus misschien weten jullie wat ik over het hoofd zie?
Kast: coolermaster centurion
Moederboard: Asus P4C800-E Deluxe
processor: pentium 4 3,0GHZ HT
PSU: Asus PSP350-60PN (350 watt voeding dus)
Geheugen: Corsair twinx 2x512MB 400
2 extra fans van coolermaster
Huidige kaart overgezet: Saphire ATI 9800Pro atlantis
Nu heb ik alles zover ik weet goed aangesloten. Processor kan maar op 1 manier, videokaart ook. Oude hardisk erin gezet, CD-Rom, DVD-Writer.
Uiteindelijk monitor aangesloten en stekker erin.
Wanneer ik hem aanzet dan gaan al mijn fans (1xpsu, 2x kast en 1x processor) draaien en deze blijven ook de hele tijd draaien. Ook diegene die alleen op het mobo zijn aangesloten dus.
Dan blijft het angstvallig stil. Mijn monitor blijft op standby staan (heeft wel signal input). en er gebeurt verder niks.
Ook geen enkel piepje uit het mobo dus! En dat vind ik dus nogal raar. Ik heb de kabeltjes van het interne speakertje al paar keer verwisseld maar krijg er geen piepje uit dus...
Ook niet nadat ik alles los heb gekoppeld, op mijn grafische kaart, geheugen en CPU na.
De Northbridge Controller op mijn mobo wordt lauw heb ik het idee en de fans doen het allemaal, dus lijkt niet dat er met het mobo iets mis is.
Bij het geheugen zou die moeten piepen, dus dan kan het nog de processor zijn?
Hoe test ik dat? heb hier geen andere processor bij de hand.
Ben dus geen pro in dit soort dingen, dus misschien weten jullie wat ik over het hoofd zie?